Cluster 2 groep

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door SDonya, 31 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

Vandaag te horen gekregen dat onze dochter helaas naar een cluster 2 groep moet ipv regulier onderwijs.. Meer moeders hier waarvan het kind op een cluster 2 groep zit? Wat kan ik verwachten en hoe bevalt het jullie kind?

2. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Onze zoon zit nu bijna een jaar op cluster 2, ivm spraakachterstand.

Hij vindt het helemaal geweldig daar, er zijn maar 12 kindjes in de klas, veel individuele aandacht en logopedie bij de hand, hij is daar zo gegroeid.

Ik vond het eerst ook wel schrikken toen er gezegd werd dat hij naar cluster 2 moest, maar achteraf gezien was het echt de beste keuze die we konden maken

3. TopperD

TopperD Bekend lid

9 jun 2015
    779
    156
    43
    Onze zoon heeft een taalontwikkelingsstoornis en heeft 1,5 op een cluster 2 school gezeten. In het begin moest ik ook wel even slikken, maar dat moest ik ook toen hij naar het MKD ging.
    Het heeft hem onwijs goed gedaan. Kleine klas, vooral tweede jaar, 10 kinderen. Is toen zo gegroeid dat hij dit jaar volledig over kon/moest naar het regulier. Als ik had mogen kiezen had ik hem daar nog wel een jaartje willen laten.
    De kennis daar ten aanzien van een TOS is daar veel groter, maar ook de kennis van ASS is veel groter en daar lopen we nu binnen het regulier wel enorm tegen aan. De communicatie verliep veel beter met de cluster 2 school, al zag je de juf bijna nooit. Mailen/bellen kon altijd en kreeg ook altijd antwoord op mailtjes. De lijntjes waren gewoon veel korter.
    Mijn zoon heeft nog wel moeite om de woorden te vinden, maar hij gebruikt zijn taal nu veel meer.
    Ik ben heel tevreden over dat onderwijs. Nadeel was speelafspraakjes. Die had hij nooit, omdat ze allemaal 20km of verder weg woonden. Feestjes dan wel, vaak met de hele klas.

4. oxbow

oxbow Niet meer actief

Lees even mee.
    Onze dochter gaat na de zomer ook naaf cluster 2 onderwijs ivm tos en concentratie problemen.

Deel Deze Pagina