Heel raar!

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Channie, 31 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Hallo japke/mirjam

    Ik had al een tijd niet meer op de weegschaal gestaan omdat ik hele tijd gewoon 83 bleef wegen iets te zwaar, maar ik word niet dikker dus ik dacht hoef ook niet op de weegschaal want alles past me nog. Vandaag toch maar op de weegschaal gegaan en ik zie tot mijn schrik dat ik ineens 93 weeg :confused: en dat is toch wel heel raar want waar zit het dan!!!!!
    Nu wil ik hiermee zeggen kan het zijn dat ik verder zwanger ben?
    Want sinds ik zeg maar ''weet'' dat ik zwanger ben lijkt het ook wel echt of ik 5 maanden ofzo ben. Ik kan er niet over uit dat ik zo zwaar ben ineens want aan me broeken merk ik het dus niet. Nu heb ik ook zo heel veel last van me rug als ik even loop zit daarom al vanaf maandag in de ziektewet. Maandag ga ik na de dokter kan hij eventueel ook voelen of ik langer zwanger ben? Alvast heel erg bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen want ben toch wel erg ongerust hier over. Oja het zit trouwens in de familie gewoon ongesteld zijn en toch zwanger zijn zo had ook mijn oma dit die kwam er achter met 6 maanden.

    Groetjes van Chantal
     
  2. Japke

    Japke Bekend lid

    1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Chantal,

    Het gewicht zegt niet veel over dat je verder zwanger bent. Het zou natuurlijk kunnen maar dat hoeft perse samen te hangen met een gewichtstoename. In het begin van de zwangerschap eet je anders, houdt je meer vocht vast en groei je dus in gewicht. Misschien ben je toch al iets in je gewicht gegroeid voor je zwanger bent.

    Het is goed om alvast naar de huisarts te gaan. Als je echt veel verder zwanger bent voelt de huisarts dat zeker. En misschien heeft hij/zij wel een telefoonnummer van een echocentrum. Dan weet je precies hoe ver je zwanger bent.

    Over het algemeen komt een Nederlandse zwangere tussen de 12-15 kg aan in de zwangerschap. Op zich kan het voor het kindje niet veel kwaad als jij wat meer aankomt in de zwangerschap maar is het zelf voor jouw vervelend. Kijk daarom even bij de site van het voedingscentrum, daar staat wat je op een dag mag eten als zwangere.

    Succes en nog gefeliciteerd,
    Japke
     

Deel Deze Pagina