Hay, Ons lieve mannetje is nu 9 weken en het gaat gelukkig allemaal prima met hem, alleen ik twijfel heel erg of ik wel voldoende structuur aanhoud. Niet dat er grote problemen ontstaan hoor ofzow maar ik wil wel eens kijken of het nog beter gaat als ik een vaste dagindeling met onze kleine vriend aanhouden. Het is nu ook nog zo dat hij 's morgens niet altijd om dezelfde tijd wakker wordt ik maak hem dan ook niet wakker (alleen als ie echt laat wakker wil worden) voor een voeding. Gevolg is dat hij niet elke dag om dezelfde tijden voeding krijgt en bv. een middagslaapje moeilijk te plannen is, en dat hij dus ook niet elke avond rond een vaste tijd in bed ligt. Een visieuze cirkel dus. Nu ben ik alleen aan het nadenken hoe ik die structuur het beste in kan bouwen en wat voor mij het makkelijkste uitkomt (ivm werk straks). Ik wilde jullie vragen; hoe ziet jullie dag met jullie kleintje eruit? Dan kan ik in iedergeval een idee krijgen, lijkt me erg leuk! Greetzzz...
Ik hou ook geen vaste tijden aan, want Lynn komt ook niet op dezelfde tijd voor voeding (ik schipper ook nog steeds tussen 5 en 6 voedingen, is afhankelijk hoe het met drinken gaat, maar dit is gebaseerd op 5 voedingen). Maar ik hou wel een structuur aan, dus: wakker worden, schone luier, kleertjes aan (niet bij de laatste en eerste voeding), voeding, knuffelen, alleen spelen en weer naar bed. Dan ziet de dag er als volgt uit: 06.30 tot 7.30 1e voeding en terug naar bed 10.00 tot 11.00 2e voeding, beneden blijven tot ongeveer 12.00 of 13.00 uur en dan naar bed 's middags is het wisselend met slapen, maar ik leg haar altijd wel even bed, meestal komt ze rond half 3 weer. Dan weer voeding en daarna wat leuks doen of een wandeling, boodschapje, bezoekje Dan blijft ze ook beneden en doet ze meestal rond 17.00 uur een hazaslaapje in de wandelwagen (van ongeveer 3 kwartier) Rond half 7 gaat ze in badje, dan slaapzakje aan, een voeding en naar bed. Rond 22.30 / 23.00 uur maak ik haar wakker voor de laatste voeding en dan gaat ze direct weer terug naar bed. Bovenstaande kan behoorlijk wisselen hoor, maar een gemiddelde dag ziet er zo uit. Ik vraag me ook af hoe ik dat straks met werk doe en Lynn om 8 uur om het kinderdagverblijf moet afzetten, want normaal gesproken is dat een slaaptijd voor haar.
Bij ons ziet de dag er zo uit; tussen 5 en 7 uur 's-ochtends flesje 8 uur uit bed, wassen en aankleden 10 uur flesje (soms nog van half 11 tot 11, of van 11 tot half 12 slaapje) 11.30 uur fruithapje tussen 12.30 en 13.00 uur naar bed 15.00 uur wakker, flesje 17.00 groentehapje (soms nog een slaapje van een half uur rond half 5 / 5 uur) tussen half 7 en kwart voor 7 in bad 19.15 uur fles pap tussen half 8 en kwart voor 8 naar bed. Groetjes, Daan
mijn dag ziet er zo uit: rond 6:00 bv rond 8:00 uit bed, aankleden etc en in de box tussen 10:00 en 10:30 bv rond 11:30 naar bed (slaapt niet altijd lang) 's middags wandelen/visite/box/wippertje/op schoot tussen 14:00 en 14:30 fv rond 15:00 nog even in bed proberen rond 17:00 uur huiluurtje 18:30 in badje en daarna bv 10:30 laatste keer bv de tijden verschillen bijna nooit, ze wordt soms rond half 7 wakker, maar dan hou ik de tijden hetzelfde. Hoe zijn jullie ervaringen toen jullie weer gingen werken. Ik ben zo bang dta het ritme er volledig uit gaat. Ik heb gezegd dat ze de voedingen en de slaapuurtjes hetzelfde moeten houden en de rest mogen ze zelf invullen (ze gaat naar mijn moeder en schoonmoeder) is dat wel goed?
Onze dag ziet er als volgt uit. 6.45 uur fles 8.00-10.30 uur slapen (soms maar tot 9.30 uur) daarna spelen in de box 10.30 uur fruithap 11.30 fles 12.00-14.00 uur slapen (als hij wil hoor) of spelen in de box etc. 14.30 fles Na fles slapen tot 17.00 uur ( niet altijd zo lang maar altijd wel een uurtje) 18.00 fles 18.30-21.00 slapen 21.00 fles de tijden wisselen nog wel eens ligt er net aan hoe laat we 's morgens zijn begonnen en of zijn ritme van die dag 4 of 5 flessen is. verschilt nog al. We gaan van het weekend een groente hap toe voegen en daarmee valt hopelijk een fles af.
Elyesa is al wat ouder (bijna 10 maanden) maar onze dag ziet er zo uit. -8.30 opstaan aankleden koekjes pap en bv - dan spelen -10.30 fruithap en slaapje - als hij wakker is spelen -13.00 boterham petit gervais - spelen -15.00 bv en slaapje - als hij wakker is spelen en een koek - 18.00 warm eten - spelen tot 19.30 dan begin avond ritueel (badje, verzorgen, pyjama en slaapzak aan, verhaaltje lezen, bv, muziekje aan met beeld op het plafond en daar samen naar luisteren en kijken) -20.30 bedje in en slapen en dat gaat zo iedere dag heel erg goed, het heeft lang geduurd maar nu word hij heel soms nog maximum 1 keer wakker maar hij valt dan snel weer in slaap meestal slaapt hij de hele nacht door gelukkig
Wij hebben niet echt regelmaat hoor.. Ik kan niet eens regelmaat in mijn eigen leven aanhouden laat staat voor mijn kindje maar onze dag ziet er ongeveer zo uit: rond 6 uur wakker: bv en gewoon wakker zijn..zit geen volgorde van spelen of whatever in.. dan rond 8 uur weer slapen..dan is ze een paar keer wakker..maar slaapt tot ong. 13.00 Daarna tussen 13.00 en 18.00 slaapt ze af en toe.. 18.00 badje..en naar bed.. Dan slaapt ze rond 7 uur..en dan komt ze verschillend.. De ene keer slaapt ze 5 uur de andere keer 6 of 7 ik heb haar na dat ik haar savonds in bed leg meestal 2x tot de ochtend..
Wij mochten van het CB van 6 flesjes naar 5 gaan, alleen komen we er niet zo goed uit hoe we onze tijden moeten invullen, van het CB moeten we ongeveer uitkomen rond half 9, 9 uur zijn laatste flesje, omdat voor hem dan ongeveer de nacht begint. Kunnen jullie mij misschien helpen met een beetje een schema te maken? Het liefste doe ik het badje 's avonds i.v.m. de diensten van mijn man. P.S. Keano wordt niet zo snel wakker voor zijn flesje dus meestal maak ik hem wakker voor de fles, uit zichzelf komt ie niet snel. liefs, misspuma
2misspuma: Mijn tijden waren 6:00-10:00-14:00-18:30 (na badje)-23:00. Nu heb ik er 22:30 van gemaakt en vanaf volgende week misschien 22:00 uur, maar ik doe de avondvoeding er nog niet af. Als ik die er af zou halen dan kom ik uit op 4 voedingen en dat mocht nog niet van mijn cb.
Wij deden eerst ook het flesje rond 23.00 maar bij ons was het zo dat we Keano absoluut niet wakker kregen voor zijn laatste flesje dan wilde hij niet wakker worden, met als gevolg dat hij vaak bijna stikte in zijn voeding doordat hij niet wilde slikken (omdat hij sliep). Dus wij willen uitkomen op half 9, 9 uur met zijn laatste flesje. liefs, misspuma
Deborah is zo gek op eten, die kan slapend drinken maar ja, ooit moet ik ook van die avondvoeding af en dat heb jij dan al weer gehad
bij ons zit er ook nog niet echt regelmaat in probeer me weleen beetje aan bepaalde dingen tehouden. tussen 5 en 7 eerste flesje dan weer terug naar bed toe tussen 9 en 10 wassen en aankleden en 2e flesje dan is het een beetje spelen wakker zijn in wippertje zitten of in de box liggen. rond een uur of 11 a 12 weer even slapen. tussen 13.30 en 14.30 flesje daarna naar bedje toe voor een tukkie. rond 6 uur weer wakker dan is het ff papa tijd lekker knuffelen en spelen tussen 18.30 en 19.30 badderen, flesje en naar bedje toe. 5e flesje is dan net hoelaat hij wakker wordt dit verschilt erg meestal tussen 23.30 en 1.30. hij slaapt dus ook nog niet door maar dit komt vanzelf wel.
Leuk om te lezen allemaal. Ons schema is als volgt. Stijn wordt ook niet elke dag rond dezelfde tijd wakker ( ) Tussen 5 en 7 eerste fles Rond 7.30-8.00 uit bed, spelen 9.00: in badje, daarna weer spelen ( maar meestal slaapt ie even in de box) 11.00: tweede fles 11.30- 14.30: slapen 15.00 derde fles, daarna spelen 16.30-17.00 even half uurtje op bed 18.30 pyama een en laatste fles. Soms als ie nog 's nachts komt, dan krijgt ie een beetje en geef ik de 'echte' eerste fles om 7.30, zodat ik toch weer uitkom op die 11.00-15.00-18.30. Ik sjoemel dus ook elke dag wat,hoor. Stijn is nu ruim 4 maanden, Succes ermee!
mij schema ziet er zo uit: rond half 8 eerste fles dan weer slapen. rond 11 uur in bad en dan tweede fles en ff spelen. rond 2 a 3 uur tis dan maar net wanneer ze wakker word weer de fles dat is nmr 3 en dan weer spelen rond 4 huiluurtjes tot 6.naar de winkel rond 5 is ze ff stil. 6 uur weer de fles nmr 4 dan gaat ze weer op bed slapen. de laatste fles om 9 uur en dan gaat ze weer op bed. dat is mijn dagindeling
7.00u - 10.30u - 14.00u - 17.30 - 20.30/21.00u. Iedere keer goed wakker maken, maar dit zal je wel al doen. Als Lynn in slaap valt, gebruik ik altijd washandjes of ik doe haar hoofdje onder de kraan (klinkt heel hard, maar laat zo een zacht straaltje water over haar hoofd lopen) Tis niet zo dat ik haar hele hoofd eronder duw! Haha. Luier verschonen? Succes
Ja als hij in slaap viel dan deed ik hem inderdaad ook met een washandje weer wakker maken, maar als ik dan weer zat en zijn fles wilde geven sliep hij alweer... liefs,misspuma
Een half uur voordat ie de fles krijgt al wakker maken? Hem van alles laten zien? Weet het niet hoor, ben even met je mee aan het denken. Liefs
Werkt ook allemaal niet, we hebben al zoveel geprobeerd, dus toen zei het CB dat we zijn flesje eens moesten proberen te geven rond 9 uur en nu we dat doen gaat het prima, hij valt na die fles lekker in slaap en slaapt dan door tot soms wel half 8 . Liefs, misspuma
valt me wel op dat er veel kleintjes al aardig door slapen rene niet hoor die komt om een uur of 1 snachts en dan rond een uur of 5 a 6. vanacht om half 1 en vanmorgen om 6.15 was een lang nachtje voor hem. ach ja het komt vanzelf wel ik heb gedult.