Hallo, ik heb hier heel veel verhalen gelezen en ik dacht ik wil ook eens een keertje mijn verhaal doen. Ik wil gewoon even mijn ei kwijt en ben ook opzoek naar tips en adviezen. Sinds 1,5/2 maand(en) ie het uit tussen mij en mijn vriend. Ik heb het uitgemaakt, de koek was op voor mij en was al een hele tijd niet meer verliefd op hem. Hield enkel nog van hem als een vriend en vader van mijn kindjes. Hij kon niet echt leven met mijn beslissing, waardoor er ruzies ontstonden. Uiteindelijk hebben we het uitgepraat en gingen als vrienden verder, maar er volgde vele slapeloze nachten door gepieker en gezeik de hele tijd. 26e was ik weer begonnen met school en daarna gelijk weer stage. Ik heb meteen aangegeven dat ik het niet trok, omdat ik zo kapot ben en ik mijn aandacht niet erbij kon houden. Ik kreeg 1 weem time out om even bij te komen. Dinsdag weer op stage en heb ik de dag volgemaakt, maar woensdag ging het echt niet, dus hebben ze mij naar huis gestuurd. Heb gejankt als een klein kind, want normaal kan ik dat allemaal aan (in de zorg) en nu ben ik te overspannen en kan ik niet eens mijn hoofd erbij houden. Er speelt helaas veel meer dan alleen maar breuk met mjn ex, heb niet zo een leuke verleden en nu speelt alles op. Ik ben bezig met hulp zoeken, want slaap ook al slecht door alles wat er in mijn hoofd spookt. Maar ondertussen woon ik nog steeds in huis van mijn ex. Ik kan nergens heen, mijn familie woont 156 km hiervandaan. Ik ben opzoek naar een huisje, maar dat valt niet mee. Ik ontvang momenteel alleen maar studiefinanciering, heb recht op heel veel, maar zolang ik hier woon heb ik nergens recht op. Heb 2 jaar inschrijftijd en reageer vooral op lotingen (entree). Ben ook particulier aan het kijken, makelaars enzo, maar dan hebben ze vab die belachelijke eisen van 1 maand bruto huur aan bemddelingskosten en dan nog evt. servicekosten en voorschot bovenop. Of je inkomen moet 4,5 x de huur zijn. Ja kom op zeg ben een 20 jarige studente met 2 kindjes, doe al mijn best. Ik weet het ook niet meer, ben al blij met een klein appartementje met 2 slaapkamers. Ik kijk ook regelmatig op marktplaats en naar antikraak en naar chalets, maar tot nu toe zonder resultaat. Niemand reageert terug of het is al verhuurd etc. Ik wil hier echt weg, de hele tijd bij mijn ex in huis, krijg ook geen rust zo. Wij willen trouwens aan co-ouderschap doen. Het liefst verhuis ik hier ver vandaan, maar kan niet vanwege de kindjes en mijn studie. Ik weet het echt niet meer, heb zelfs maatschappelijkwerk al benadert, maar die weet het ook niet. Ja urgentie aanvragen, maar dan hebben we een ouderschapsplan hebben die getekend moet worden door een notaris, wat ons geld gaat kosten, maar dat hebben wij niet. Pfffff iemand nog tips? Sorry voor mijn lange warrige verhaal, zo gaat het nu ook aan toe in mijn hoofd.
Allereerst, wat ontzettend knap dat je voor je eigen geluk kiest! En zo hard je best doet om er " wat van te maken" ik snap echt dat het heel zwaar is, als je 2 kids hebt, studie, stage, gezanik in je privé leven en dan ook nog onverwerkte issues uit het verleden! Niet zo vreemd dat je even door de bomen het bos niet meer ziet.... Wat ik je aanraadt is een rechtswinkel binnenlopen ... En de gemeente lastig vallen, bellen, mailen, schrijven voor de balie staan en duidelijk maken dat deze situatie o houdbaar is. Prijzen van notarissen schelen heel erg veel...ik zou er niet 1 benaderen maar wel 5 om prijzen te vergelijken om de kosten van het ouderschapsplan te vergelijken. Zou je familie je daarbij niet kunnen steunen? Misschien dat zij in de bres voor je kunnen springen... Bij de rechtswinkel kun je in ieder geval gratis advies inwinnen en ik denk dat dat niet geheel onverstandig is, en laat de gemeente niet met rust tot ze een huis voor je hebben etc.... Sterkte meid!
Is het geen optie dat je ex tijdelijk een ander onderkomen zoekt? Nog een andere optie is het dat je ervoor kiest geen co-ouderschap aan te gaan zodat je in andere woonplaatsen kunt zoeken. Verder is er een website van de overheid RvR - Echtscheidings- en Ouderschapsplan waar je samen een ouderschapsplan kunt maken. Je levert dan een al zo compleet mogelijk document in en mogelijk scheelt dat kosten.
Jeetje meid wat lastig! Ik zat ook met mijn kindjes bij mijn ex in huis. Alleen waren mijn kindjes niet van hem... dat maakte het wat "makkelijker" Hij dreigde mij constant met uitzetten als ik niet snel iets anders vond. Dat gaf ik aan op mijn urgentieverklaring en toen had ik vrij snel een urgentie. NIet snel genoeg want hij heeft ons er idd ook uitgezet. Toen kwam ik in aanmerking voor een containerwoning (wat erger klinkt dan het is!) ,daar heb ik 5 weken gezeten met de kinderen en toen kreeg ik een woning. Ik weet niet of jij op een of andere manier kan aantonen dat de situatie voor jouw kinderen ondragelijk is geworden bij je ex in huis? (niet voor jou maar echt voor je kinderen... want al moet jij onder een brug slapen,dat boeit ze niet...het gaat echt om de kinderen). Misschien omdat er heel veel ruzie in huis is of dat hij ook tegen jou zegt dat je echt wat anders moet vinden anders zet ie jullie eruit? Kan me niet voorstellen dat iemand dat zijn eigen kinderen aandoet maar het gebeurt! En als dat allemaal niet gaat zal je er toch aan moeten denken om een nieuw leven te beginnen wat verder weg..... Als je geen keus hebt... Kinderen wennen ergens anders zo snel.. daar moet je je geen zorgen om maken hoor Heel veel succes!!!
Bedankt voor jullie reacties! @lillian79 gemeente lastigvallen, die onthou ik, dan ga ik mandaag meteen bellen. Familie kan helaas niet bijspringen, mijn vader laat mij ook compleet in de steek. Rechtswinkel? Is date en soort juridich loket? @mamadaisy mijn ex zit helaas in de schuldsanering en door zijn hoge inkomen komt hij niet in aanmerking voor een andere sociale huurwoning. Dan moet hij of op kamers of in een chalet. Ik wil wel dat hij de kids kan opvangen en dat gaat niet echt op kamers. Ik zal die site even checken! @sonja839 ik zou heel graag terug willen verhuizen naar heerhugowaard, maar 2 dingen mijn kids en school. Dat houdt miij tegen. Iemand zei tegen mij dat ik egoistischer moet zijn en echt voor mezelf moet kiezen en voor mijn kids. Maar hij is ook een goede papa en dat wil ik mijn kids niet ontnemen. Het is moeilijk, maar nog moeilijker om hier te blijven. Ben naar allerlei mogelijkheden aan het zoeken, want momenteel heb ik ook geen rust in dit huis. Het benauwd mij gewoon om hier te zijn.
Via een mediator hebben mijn ex en ik een ouderschapsplan opgesteld, kostte mij uiteindelijk maar 60 euro. Dit omdat we het via het juridisch loket hadden gedaan, ik geen inkomen had en daardoor aan de eis voldeed dat ik maar maximaal zoveel hoefde te betalen. Mijn ex daarentegen moest wel het uurloon van de advocaat betalen, want hij heeft een goed salaris. Bij een scheiding word je als alleenstaande ouder beoordeeld. Ik denk dat dit bij jou ook gunstig kan uitvallen. Dus ik zou zeker even langs het juridisch loket gaan (bellen kan ook).