Ik ga binnenkort weer aan de slag, heb na mijn zwangerschapsverlof direct al mijn ouderschapsverlof opgenomen, dus in totaal 7 maanden vrij geweest..Heb nu 6 maanden borstvoeding gegeven, maar wil het nu gaan afbouwen...maar hij weigert de fles, hij duwt hem met zijn tong eruit..vreemde ogen dwingen maar dat werkt ook niet bij hem...hij trekt ook een vies gezicht...weet echt niet wat ik moet doen..ik wil er namelijk echt vanaf..iemand tips?
Gevalletje 'te laat begonnen met oefenen', haha. Niet om met de vinger te wijzen hoor. Ik heb hier hetzelfde gehad. Dacht dat je 4 weken 'van te voren' (dus voordat je weer gaat werken) moest beginnen met oefenen, maar dat blijkt dus vanaf 4 weken oud te zijn (omdat ze dan nog het reflex hebben om te zuigen op alles dat voorbij komt). Foutje... Hier een tijd in alle bochten gewrongen. Live gaan voeden op het kdv, eerder weg van mn werk, alle merken flessen geprobeerd, een vreemde laten oefenen etc. Niets werkte. Toen, heel drastisch misschien, gewoon geen andere voeding meer aangeboden dan de fles. Na een halve dag had ze het door. Was even bikkelen, want op een gegeven moment is het natuurlijk janken van de honger. Niet aan toegegeven... Moet je wel kunnen hoor. Vond het best zielig toch.
Kan je het niet redden met in de ochtend voeden en voor het slapen gaan....? Hier zat meneer met 7 mnd nog maar op 3 voedingen, 180cc in ochtend en avond en 120cc in de middag. Deze laatste gaat vaak niet op. En is drinken uit een beker geen optie of rietje?
Hoe heb je het geprobeerd met "vreemden"? Was jij erbij? Was dat thuis? Hier wilde ze namelijk absoluut thuis niet uit de fles drinken, door wie dan ook gegeven. Dus ik met lood in mijn schoenen haar naar het kdv gebracht. Ik had nog iets langer vrij, dus begonnen met dagen van 3 uur (dan kan ze amper uitgehongerd zijn ). Maar daar dus geen enkel probleem, zonder horten of stoten dronk ze uit de fles. Difrax overigens. Misschien kun je ook beginnen met wennen en korte dagen wegbrengen? Inderdaad, met 7 maanden misschien een tuitbeker met zachte tuit? Dat kon dochterlief wel met die leeftijd (gek hè, na 3 maanden volledig flesweigeren... ) En anders heb je nog als optie, maar dat zag ik alleen als allerlaatste redmiddel, dat ze bij de opvang/gastouder/familielid wat je ook maar gaat doen, melk gaan voeden met een lepeltje. Duurt erg lang, maar het kan wel en dan krijgt je zoon wel wat binnen. En misschien kiest hij dan eieren voor zijn geld en drinkt hij toch uit de fles als hij doorheeft dat dat sneller gaat. Baby's zijn slimmer dan je denkt.
Ik geef hem kunstvoeding, om ook daar aan te laten wennen..ik ga pas 8 oktober weer werken, dus ik heb nog wel even...het lijkt ook wel of hij de moedermelk lekkerder vindt...ik heb de avent fles, ik moet ook wel zeggen dat ik de speen enorm groot vind van die fles...maar met julile tips kan ik weer even vooruit..bedankt
Er is toch zo'n fles met als speen een zo natuurlijk mogelijk nagebootste borst? Nou ja ik zeg het wat raar, maar jullie snappen me wel.
Dat zijn wel veel nieuwe dingen tegelijk. Eerst oefenen met afgekolfde melk. Enige fles die hier werkte was de Tommee tippee, zelfde probleem gehad. Op kdv ging het na 1 dag goed, thuis heeft langer geduurd... Geef niet op! Dwingen werkt niet, telkens blijven proberen, soms een dag tussen laten. Zelf de deur uit gaan wil ook weleens helpen, oma inschakelen....
Welke flessen heb je geprobeerd? Ik heb alle op borst lijkende flessen geprobeerd, zonder succes.... Uiteindelijk dronk ze uit de smalle Difrax S fles wel, die speen voelt ook ander dan de andere spenen.
Hoezo verbaasd het je dat hij moedermelk lekkerder vind? Natuurlijk vind hij jouw mamamelk lekkerder, hij drinkt al die maanden al fijn bij jou! Moedermelk smaakt elke dag anders, en heeft een andere textuur. Om te beginnen kun je beter wat kolven en dan die melk in een flesje aanbieden. Ik begrijp uit je bericht dat je niet gaat kolven op je werk. Dan kun je als de fles loopt langzaam de verhoudingen gaan aanpassen, totdat je kindje volledig aan de smaak gewend is.
Hier had ik ook een flesweigeraar, nog steeds bij mij als er melk in zit, andere dranken gaan gelukkig wel goed. De tip hier was dat ik niet in de kamer moet zijn, anders weigert ze. De eerste keer dat ze bij mijn man uit de fles dronk was onder de douche, lekker loom en ontspannen. Op het kdv ging het fles drinken verassend goed. We hebben trouwens een hoop soorten flessen geprobeerd, maar ze drinkt nu goed uit de avent. De borstvoedindsfles van medela was trouwens een ramp. En misschien is het handig om afgekolfde melk in haar fles te doen ipv kv? Dan is de overstap net iets kleiner. En de speen van de fles in jouw melk dopen wil ook wel eens helpen, dan ruikt de speen iets meer naar mama. Succes in elk geval!