Mijn bevalling kan elk moment beginnen, erg spannend! Ik ben van plan om zo lang mogelijk rond te lopen en dan te persen op de baarkruk (een verticale bevalling dus). Mijn vk is hier ook erg voor. Zijn hier dames die het ook zo gedaan hebben? Is de baarkruk goed bevallen? Hoe ging het toen de baby er eenmaal was? Bleef je zitten met je kindje tegen je aan? Hoe kwam de placenta?
Ik wilde dat ook graag en was vast van plan om op de baarkruk te bevallen. Maar toen de bevalling eenmaal begonnen was wilde ik echt niet meer van mijn bed af. Ik heb even geprobeerd om naast mn bed te gaan staan maar één wee later lag ik er al weer in.. Aan mij heb je dus niks! Maar ik wil je wel veel succes wensen als het gaat beginnen en ik hoop dat het jou wel lukt, want het lijkt me veel fijner om op zo'n ding te zitten
Ik ben hetzelfde van plan Memmie Op een baarkruk lijkt me fijner dan horizontaal liggen. En ook mijn bevalling kan elk moment beginnen. Spannend he?
Toen ik weeën kreeg wou ik alleen maar op bed liggen op mijn zij om de weeën op te vangen. Maar het is de ideale houding en je scheurt ook minder snel uit uit
Ik wilde bij mijn vorige bevalling ook op de baarkruk. Maar toen het eenmaal begonnen was, wilde ik niet meer uit bed. Na een uur persen toch maar op de baarkruk, maar die kruk was zo laag (ik ben 1.84 cm) dat ik zowat met mijn knieen in mijn nek zat. Ik zat echt niet lekker, maar toch lukte het wel na een paar keer persen al. Mijn man zat er op een stoel achter. Toen mn dochter geboren was, ging ik meteen weer op bed liggen. Daar kwam mijn placenta en werd ik gehecht.
Zo wat een snelle reacties, fijn! @missladybug: ja, tis zeker spannend. Ik denk bij alles wat ik voel: zou dit t nou zijn? @tantetil: ik ben ongeveer even lang, ben benieuwd hoe dat uitpakt dan... Is het niet vervelend om dan weer op bed te klimmen? Het lijkt me dat je daar dan heen stommelt met n navelstreng tussen je benen en dat je je baby even af moet geven.
Het lijkt me wel fijn dat mn man dan achter me zit. Hij kan dan steunen en actief helpen met bevallen zonder iets te zien
Misschien kan je vragen of je al eerder even mag zitten op de kruk om te kijken hoe het je bevalt. Ik had niet verwacht dat het zo laag zou zijn. Eerlijk gezegd kan ik me niet herinneren hoe ik naar het bed ben gelopen en dat die navelstreng eruit hing...ik vroeg het net aan mijn man en hij weet het ook niet precies meer wat er gebeurde toen mijn dochter er eenmaal uit was. Ik kan me alleen herinneren dat ik weer op dat bed lag en moest persen voor de placenta.
Hier een bevalling op de baarkruk gehad. Ik vond het super en wil het straks weer nog 6 weekjes dan ben ik uitgerekend. Ik vond het fijner persen dan op bed, laatste stukje wel op bed gedaan hoofdje stond toen al. Succes !
Ik begon met persen op bed (ziekenhuisbevalling). Dat vlotte niet erg en ik kon mijn houding niet vinden. De vk vroeg toen of ik de baarkruk wilde proberen. Ik vond alles best. Toen ik zat was de baby gelijk een stukje gezakt en het persen ging toen stukken beter. Man zat achter me. Baby werd opgevangen door de vk en direct in mijn armen geplaatst. Daarna moest ik onmiddellijk op bed gaan liggen omdat ik hevig begon te vloeien. Hoe ik dit gedaan heb weet ik niet meer, verpleging heeft geholpen. Vk had de baby even aangepakt trouwens. Placenta kwam na 8 minuten op bed. Vloei je niet heel erg dan kan je de denk ik blijven zitten tot de placenta er ook is. Volgende keer wil ik zeker weten een baarkruk in de buurt hebben, hopelijk kan ik dan gewoon thuis bevallen.
@ 1981mama: Ik heb geen voorlichting hierover gehad, maar heb zelf op internet opgezocht welke houdingen mogelijk zijn en wat de voor- en nadelen daarvan zijn. Dit kwam er voor mij als natuurlijkste pershouding uit, maar was erg nieuwsgierig naar ervaringen van vrouwen zelf, vandaar dit topic. Vragen naar info kan bij de vk altijd natuurlijk . Las trouwens wel dat de kans op uitscheuren groter is, maar op een andere site weer dat die kans kleiner is...
Ik was ook als de dood voor uitscheuren maar het viel me best mee: 3 hechtingen. Vraag of je vk regelmatig een warme natte doek tegen je onderkant aanhoudt
Bij de eerste op controle al aangegeven dat ik op de kruk wou. Tijdens de bevalling moest ik het aangeven als ik het wou. Maar toen eigenlijk helemaal vergeten. Vond het liggend persen een hel! 46 minuten over gedaan & flinke knip gehad. Bij de tweede wou ik het ook. Na 2 persweeën in bed schoot het me opeens weer te binnen en heeft de verloskundige hem snel klaargezet en dus tussen de weeën door erop gaan zitten. Mijn man zat achter me waardoor ik tussen de weeën door lekker tegen hem aan kon gaan "hangen". Na 2 persweeën op de kruk was ze er al. Ik had 2 oppervlakkige scheurtjes. Nog zo'n 5 tot 10 min met dochter tegen me aan op de kruk gezeten en toen moest ik weer in bed liggen ivm placenta en het controleren op scheuren. De vk pakte dochter en ik stapte in bed (de kruk stond naast het bed)...dat stelt niets voor en je maakt het allemaal in een soort van roes mee. Mocht er hier nog een kindje komen wil ik zeker weer op de kruk! Veel makkelijker persen.
Mijn eerste bevalling was op bed en toen moest ik echt persen en zei de cerlosku dige ook steeds dat ik de verkeerde kant op perste. Wist niet dat dat kon maar oke. 2e bevalling op de kruk en heb ik niet geperst. Ze kwam er uit zichzelf uit in 7 minuten. Daarna op bed voor placenta en hechten. 3e bevalling ook op de kruk. Mn zoon floepte er ook zo uit. De verloskundige zei stoppen met persen. Maar ik deed niks en mn zoon viel er zo uit op de kop in de ondersteek die eronder lag. Het gingzo snel dat de verloskundige hem zo snel niet kon vangen. De placenta floepte er gelijk achteraan.Na de bevalling moest ik wel weer oo bed klimmen. Maar ik vind de baarkruk beter dan op bed.
Zelf geen ervaring, maar wel van iemand gehoord dat ze t erg confronterend vondomdat er een spiegel onder haar lag en ze dus haar eigen onderkantje zag ( ze noemde t iets als een ontplofte egel ) en vond t heel erg...
Ik ben op de baarkruk bevallen. Ideaal, ik vond het een fijne houding. Wel een paar tips: Als er iemand achter je gaat zitten zorg dan voor een stoel met leuning en een paar goede kussens. Ml heeft nog steeds een zere rug omdat hij op een te lage kruk zat en ook nog tegen me aan moest duwen. Qua scheuren: Goed luisteren als je vk zegt dag je even niet moet persen. Heb ik gedaan en toen was ze er. Zonder kleer scheuren er van afgekomen. Vervolgens baby op mijn buik gehad, maar omdat ml onwel werd en mij niet meer overeind kon houden moest ik snel naar bed (daar kwam ook de placenta) en hij vooral, hij moest echt plat . Zou het de volgende keer weer zo doen! Qua spiegel: De vk vroeg of ik het wilde zien (nee!!) dus geen spiegel gehad. Gelukkig niet zeg .
De vk vroeg mij ook te beginnen op de baarkruk. Ik vond het prima. Maar de boel begon te veel op te zwellen van onder en ik moest verder op bed van haar. Toen ik voelde dacht ik serieus dat ik een soort baviaan geworden was zo bol stond alles. Maar Tis weer redelijk terug in het oude model geloof ik
1981 mama hier geen voorlichting gehad maar bedacht door mijn vk omdat ik liggend niet goed perste, kromde mijn rug hol en dan kan het kindje dus niet de bocht om. Op de baarkruk met een paar persweeen klaar ik denk dat je even met je vk moet overleggen !