Ik wil mijn komende cyclus gaan beginnen met temperaturen. Nu ben ik een paar dagen terug alvast begonnen om er een beetje aan te wennen en te stoeien met invullen van de kaartjes. Ik zag nu dat er de eerste 2 dagen een 'dicht' blauw stipje verschijnt in mijn grafiek. Toen ik vandaag mijn temp invulde ontstond er een 'open stipje', dat niet blauw ingevuld is. Ik kan op de site niet vinden wat het verschil is. Kan iemand mij dit vertellen? Verder hoop ik de komende maand een beetje te ontdekken wanneer ik mijn eisprong heb. Ik ging namelijk uit van 14 dagen voor mijn NOD, maar ik lees nu dat dit bij vrouwen kan verschillen. Ook omdat het bij mij niet helemaal klopt met de verhouding (vruchtbaar) slijm en mogelijke ovulatiepijn. Ik ben 3 dagen terug dus begonnen met tempen, dit moet al na mijn ei zijn. Sinds het beginnen is mijn temp de 2e en 3e dag steeds hoger geworden. Wat dus zou betekenen dat ik pas net zijn ei gehad heb. Ik weet dat je eigenlijk niets op kan maken uit een paar dagen tempen, maar ik vind het toch vreemd. Maar goed, ik hoop volgende maand meer te ontdekken...
ik heb de FF-site nog eens grondig doorzocht en ben er zelf al achter: Ik lag gisteren erg laat in bed en ben vrij vandaag. Ik werd pas wakker toen mijn man naar zijn werk ging om 08:40 uur en heb toen getempd. In principe heb ik evenveel slaap gehad als de 2 dagen hiervoor, maar het tijdstip van tempen was 3,5 uur later dan de 2 dagen ervoor. Volgens de FF-site heb je, als het bolletje open is, iets ingevoerd dat de registratie enigszins onbetrouwbaar maakt. Wat in mijn geval de tijd dus zal zijn. Na het te tempen ben ik weer terug in slaap gevallen en heb uitgeslapen tot op een asosiaal tijdstip (11:30). Ik heb toen nog eens getempd en kwam toen 0.1 C hoger uit dan een paar uur hiervoor. Ik heb de laagste temp maar aangehouden, omdat dit het meest overeen kwam met mijn nachtrust van de dagen ervoor. Mysterie dus opgelost...