heftige hoofdpijn!! wie ook??

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door nena88, 7 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nena88

nena88 Bekend lid

12 nov 2011
    679
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb opzich niet zulke heftige symptomen... ok ik ben moe, maar nee ik ben nog niet misselijk geweest... ik eet meer... en ja mijn tepels zijn gevoelig. en ja. ik plas ook vaker... maaaar...

wat super pijnlijk is en me echt een beetje gek maakt is de hoofdpijn!!! heel heftig. het begint ook steeds vaker daar te zijn. nu houd het eigenlijk al de hele avond aan en het is echt heel erg zeurend en drukkend. Pijnstillers zijn geen optie.

gaat dit snel over.. ik hoop het echt!! wie heeft er nog meer echt super veel last hiervan?

ik weet echt niet hoe ik de werkweek door kom met die hoofdpijn sirieus. dus de hoofdpijn komt door de hormonen...?

2. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik heb wel wat hoofdpijn, maar niet zo erg als jij. Vervelend zeg! Ik kom de werkweek nauwelijks door door de vermoeidheid en misselijkheid:(
    Drink je wel genoeg?

3. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik had rond die tijd ook bonkende koppijnen die niet te houden waren. Heb gewoon de max aan paracetamol ingenomen. Dat mag gewoon.

Als de moeder zich goed voelt, voelt de kleine zich ook goed. Dus ik dacht ik ga niet met koppijn rondlopen, en dat ging niet eens, kon niet bukken van de steken die dan door mijn hoofd heen gingen.

Met een week of 7 was het over.

Tot aan week 5.5 was ik hartstikke gezond en kiplekker, daarna tot week tien dag en nacht ziek....

Gelukkig is dat alleen nog in vlagen.

4. Babette8

Babette8 Bekend lid

29 nov 2011
    727
    0
    0
    Ik was ook bijna ziek geworden! Maar wat ukoldaatje zei, klopt wel! Heb ik ook precies meegemaakt, met zo'n een week of 7 is het weer over.
    Toen ik dat had, heb ik niks genomen, geen neusspray of pijnstillers, want ik heb het gebruikaanwijzing gelezen en niet echt geschikt voor zwangerschap.
    Mijn schoonzusje is zwanger geweest en ze nam zetpil als ze hoofdpijn had...

5. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Je lijf moet wennen aan de hormonen en je kan er enorme hoofdpijnen van krijgen.

Ik loop in de mmm en in Gent zeggen ze dat je gewoon (weet t even niet uit mijn hoofd) 6 of 8 (4 keer 2 zeker?) paracetamol in mag nemen.

Of paracetamol zetpil idd, dan wordt het nog eerder in je bloed opgenomen. Zakt de pijn iets eerder dan als je het inneemt.

Hoop voor je dat het snel over is, want het is een ellende zulke hoofdpijnen he.

Beterschap!

6. Ronja

Ronja Actief lid

8 feb 2011
    459
    0
    0
    (kinder)fotograaf
    Den Bosch
    Ik had het ook. Enorme hoofdpijn in het begin. Ik denk echt dat het hormonaal was. Nu is het een stuk minder. Vooral regelmatig eten en (genoeg!) drinken helpt al een boel. Daarbij echt dagelijks naar buiten ook al had ik daar niet altijd zin in.

7. nena88

nena88 Bekend lid

12 nov 2011
    679
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja vandaag is al wel veel minder. Ben ook wel blij dat ik niet ziek en misselijk ben (nog niet haha). maar idd hormonale hoofdpijnen dus.

@ukodaaltje, ok dus als ik me niet lekker voel dan doet mijn kleintje dat ook niet :( dat vind ik wel jammer.. vind medicijnen gewoon echt een rot idee maar je zult wel gelijk hebben.

8. Survivor

Survivor Bekend lid

23 okt 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Hier ook, heel herkenbaar. Had voor die tijd wel af en toe migraine aanvallen, en dat is de afgelopen 12 weken helaas een paar keer voorgekomen dat het een aantal dagen duurde.
    2 keer wou het maar niet over gaan en heb toen beide keren 1 paracetamol genomen en na een uurtje was het gelukkig weg.
    Normaliter helpt 1 normale paracetamol nooit, maar nu dus wel haha.

9. z0nne

z0nne Niet meer actief

Ook ik heb het tijdens de zwangerschappen altijd heftig (hormonen) de gynaecoloog adviseerde 3x daags 2x 500mg paracetamol, het is ook beter voor de kleine als jij je zelf beter voelt ;)
    Ik had vaak hoofdpijn tot het einde van de zwangerschap..

10. dochter2009

dochter2009 Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.001
    0
    36
    Ikzelf heb geen hoofdpijn maar mijn schoonzus heeft het ook heel erg gehad. Tot week 22 ofzo. Ze is hierdoor en door de oververmoeidheid ook al gestopt met werken. Rustig aan doen en jezelf niet te druk maken. pak je rust als je het pakken kan en veel water drinken. Paracetamol mag. ALs het echt te lang aanhoud even naar je HA gaan.

11. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Ik heb knallende hoofdpijn gehad van, week 20 tot week 41 aan toe.. zo erg dat ik zelfs onderbovenste gehaald ben om te zien of ik zw.vergiftiging had.
    Dat was het gelukkig niet, en ze hebben het maar op 'gewone' hoofdpijn gegooid, waarsch. hormonen.
    Hoop voor jou dat het gauw ophoud!

12. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.210
    1.269
    113
    Centrum België
    Heb het ook gehad in het begin. Combinatie van veranderende hormonenspiegel en zoals hiervoor ook al aangehaald: voldoende drinken, want die hoofdpijn kan ook wijzen op een tekort aan vocht.

Deel Deze Pagina