Hoi meiden! Jaja, vanmorgen 2 testen gedaan en ze waren beide POSITIEF We zijn natuurlijk hartstikke blij! Nu vraag ik me alleen af welke sporten ik niet meer mag doen, qua fitness. Ik doe 1x per week Buik, Billen, Benen (BBB), Bodypump (club power) en Gogodance. Mag ik dit nog allemaal doen, want bij bodypump sport je met gewichten.. Nou hopelijk kan iemand mij antoord geven.. Groetjes Celine
hoi met een boel sporten kun je heel lang doorgaan maar misschien is het toch verstandig om ietjes te minderen gewoon voor de zekerheid.. zeker buikoefeningen mag je vanaf week 16 (geloof ik of 20) niet meer doen.. gewoon ff overleggen met je vk die weet het natuurlijk ook..
Deed zelf 1x per week spinning en 1x per week bodystep. Spinning ben ik met een week of 14 mee gestopt. Moest steeds naar de wc als ik voorover moest zitten. Met bodystep ben ik lager gaan steppen en niet zo hoog meer wezen springen en dat heb ik tot 16 weken vol gehouden. Buikspieroefeningen deed ik al niet meer, maar mijn buik zat dan ook behoorlijk in de weg. Nou sport ik 2x in de week alleen fitness. Beetje loopband (gewone pas), fietsen, toestellen voor armen en benen etc. Op een gegeven moment voel je je niet meer lekker bij de sport die je doet en dan moet je je toch echt gaan aanpassen. Je voelt het vanzelf, maar lekker doorgaan met sporten!
Ik heb tot week 36 gesport, ook pump! Deed ik bij bepaalde oefeningen gewoon alternatieven! Ff vragen aan de instructeurs!
Ik ben ook nog volop aan het fittnessen. Buikspieren doe ik niet meer, en ook het roeiapparaat zit niet lekker meer. En over 4 weken (ben dan 26 weken) laat ik de gewichten voor wat het is, de fysio raadt dat ook aan. Onder invloed van hormonen kunnen je gewrichten soepeler worden zodat je een grotere kans op blessures hebt. Fietsen, lopen, crosstrainer, stepper kan allemaal nog. Maar je moet je er wel goed bij voelen en je tempo aanpassen. Groet van Kiki
ik doe hoofdzakelijk krachtsport op de sportschool...maar bankdrukken enzo moet ik ook minder zwaar doen...woensdag wordt ik ge-opereerd en dan kan ik 2 mnd alleen maar cardio doen...en schuine buikspieren kan je gewoon blijven doen(zolang je lichaam het toelaat) alleen rechte buikspieren niet meer vanaf de 16 week