aangifte op gemeentehuis

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Bosmeisje, 11 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bosmeisje

Bosmeisje Lid

30 mei 2013
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey,
    ik heb een vraagje:
    ik denk dat ik zwanger ben, nog heel pril, ongeveer van eind juni. nu 2 dagen over tijd. maar ondertussen zijn mijn vriend en ik reeds uiteen (en we waren ook maar amper 2 weken samen, 't ging echt niet)
    als de baby geboren is en ik ga aangifte doen op het gemeentehuis, ben ik dan verplicht om de naam van de vader door te geven?
    ik heb geen zin in heel dat co-oudergedoe, en ook omdat we toch maar 2 weken zijn samen geweest.
    ik heb ergens altijd het gevoel gehad dat ik een alleenstaande mama ging zijn.

2. k1ki

k1ki Lid

28 jun 2013
    35
    0
    0
    nee, dan zeg je de vader is niet in beeld, hij kan het kind ook alleen erkennen met jouw toestemming (aangezien je niet getrouwd bent). Dan komt er automatisch te staan 'vader onbekend'. Alleen jij kunt dan beslissen of hij een omgangsregeling mag met het kind.

Maar... je moet je wel afvragen of - afgezien van het feit dat hij geen leuke partner is voor jou- of hij een goede vader zal zijn. Elk kind heeft recht op beide ouders en er komt een dag dat hij/zij aan je vraagt 'wie is mijn papa' en gaat hem desnoods opzoeken. Dan wil je niet als verwijt krijgen 'ik mocht je niet zien van je moeder' want dan verwijt het kind je straks dat hij/zij is opgegroeid zonder vader door jouw toedoen.

3. Leanna

Leanna Actief lid

12 apr 2013
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou eerst gaan testen :).

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wanneer je als alleenstaande een kindje krijgt kan je inderdaad bij de aangifte vermelden dat de vader onbekend is. Qua aangifte... je hoeft het niet persé zelf te doen, je kunt het ook laten doen door iemand die bij de bevalling aanwezig is geweest.

5. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Ik krijg een naar gevoel hierbij.
    In je andere berichten schrijf je dat je net eind mei gestopt bent met de pil omdat je toch al zo lang alleen bent.
    Verder heb jij geen zin in dat co-ouderschapgedoe, helaas meid in dit land hebben vaders ook rechten.
    Als hij vader word heeft hij recht op zijn kind als hij er werk van maakt.
    Hij kan jou zelfs dwingen tot een DNA test en aan de hand daarvan zijn rechten opeisen.
    Heb een beetje het gevoel dat je hem gebruikt hebt om proberen zwanger te raken.
    Ten eerste kan het maanden duren voordat je überhaupt een cyclus krijgt en het wil niet altijd dat je rond dag 14 een eisprong hebt.

En eerst maar eens testen...

6. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Zo he, wat zeg je dat ongenuanceerd, ondoordacht en onnadenkend naar je eventuele kindje en de vader toe. 'Heel dat co-oudergedoe?'...

Heb je er uberhaupt over nagedacht wat de komst van een kindje in jouw leven betekent? Wat de geboorte van een baby voor de vader betekent? En wat het betekent voor een kind om zonder vader op te groeien? Wat een kindje nodig heeft in zijn leven?

Misschien gaat er meer schuil achter je post dan dat je hebt opgeschreven, maar op deze manier hoop ik echt dat je niet zwanger bent.

7. dushi78

dushi78 Lid

7 jul 2013
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je wel net zwanger bent, heb je dan geen andere dingen aan je hoofd dan ''aangifte op gemeentehuis'' Dat duurt nog wel even hoor, zou eerst een test doen en dan een afspraak gaan maken bij een verloskundige of gynaecoloog.... En over een tijdje als alles goed is moet je daar over na gaan denken...

8. Smnee

Smnee Niet meer actief

Het kan tussen jullie niet gaan, maar jullie baby heeft wel een vader nodig. Jij kunt voor hem niet beslissen dat het niet goed is.
    En zoals al gezegd, hij kan het ook eisen. Dan kun je beter een co-ouderschap willen, dan een slopende hoeveelheid rechtszaken.

En ehm, eerst ff testen?

9. Bosmeisje

Bosmeisje Lid

30 mei 2013
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb hem niet gebruikt om zwanger te worden. ik heb hem meteen gezegd dat ik geen anticonceptie neem en dat hij niet in mij mocht klaarkomen (er waren geen condooms) maar hij was rapper dan verwacht.
    en ik was in alle staten en paniek dat ik wel direct zou zwanger zijn.
    test zegt niet zwanger maar ben wel nog altijd over tijd.
    en hij wil trouwens geen kinderen. (zegt hij nu toch)

10. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Meid als je in mei gestopt ben met de pil kan je nog niet spreken van "overtijd".
    Je zegt zelf al heel kang aan de pil te zijn geweest, je lichaam moet zijn cyclus weer leren.
    Je hebt nu nog geen cyclus.

11. Bosmeisje

Bosmeisje Lid

30 mei 2013
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    ok, zoveel te beter. had altijd gehoord dat je vanaf de eerste dag dat je de pil niet meer neemt al kon zwanger worden.

12. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Kan ook.
    Maar jij zegt dat je 2 dagen overtijd bent, daar kan je alleen over spreken als je een regelmatige cyclus hebt.
    Als je net van de pil af bent heb en kun je nog niet spreken over een regelmatige cyclus.
    Kan best zijn dat het nog lang kan duren voordat je deze keer gaat menstrueren.
    Zou over een week nog eens een testje wagen als je dan nog geen menstruatie hebt.

Maar nu al druk maken over aangifte op gemeentehuis doen terwijl je nog niet eens zeker weet zwanger te zijn is absoluut niet nodig.
    Net als je uitspraken dat je geen zijn gedoe hebt zou ik erg mee uit kijken.

13. babykonyntje

babykonyntje Actief lid

24 dec 2012
    188
    2
    18
    vraag me eigenlijk af hoe oud je zal zijn..:(

14. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Je stopt met de pil omdat je toch al zo lang alleen bent en komt toevallig na twee weken iemand tegen waarmee je onveilig het bed in schiet. Condooms zijn er nog altijd niet alleen tegen baby's hè?!

Er is een kleine lans dat je zwanger zou zijn maar de kans is groter dat je overtijd bent omdat je net met de pil gestopt bent.

Als ik jou was zou ik me laten testen op SOA's en weer aan de pil gaan.

15. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Oké dan........beetje vreemd dit

16. losje

losje Fanatiek lid

5 feb 2013
    3.250
    0
    0
    omgeving amsterdam
    Pffff beetje dom hè allemaal!
    Zorg nou maar eerst dat je een positieve test in handen hebt.

17. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Per ongeluk zwanger raken, nou ja zwanger ben je nog niet....maar wel al nadenken hoe je iets op een gemeentehuis moet regelen....hmmmmmm,mmm sorry hoor klopt niks van!

En wat een slecht voorbeeld voor een kind als je zo denkt als moeder....ach ja papa hoeft er niet bij.

Sorry maar kan echt boos worden om zoiets!

18. losje

losje Fanatiek lid

5 feb 2013
    3.250
    0
    0
    omgeving amsterdam
    Hier nog 1!

19. senna203

senna203 Lid

1 jun 2013
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt t nu al over aangifte en co-ouderschap etc, maar je hebt niet eens een positieve test in handen gehad. Je hebt t allemaal dan al wel goed uitgedacht van te voren zeg.. apart

20. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Management assistent/secretaresse
    Veenendaal
    Je had beter gelijk een morning afterpil kunnen halen na de onveilige seks. Of gewoon helemaal niet zonder condoom seksen met een man/jongen die je nog niet zo lang kent, je weet niet of hij SOA's heeft....van voor het zingen de kerk uit kan je ook zwanger worden.

Deel Deze Pagina