Mijn kleine is 3 weken. Ze krijgt gemiddeld 100 ml voeding per keer en kwam hier zelf steeds voor. Ik voed op verzoek, om de 3 uur of haar wakker maken heeft geenn nut. S nachts kwam ze wisselend. De ene keer na 3 uur maar ook soms 4 of 5 uur. Vannacht zat er 8 uur tussen. Lekker voor mij natuurlijk maar is dit niet erg? Zit er niet teveel tijd tussen zo? Moet er wel bij zeggen dat het weinig zin heeft om haar wakker te maken voor een voeding. Je krijgt haar nauwelijks wakker en ze drinkt dan erg weinig.
Ik vind het inderdaad wel vrij snel, om door te slapen. Maar goed ik ben ook geen deskundige daarin.. ik denk wel dat baby´s zich wel melden als ze honger hebben, en zelf aangeven hoeveel ze nodig hebben. Die van ons meldt zich ook niet altijd..maar toen het laatst zo heet was, boven de 30 graden overdag, heb ik hem wel wakker gemaakt voor de voeding ´s nachts omdat ik hem toch wel erg klein vond nog en bang was dat hij anders niet genoeg vocht binnen kreeg..
Wat is haar gewicht? Het gewicht (in kilo's) maal 2 uur, zolang mag je baby 's nachts zonder voeding (is mij door het cb vertelt). Of dat al geldt met zulke jonge baby's weet ik eigenlijk niet. Onze oudste sliep ook 'door' met 3 weken, maar dan van 23:00 tot 05:00 uur, nooit al 8 uur rond die tijd, meestal van 23:00 tot 05:00 uur. Dochter sliep 6 uur achter elkaar met 3 maanden. Merkte je dat je dochter wat duf was, sloom of iets in die geest na haar lange nachtslaap?
mij is verteld dat de bloedsuikerspiegel dan kan zakken.. maar mijn dochter sliep toen ook door met geen mogelijk wakker te krijgen en slapend drinken deed ze niet .. ze kreeg haar laatste voeding dan tussen 23:00 - 00:00 en de eerste rond 7:00 weer... toen zei de kraam dat het niet nodig was dat ik 1,5 uur bezig was snachts om haar te laten drinken , als ze honger heeft komt ze vanzelf wel zei ze...
Als ze honger heeft laat ze zich wel horen, denk ik. Het is erg vroeg om door te slapen, ik zou er zeker van genieten. kan zomaar veranderen! Mij is overigens verteld om de eerste maand een voeding te geven 's nachts. De eerste nacht heb ik haar wakker gemaakt en sindsdien de eerste 3 maanden gevoed 's nachts. Ik vraag mij wel ns af wat er was gebeurd als ik haar toen had laten slapen.... Let op o.a.: alertheid, voldoende plas/poepluiers.
Hier sliep onze meid ook vanaf 3 weken de nachten door Vaak van 23.30 tot 06.00/07.00 uur Ik liet er dan max 8uur er tussen. En dan maakte ik haar wakker voor een fles Nu is ze 8 weken en slaapt ze vaak van 21.30 tot 07.00-08.30 uur Gewoon van genieten als ze overdag maar genoeg drinkt
Mijn kleine man slaapt al door sinds de 2e week. Groeide goed, dronk goed, zat poep/plas luiers. We dachten, we proberen het gewoon! Eerste keer kwam hij om 6uur, 2e keer half 7, en inmiddels maken we hem zelf rond half 8/8uur wakker. (hij komt echt niet uit zichzelf, de slaapkop ) Z'n laatste fles is dan om half 12 's avonds. Bevalt ons alle 3 prima, en hij doet het super! Hij is inmiddels trouwens 3 maanden
1e sliep hier ook door na 2 weken met voeding op verzoek. Twijfelde nu alleen erg omdat ze nog niet haar volledige flessen drinkt en nauwelijks aan komt in gewicht. Even aan de CB arts gevraagd. Ze zit aan dr geboortegewicht dus mag er max 8 uur tussen zitten s nachts. Als ze honger zou hebben dan zou ze wel wakker worden.