Eisprong: doortesten of niet?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by CupCake88, Jan 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. CupCake88

CupCake88 Fanatiek lid

Dec 27, 2012
    2,817
    1,232
    113
    Regio Rotterdam
    Hallo meiden..

Ik zit even in twijfel m.b.t. Ovulatietestjes..

Eind December ben ik gestopt met de pil en op 27 December was mijn onttrekkingsbloeding.
    Vanaf 8 Januari ben ik op cyclusdag 13 begonnen met ovulatietestjes.
    Die waren tot aan zondag 13 december (cd18) helemaal wit en begonnen toen wat op te lopen. Ook kreeg ik een wat zeurderig gevoel in m'n onderbuik en meer afscheiding (nog niet doorzichtig, wel wat rekbaar) Op woensdag 16 januari had ik een hele duidelijke 2e streep.. Maar deze was dus nog net niet zo donker als de controlestreep!!:x dus ik dacht, nog even doortesten, dan zal hij vast donkerder worden!
    Maar NEE.. Hij werd alleen maar weer lichter en na 2 dagen t/m nu weer zo goed als wit.

Nu twijfel ik dus of ik m'n eisprong heb gehad omdat er duidelijk staat dat hij gelijk of donkerder moet zijn dan de controlestreep :(
    Dit is nogmaar mijn eerste cyclus, dus misschien heb ik wel helemaal geen eisprong gehad?.

Heeft iemand ervaring met ovutesten in de eerste cyclus? Wie heeft er wel een eisprong zonder een knaltest? Ik weet nu dus niet of ik door moet blijven testen of niet..

Lastig!! Advies?

Alvast bedankt!

2. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Het is helemaal niet gek dat een eerste cyclus lang duurt. Ik zou ook nooit meteen met ovutesten begonnen zijn, want t maakt je gek, omdat je dus niet weet wat je cyclus doet ;)

Ik zou nog ff doortesten, nu je toch al bezig bent :) ik heb ook wel eens een hele donkere test en de dag erna ineens niet meer. Om vervolgens een paar dagen later écht te knallen :)
    Maar het kan ook zijn dat jou test niet knalt en dus je ei al hebt gehad.

3. CupCake88

CupCake88 Fanatiek lid

Dec 27, 2012
    2,817
    1,232
    113
    Regio Rotterdam
    Bedankt voor je ervaring!

De reden dat ik nu al ben begonnen is omdat ik voor de pil nooit een regelmatige cyclus had.. Dus ik wilde eigenlijk weten wanneer mijn eisprong is zodat ik ook weet wanneer ik m'n NOD heb, zonder onnodig af te moeten wachten..
    Maarja dit werkt dus ook nog niet echt.. Zit er inderdaad aan te denken om gewoon door te blijven testen, maar weet ook dat het nog wel even kan duren.

Share This Page