Ontzettend heftig TS! Weet (zoals eigenlijk altijd in dit soort topics ) niet goed wat te zeggen, behalve natuurlijk heel veel sterkte toegewenst voor jullie de komende tijd. Dikke knuffel ♥️ Helaas heb ik ook veel slechte ervaring met de zorg in Nederland. En als het kan zou ik naar België uitwijken, heeft een vriend van mijn man (ivm hersentumor) gedaan. Waar hij in NL soms weken op een consult van een kwartier mocht wachten namen ze daar in België alle tijd voor hem, zonder wachtlijsten, en bij twijfel mocht hij zelfs zijn arts privé bellen. Wereld van verschil qua zorg!
Wat afschuwelijk voor jou en jullie, wat een machteloosheid en wat zijn jullie afgewimpeld zeg! Echt heel erg.. Ik wens je heel erg veel sterkte toe ❤️
Jeetje wat heftig!! Wat een vreselijke tijd hebben jullie doorgemaakt en gaan jullie nu ook in. Ik heb vorig jaar juni mijn moeder verloren aan uitgezaaide longkanker, 9 maanden heeft ze gevochten maar haar lichaam kon niet meer. Gelukkig hebben wij goede ervaringen met het ziekenhuis waar mijn moeder onder behandeling was. Dat is heel belangrijk, om een goed gevoel te hebben bij de doktoren. Heel veel sterkte de komende tijd en pak je rust zoveel je kan.
Wat vreselijk voor jullie. Hoe je hiermee moet omgaan kan niemand je vertellen. Want hier valt niet mee om te gaan, dit is verschrikkelijk. Ik wens jullie heel veel sterkte en kracht om samen deze weg te begaan.
Wat een verhaal en wat past het zo niet bij je moeder om voor zichzelf op te komen. Maar hoe stom ook het moet ... goed dat je op je strepen bent gaan staan want dit kan en mag niet. Voor nu zou k ook alles op alles zetten en zelf de onderzoeken te krijgen nee je wilt het niet horen maar stel dat is het bij iedere ziekte nog het beste zo snel mogelijk te ontdekken. Houd je poot stijf en ga er met gestrekt been in. Houd respect voor de persoon die voor je staat maar kom voor je moeder en je vader en je zelf op. Desnoods met hulp van je partner of een tante of iets dergelijks! Sterkte
Wat vreselijk Och en je arme moeder, afschuwelijk... Heel veel sterkte, kracht en liefde gewenst voor jullie ❤
Nee daar heb je ook absoluut gelijk in hoor dat je dat niet wilt horen. Ik snap sowieso al niet dat ze haar zolang hebben laten lopen zoals je het beschrijft. Maar ik bedoel eigenlijk dat dit de verpleegkundige niet echt te verwijten valt, maar dat het systeem helaas zo is. Grote kans dat zij daar zelf ook door gefrustreerd is. Ik hoop dat het voor jouzelf allemaal meevalt de onderzoeken en voor je moeder dat er een goed behandelplan komt die het dragelijker maakt.
Wat afschuwelijk! Ik werkte in de thuiszorg en veel gezien dat je idd op je strepen moet staan. Vaak word de verantwoordelijkheid ook doorgeschoven, dan heeft de een protocol gevolgd en patiënt doorgestuurd naar een ander en daarmee is het dan klaar. De ander vind geen oorzaak (kijkt alleen naar zijn expertise) en word dan dossier gesloten. Niet ff terug naar de huisarts ofzo. Probleem word niet opgelost. Heel raar gaat dat nu. Ik hoop dat je zelf beter bericht krijgt maar ik snap dat als je vergelijkbare klachten hebt, je enorm zorgen gaat maken. Dus vertel dit ook vooral aan je behandelend arts, dat je eerder terecht wil gezien de ervaring van je moeder. Veel sterkte TS!
Nee dat is.zo. Ook al stond haar antwoord me erg tegen weet ik dat haar persoonlijk niets te verwijten valt, dat besef ik me wel. Ik denk dat het op dat moment voor mij gewoon de druppel was die de emmer deed overlopen en dus reageerde ik vooral vanuit emotie. Ik zou nog wel graag in gesprek willen gaan met de artsen, en met haar eigen huisarts. Ik heb namelijk zoveel vragen. Vragen die de uitslag niet zullen veranderen weet ik, maar die ik wel zo graag beantwoord zou willen hebben. Maar ik weet niet eens of dat mogelijk is. Ik vind het zo ontzettend erg om te zien hoe zij zich sterk houdt voor ons terwijl het andersom zou moeten zijn maar ik weet gewoon niet hoe ik dat moet doen. Zodra ik haar zie breek ik en lig ik in haar armen te huilen als een klein meisje. Ik ben de weg helemaal kwijt..
Verschrikkelijk Ongelofelijk hoe slecht je moeder is behandeld. Hier helaas ook meerdere slechte verhalen over de zorg. Ik zou, zodra je daar aan toe bent, ook zeker het gesprek aangaan met de huisarts en met het zkh, en misschien zelfs ook klachten indienen. Als je nu iets te binnen schiet wat je tijdens zo'n gesprek wil zeggen/vragen alvast opschrijven. Heel veel sterkte ❤
Ik snap dat je denkt: ik moet sterk zijn voor háár, ik mag niet huilen etc., maar vergeet alsjeblieft niet dat jouw emoties er ook gewoon mogen zijn. Ik weet zeker dat jouw moeder, hoe ziek ze ook is, het helemaal niet erg vindt om jou te troosten. Tenslotte bén je ook gewoon voor altijd 'haar kleine meisje'. Ik wil je heel veel sterkte wensen met alle emoties die op je af komen. En vwb. je eigen klachten zou ik je arts laten weten welke klachten je moeder had/heeft en wat daar nu uiteindelijk de uitslag van is. Als ik in jouw schoenen zou staan zou ik wel verder onderzocht willen hebben of dit niet hetzelfde is in ieder geval. Dat zou ik dus neerleggen bij je arts.
Verschrikkelijk, geen woorden voor... Als ik bedenk hoe je je moet voelen nu met alle liefde die je hebt voor je moeder dan branden de tranen in m'n ogen. Heel, heel veel sterkte gewenst! ❤️
Jeetje, wat een ontzettend heftig verhaal... Ik kan me je verdriet, machteloosheid en woede zo goed voorstellen, de manier waarop dit gegaan is is niet ok! Ik zou er zeker over gaan praten, te beginnen bij de huisarts, maar misschien niet nu. Eerst heb je je energie nodig om deze situatie te doorstaan en dat gaat je lukken want je bent sterker dan je denkt. Houd je niet groot voor je ouders, verdriet met elkaar delen en samen uithuilen werkt voor alle partijen het beste. Héél veel sterkte!
Jeetje wat afschuwelijk zeg.. dat jullie niet serieus zijn genomen, maanden? hebben moeten aanmodderen.. echt verschrikkelijk. Heel veel sterkte!
Oeh ik snap je boosheid frustratie & verdriet Ik denk dat ik ook volledig uit mijn plaat gegaan was.. wat nou dat is duurder?? We betalen al genoeg aan de zorgverzekeraar.. Hoe kan geld nou boven de pijn van een mens komen te staan... Protocol of niet Heel veel sterkte voor jullie
Allereerst heel veel sterkte de komende tijd, dit is niet niks om mee te maken. Hoop dat er nog een palliatieve behandeling mogelijk is, genezen zal met uitzaaiingen helaas niet meer gebeuren. Vind het te bizar voor woorden om te lezen hoe je moeder behandeld is. Steeds alleen maar afgescheept met pijnstillers, maar dat er maandenlang niet verder is gekeken. Zelfs bij vastzittende spieren moet er toch binnen enkele weken verbetering optreden, en je zou toch denken dat een huisarts dit ook wel weet. Het is een enorme rollercoaster. Wil je even als tip geven om de gesprekken met artsen op te nemen! Gewoon even aangeven aan het begin van een gesprek, want er komt zoveel op je af en die enorme hoeveelheid informatie is lastig om in 1 keer op te slaan. Op deze manier kun je het later nog eens terug luisteren. Ik zou ook zeker een gesprek eisen met de huisarts. Misschien niet direct, maar wel binnenkort. Die heeft echt flink verzaakt en had na het aanhouden van de klachten verder moeten zoeken naar de oorzaak.
Wat heftig zeg. Dat het allemaal zo lang heeft moeten duren. Natuurlijk is het soms lastig om de juiste diagnose te stellen, maar hier komt het vooral over alsof men niet goed wilde doorzoeken. Het lijkt mij goed om met de tijd inderdaad het gesprek aan te gaan met de huisarts. Afhankelijk hoe dat gaat, zal ik misschien op zoek gaan naar een nieuwe huisarts voor je ouders (en voor jou als het ook jouw huisarts is?). Vertrouwen in je huisarts is zo belangrijk. Zeker nu jij ook klachten hebt, is het belangrijk dat je bij een huisarts zit waar je je serieus genomen voelt! Ik ben in mijn leven een aantal keren verhuisd, waardoor ik een nieuwe huisarts moest kiezen. De huisarts die ik nu heb ik zó fijn, neemt mij altijd serieus, toont interesse, doet voor de zekerheid nog even een onderzoekje, etc. Nu merk ik pas hoe groot het verschil is met de vorige huisarts, die continu aangaf het nog maar even aan te kijken of mij afscheepte. Het zou niet zo moeten zijn dat je op je strepen moet gaan staan of bij serieuze klachten geen afspraak durft te maken. Heel veel sterkte!