Ik had al is een topic geopend dat mijn bv terug gelopen is. Even ter info: Bv is terug gelopen begin oktober. Dano woog te weinig en bleef maar huilen en sliep niet meer dus heb er kv bij gegeven (op advies cb). Dit krijgt hij nog elke dag tot nu toe en is netjes op gewicht. En groente en fruithapje. Ik weeg inmiddels 46kg en heb een dietiste ingeschakeld. Heb bloedtesten gedaan maar alles was goed. Ik heb 2x domperidon geslikt, maar omdat ik al zo licht ben (dit verteerd het eten sneller) ben ik ermee gestopt. Ik heb neusspray gebruikt, maar ook dit mag niet te vaak zei de ha (en word er ook beetje duizelig van). Ik ben alleenstaande moeder en probeer zoveel mogelijk te rusten. Ik heb een dubbele medela symphona kolf. Ik heb geen spruw en of borst ontsteking (gehad..ff afkloppen). Ik voed alleen maar liggend, want zittend wil hij zeker niet. Uit mijn linkerborst krijg ik geen tsr wel uit mijn rechter. Hij laat ook na de tsr gelijk los (drinkt dus max 2 min) en drinkt niet meer verder. Er blijft melk achter in mijn borsten, maar met kolven krijg ik het er ook niet helemaal uit (heb ik het idee). Mijn bv was ietsje meer geworden vorige maand maar nu is het weer 3x niets. Ik denk ook dat er fles/borstverwarring is, maar ik moet 4 dagen stage lopen en kan niet anders dan de fles geven (tenminste, mijn moeder want die past op). Zelf doe ik nu ook af en toe kolven en dan afgekolfde melk in een flesje geven. Is een optie fulltime kolven? Kan ik een regeldag met kolven maken? En hoelang en hoevaak moet ik dan kolven? Ik douche niet met hem samen, want heb een ouderwetse douche, wordt steeds warm koud, maar ik zet hem in een wipstoel in de douche zodat ik naar hem kan kijken en hij naar mij, dit helpt wel een beetje. Ik heb al een LK, maar daar word ik ook niet echt wijzer van. Ik weet gewoon echt niet meer wat ik moet doen en ik wil zoooooo graag bv geven en zo lang mogelijk. Ik ben bang dat het nu niet meer omhoog komt omdat het al zo lang zo is (3 maanden inmiddels). Ik eet elke dag beschuit met muisjes, drink soms alcoholvrije bier en eet cashewnoten. Weet iemand raad? Sorry voor mijn slordige mail Ben ik nu nog wat vergeten...? Oh...hij komt ook nog zo'n 2x p nacht
Hoi pixie laatste keer was in november bij het cb 7215gram (moet in januari weer) en ik weet niet hoeveel hij nu weegt
Newpharma: Weleda Borstvoedingsmix Bio Zakje 20x2g weet verder niet wat te zeggen winny. weet hoe graag je bv wil blijven geven en hoe moeilijk het voor je is geweest. *knuf*
het is een nieuwe product en niet in natuurwinkels nog te kopen helaas. dus alleen via de site..weet niet van andere sites. Heb je ook japanse massage geprobeerd? Heb je ook geprobeerd na het kolven Dano aan te leggen?Om Hoe lang kolf je per keer? en hoeveel krijg je dan eruit?
ok ik ga het bestellen japanse massage? ken ik niet ik kolf als Dano slaapt. ik kolf 10 min per keer en krijg min 20ml per borst max 50ml per borst eruit
dat is niet genoeg om dan voledig te gaan kolven. Hoe doe je dat op school/stage? kolf je daar ook? japanse massage is speciaal om de klieren warm te maken en de TSR te stimuleren. Het is inderdaad niet zo goed om te lang de neusspray gebruiken. Mij was aangeraden om gelijk te stoppen aangezien ik al 2 maande het had gebruikt. Ook warme doekenen op je borsten geprobeerd voor het kolven? WAt je zou kunnen proberen is om in een uur elk 15 minuten te kolven en dan 2 uur wachten en dan opnieuw.. op dagen dat je thuis ben. doe dat met een borst, en Dano de andere laten drinken.. hoe vaken je kolf en voed hoe meer gestimuleerd je borsten zou moeten worden
je hebt nu ook je focus daarop he, ontspannen ben je dus niet daarover.. wat mijn LK zei is blij zijn met wat ik heb en vaker klein beetjes kolven. dus niet lang kolven, maar kort en klein beetjes.. hoe veel kreeg je eerder eruit? voor je dip?
Hoi! Vervelend dat het allemaal niet zo loop zoals je graag zou willen met de borstvoeding. Wat je ook nog zou kunnen doen is voeden met huid-op-huid contact. Hierdoor kan je melk sneller gaan stromen door hormonen en voor je kindje is dit ook heel prettig waardoor hij misschien langer wil drinken. Gewoon lekker in bed of op de bank en dan een ontbloot bovenlijf en je kindje alleen in zijn luier. Lekker knuffelen en wanneer je kindje zin heeft om te drinken gewoon zijn gang laten gaan. In ieder geval heel veel succes en een digitale knuffel! Groetjes Mariska
Met je huidige gewicht vraag ik me af wat jij zelf eet? (Niet als in: je eet vast niks... maar meer van: als jij normaal eet en dit weegt, dan wordt het geven van BV denk ik wel erg lastig). Verder begrijp ik dat je vanaf 4 mnd KV bij bent gaan geven vanwege dip in je productie en de groei? Jammer dat het CB je even niet heeft verteld dan dat er dan een beruchte dip in je productie komt, dat BV-kindjes rond die tijd gewoon minder groeien (maar gezien zijn laatste gewicht lijkt er mij eigenlijk niets aan de hand qua groei hoor... heb je een curve?) en juist het geven van KV zorgt er dan voor dat je minder vraag krijgt en de productie dus verder terug gaat lopen... Is je LK aangesloten bij een vereniging, de VBN of de ... (hoe heet die nou ook alweer)? Het klinkt namelijk ook een beetje alsof je zoontje gewoon niet teveel moeite wil doen voor z'n drinken?
Hoi, Ik voeg ook borstcompressie toe, dit wil nog wel is even helpen, maar ook niet lang. Hij is zo bezig met zijn ontwikkeling, draaien, kruipen enz dat drinken niet interessant genoeg is voor hem. Met de fles gaat het wel wat beter, maar ook die laat hij continue los, om even te kijken waar de melk vandaan komt enzo (ontdekken). Het is echt een ontzettend druk mannetje met een eigen willetje en ik kan hem niet dwingen want dan wil hij zeker niet meer dus dat doe ik dan ook niet. Ik heb ook wel is half naakt met hem gevoed, maar dat maakt geen verschil, voor hem is het nog lekkerder zonder kleren te bewegen Ik kolf op school/stage zo om de 2 a 3 uur 10 min per keer en krijg en heb na 3x kolven pas 200cc. Bij mijn moeder krijgt hij half kv half bv uit de fles en een fruithapje en voor ik wegga krijgt hij de borst en als ik thuis kom ook gelijk. Warme doeken heb ik nog niet geprobeerd, ik doe wel na de douche hem aanleggen. Ja dat denk ik al maanden, hoe meer ik kolf/aanbied hoe meer productie ik aanmaak, het was ook wel ff iets meer, maar omdat hij nu zo met zichzelf bezig is en de borst totaal niet leegdrinkt is het weer helemaal niks geworden. Dat zei mijn LK ook, vaak kolven en blij zijn met wat je er uit krijgt, dat ben ik ook en probeer me er niet druk om te maken. Voor mijn dip gebruikte ik een handkolf en daar kreeg ik 150cc uit met 2 borsten, dus 75 per borst. Rozemarijke: ik heb mijn eetschema naar mijn dietiste gemaild en dit is wat ze antwoord: Het geven van borstvoeding vergt een heleboel energie waardoor het inderdaad goed mogelijk is dat je gewicht hierdoor gedaald is. Ik kan mij voorstellen dat dat niet wenselijk is.. Als ik zo naar je etenslijst kijkt, ziet dat er eigenlijk prima uit. Je eet en drinkt alle voedingsmiddelen die je dagelijks nodig hebt. Nu ben je gewicht aan het verliezen wat betekent dat je toch te weinig calorieën binnenkrijgt. De tekst blijft blauw haha, maar ze raadde me aan om een extra aardappel of boterham te eten en dat doe ik nu. Ik ben kv gaan geven, omdat Dano bleef huilen na het eten en als ik hem aanlegde ging hij zuigen maar er kwam niets meer uit en ging dus weer huilen en wilde niet slapen meer dus toen ik naar het cb ging om hem te wegen was hij niets aangekomen. Ik heb toen gelijk contact opgenomen met een LK (gediplomeerd, waar ik de cursus heb gevolgd) ook ik heb Jack Newman gemaild, maar die antwoordde dat ik Dano vlees, olie of boter moest gaan voeren maar absoluut geen fles, als ik naar school ben moet hij toch echt een fles hebben, want ik zou niet weten hoe hij het anders moet doen? Als ik hem naar bed ga doen geef ik hem 60cc kv bij en savonds voor hij naar bed gaat en alle potjes en borstvoeding gegeten heeft krijgt hij er ook een klein beetje kv bij en snachts wanneer hij 2x komt leg ik hem ook aan. Ik geef hem altijd eerst de borst en daarna wat anders erbij (dus potje en of kv). Ik heb ook het idee alsof hij te lui is om te drinken aan de borst. Potje of fles gaat natuurlijk veel makkelijker, maar wat kan ik er aan doen, met mijn borst krijgt hij niet genoeg binnen en gaat hij niet slapen als hij niet voldaan is en ik kan niet de potjes en of kv meer weglaten toch?
de tuinen hebben 2 verschillende borstvoedings thee soorten heb het hier ook gekocht alleen geen iedee of het echt werkt
winny eva drinkt ook moeilijker laatste tijd meid.. heb ook soms het idee dat ze helemaal niet geintereseerd is en haalt het snacht in.. ze kreeg ook op dagen dat ik werkte kunstvoeding en borstvoeding omdat mijn opbrengst te weinig was. Is gewoon niet anders. Ik had me bij neer gelegd. Ik ben zelf nu ook minder moeilijk over aan het doen en het is maar zo. dan maar een fles kv ipv bv die ik niet veel van heb uit het kolven. Thuis extra proberen aanleggen is dus al wat je kan doen.
Dano heeft net geslapen toen hij wakker werd in bad gedaan op mijn bed gaan liggen en wilde hem aanleggen...maar hij weigerde ik heb het een aantal keer geprobeerd maar hij wilde echt niet dus heb ik net maar een fruithapje gegeven die heeft hij wel helemaal opgegeten...ik snap echt niet wat er aan de hand is??? Ik heb om half 12 80cc gekolft. Ik ga nu maar weer kolfen
Tja, daar was ik al een beetje bang voor, dat je zelfs al extra at... denk dat er weinig anders opzit dan idd maar blij te zijn met wat je bijkolft en voor de rest bij te voeden...
snap hoe je je voel dat het maar niet lukt. blijven proberen en idd blij zijn met wat je kolf en ook wat je voed.. Wegerd hij de borst in de zin van wegduwen of gewoon ongeinteresseerd? want dat doet eva ook. ik heb een dag gehad dat ik om 6.00 voedde en toen om 9.30 aanbood en wou ze niet en pas om 12.00 dronk ze weer.