Zwanger proberen te worden is niet leuk (meer)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door pim, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    We zijn nu al vanaf december 2007 bezig voor een tweede kindje en het lukt maar niet. Ik heb nu al zoveel mensen hier en in irl zwanger zien worden die na ons zijn begonnen. Ik ben echt zo bang dat het niet meer gaat lukken. Het enige dat me op het moment opbeurt is dat we als het in oktober nog niet is gelukt naar de huisarts 'mogen'.

    Ik word verveldend van de pieken en dalen in mijn stemming. Het lijkt soms wel alsof ik de controle over mezelf kwijt ben. Zo steek ik helemaal niet inelkaar - ben een geboren optimist nl. Baal er enorm van en vind het steeds moeilijker om mezelf elke maand weer op te peppen als het niet is gelukt.

    Pim
     
  2. Chico

    Chico Actief lid

    1 aug 2008
    184
    0
    0
    alles geprobeerd ja? hoop dat het toch nog zonder de HA lukt.. succes!
     
  3. Djinti2011

    Djinti2011 Bekend lid

    8 aug 2007
    772
    0
    0
    Medewerkster order fullfillment
    Eindhoven
    Helaas heb je het zwanger worden zelf niet in de hand... ik dacht ook toen ik stopte met de pil van, zo dit doen we ffies... ondertussen alweer in ronde 12 en vermoedelijk door naar ronde 13...

    Heel veel sterkte en suc6...

    Liefs,
    Con

    P.S. Wij zouden ons ook in september mogen melden bij de gynacoloog, maar ik wil er nog even mee wachten...
     
  4. knorretje21

    knorretje21 VIP lid

    1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    wij zijn ook al vanaf december 2007 bezig het is hier ook niet leuk meer. Veel jankbuien soms als het weer niet gelukt is.

    Maar kan het helaas niet afdwingen maar ik weet het het is niet leuk, het hoort leuk te zijn maar pfff :(
     
  5. buikje Essie

    buikje Essie Fanatiek lid

    4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Onze 3e liet ook op zich wachten in tegenstelling tot de eerste 2. Miscshien geeft dit wel iets meer hoop. Ik had nl echt het idee dat het dit keer niet zou lukken omdat het gewoon veel langer duurde. Ik wa ser ook veel te veel mee bezig en denk dat het juist daardoor niet zo wilde lukken. Op het moment dat er een familielid overleed was ik echt niet met zwanger worden bezig, dacht er echt helemaal niet aan en juist die maand.....raak.
     
  6. witje

    witje Lid

    16 jul 2008
    74
    0
    0
    Snap helemaal wat je bedoelt!
    Ik ben op zich ook altijd optimistisch. Wel onzeker, maar wel optimistisch. Ging er altijd vanuit dat wij wel ooit kindjes zouden krijgen, het zou misschien niet in één keer lukken. Maar het zou gebeuren. Vriendinnen die voor mij zwanger wilden worden vond ik altijd wat overdrijven als ze zeiden, misschien lukt het wel niet of we wachten af. Maar het is bij hun allemaal vrij snel gelukt.
    Bij ons lukt het dus helemaal niet....
    Vanaf januari 2008 gestopt met de pil, maar ik heb nu nog niet eens een normale menstruatie gehad...
    Dat maakt me hulpeloos, verdrietig en angstig..... Helemaal omdat iedereen (ok erg overdreven, veel dan) mensen om ons heen wel zwanger raken.
    En dan vind ik het helemaal niet leuk meer, zwanger worden.
    Maar ik ga er nog steeds vanuit dat het allemaal gaat lukken....... ooit
     
  7. Shyness

    Shyness Bekend lid

    17 aug 2008
    961
    0
    0
    consulente
    Sint-Niklaas
    Ik ken het gevoel! Overal, maar echt overal zijn er vrouwen zwanger! ik word er gek van soms! Ik gun het (bijna)iedereen, maar wanneer is het eindelijk aan mij?

    momenteel ben ik ook heel bang om onvruchtbaar te zijn... het zou mn 1te worden dus...x
     
  8. geertje29

    geertje29 Lid

    25 aug 2008
    85
    0
    0
    Wij zijn vanaf september 2007 al bezig, maar ook hier wilt het niet zo op schieten, ben tussen september 2007 en nu nog maar 4 keer ongesteld geweest. Wij hebben besloten om het gewoon te blijven proberen zonder hulp van buitenaf.
     
  9. germini

    germini Fanatiek lid

    29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    Ook ik herken het gevoel jammergenoeg maar al te goed! Wij zitten momenteel ook in ronde 10. Al 2 jaar gestopt met de pil. Ik heb mijns inziens een behoorlijk regelematige cyclus. Waarom wil het dan nog steeds niet lukken? Ik wil het zo onwijs graag, misschien wil ik het wel te graag, dat ik er teveel mee bezig ben? Dat is wat mijn man denkt. We hadden afgesproken na deze maand na de HA te gaan. Enerzijds wil ik graag weten of me iets mankeert ja of nee anderzijds heb ik geen zin in die medische molen, ik raak nu al elke keer van slag van die teleurstelling elke maand.
     
  10. hanna1974

    hanna1974 VIP lid

    9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben in augustus 2007 gestopt met de pil. Net na de zomervakantie. Ik had er voor mezelf wel een jaar voor gezet om zwanger te worden. Voor de pil had ik nl een erg onregelmatige cyclus.
    Gelukkig is die nu wel op orde.
    In februari zwanger, maar helaas is dit een miskraam geworden.
    Ze zeggen dan: Je hebt bewezen dat je zwanger kan worden, en dat is natuurlijk ook wel zo, maar de onzekerheid blijft.
    Zwanger worden is iets wat je niet kunt plannen hoe goed je ook klust.
    Ik wens voor iedereen snel een mooie positieve zw. test! :)
     
  11. Janneke1975

    Janneke1975 Actief lid

    28 aug 2008
    103
    0
    0
    Hallo allemaal !
    het is inderdaad niet leuk (meer) als je er zo lang op moet wachten.
    Helaas ook hier al 9 maanden bezig en nog geen positief resultaat.

    Pim, heb je je temperatuur al eens bijgehouden?
    Mocht het ervan gaan komen dat je straks bij de HA terecht komt, is het mss verstandig om nu alvast je temperatuur bij te houden. 90% zeker dat hij/zij daar naar gaat vragen. Hieraan kunnen ze nml. zien of en wanneer je ovuleert. Als je het gelijk kunt laten zien, word je niet naar huis gestuurd met die opdracht en ben je hem/haar een stapje voor !
    Gewoon 's ochtends temp. opnemen - elke dag rond dezelfde tijd - en opschrijven, zodat je een mooi overzicht hebt straks.

    Vinden jullie het ook zo vervelend dat het vrijen zo'n "verplichting" wordt ? Soms doen we het maar omdat het "moet" - heb daar echt een slecht gevoel over af en toe. Maar om nou een kans voorbij te laten schieten, vind ik ook niks. Hoe gaan jullie daar mee om ?

    Groetjes, Janneke
     
  12. geertje29

    geertje29 Lid

    25 aug 2008
    85
    0
    0
    Wij vrijen wanneer we zin hebben......we hebben er allebei geen zin in om het verplicht te doen.
     
  13. Mecha

    Mecha Niet meer actief

    hey dames ik begrijp jullie helemaal. in me vorige relatie ben ik 14 maanden bezig geweest om zwanger te raken maar helaas.
    ik heb mezelf maar vertelt dat god het niet wilde dat moeder natuur nog niet klaar was voor een kleine chantal (Ps me roepnaam)
    maar nu ben ik inmiddels alweer geruime tijd happy met me vriend en willen al een tijdje een kindje... en ja hoor wil weer niet lukken :S
    pfff
    ik ben nu 6 a 7 maanden bezig en nog steeds niet raak

    zucht...
     
  14. Mecha

    Mecha Niet meer actief

    ps vrijen op commando doen wij ook niet, gelukkig hebben we gewoon nog steeds elke dag zin in elkaar ;)
    gedwonge ritjes zijn toch minder gezellig lijkt me :p
     
  15. happybest

    happybest Bekend lid

    18 feb 2008
    950
    0
    0
    Niet werkzame fysiotherapeut
    Friesland
    Hier nog één! Omdat het bij ons om de eerste gaat, voelt het heel onzeker. Zo van lukt het uberhaupt wel? Helemaal omdat ik een medicijn geschiedenis heb vanwege een vorm van reuma die ik heb. Elke maand zonder wordt pijnlijker en net zoals de meesten ben ik zeer positief ingesteld. Maar hier wordt ik niet vrolijk van. Wij mogen vanaf september hulp inschakelen, maar ik hoop dat het niet hoeft.
    Sterkte allemaal!
     
  16. Mecha

    Mecha Niet meer actief

    ik begrijp je helemaal is ook me eerste.. maar ik heb nog geen stappen ondernomen om de kans op raakschieten te vergroten.
    Ik hou nu voor het eerst me cyclus bij en ik slil foliumzuur. Verder heb ik van de week ovulatie testen van sensidipset ofzo bestelt (had ze rond 17.00 besteld en de volgende ochtend al in de bus supper! :D

    dus ik geef dit een maand of 3 en dan gaan we maar langs de huisarts. hoop toch op een natuurlijke zwangerschap zucht...
     
  17. milolove

    milolove Actief lid

    18 aug 2008
    320
    0
    0
    Hoi

    Hier ook iemand met een @#^&*%&$^% cyclus!

    Ben ook in januari gestopt met de pil en heb na de onttrekkingsbloeding pas 2x :evil: gehad.

    Ben in mei naar de ha geweest en die vond idd dat ik maar gewoon moest afwachten. Als het langer dan 8 maandan zou duren om ongi te worden dan moest ik maar terug komen. Een paar dagen later kreeg ik mijn eerste ongi na de pil. Daarna weer een na 50 dagen en nu ook weer bijna 50 dagen onderweg...

    Ik weet ook niet of ik ovuleer en zo ja, wanneer dan? Ben nu aan het wachten op mijn volgende menstruatie en ga dan idd temperaturen dan maar...

    Natuurlijk hoop ik dat ik niet verder hoef te gaan (naar gyn of zo) maar ik zou het er denk ik wel voor over hebben als het echt nog heel lang gaat duren voordat ik zwanger ben....

    Soms duurt wachten echt te lang....
     
  18. Mecha

    Mecha Niet meer actief

    ik zou zeggen kijk bij google voor de sensidiptesten dat zijn ovulatie testen die volgens het forum goed weergeven wanneer een eisprong in aankomst is.
    verder zijn ze niet duur dus is het een goede optie.
    ik zelf heb het paket van 25 stuks voor 24.... nog iets besteld dus kan ik de hele maand testen aangezien mijn cyclus ongeveer 28 dgn duurt.
    in jou geval kan je een groter paket bestellen dat scheeld ook weer kosten.
    Ennuh een baby kost meer per maand dus waarom nu niet alvast investeren ;)
    succes meid
     
  19. Danjo

    Danjo VIP lid

    25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    op zich is een jaar heel normaal hoor meiden
    Ik zeg maar niks want wij zijn al meer dan 3 jaar bezig
     
  20. jane77

    jane77 Lid

    28 aug 2008
    8
    0
    0
    Hallo, ik ben nieuw hier, maar ik heb heel geregeld op dit forum gekeken.

    Ik las dan al vaker van mensen dat ze "al" zo en zo lang bezig waren.

    Voor diegene die in het 1e jaar zitten, blijf echt nog positief! Als ex-pilgebruiker, staat er tot ongeveer een jaar voor, voordat je zwanger raakt!

    Wij zitten inmiddels, met de 1e maand stoppen van de pil meegerekend, in ronde 32!

    Vorig jaar juli bij een fertiliteitsarts terecht gekomen en nu dus ruim een jaar verder en helaas nog steeds niet zwanger.
    Toch ben ik nog positief! Alles is goed bij mij tot nu toe... ook bij mijn vriend is alles okidoki. Volgende week krijg ik antwoord op het laatste wat misschien mis zou kunnen zijn, want dan krijg ik een kijkoperatie.
    Daarna mag ik eindelijk gaan beginnen met vruchtbaarheidsbehandelingen! Want inderdaad het WACHTEN.... daar wordt je zwaar gek van! Dat is eigenlijk het moeilijkste van alles. Vooral als je aan je lichaam merkt dat je weer eens ongie wordt!

    Dus hou moed allemaal, zolang het tegendeel is bewezen. Je moet wel!
     

Deel Deze Pagina