Ik weet niet meer wat ik met de voeding moet!!!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Speklapje, 19 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Is het misschien een combinatie van verborgen reflux en honger? Dat was bij ons kindje namelijk wel zo.

Sommige mensen adviseren meerdere maar kleinere flesjes per dag, dit was bij ons zoontje absoluut niet mogelijk! Hij wilde 5 grote flessen i.p.v. 7 kleine flesjes anders bleef hij constant huilen. Terwijl hij na een groter flesje tevreden en voldaan was. We merkten dat 150 echt niet genoeg was en zijn toen ook overgestapt op 180. Doordat hij 180 ging drinken en dus wel verzadigd was na zijn voeding (voorheen niet) was hij rustiger en sliep hij beter na zijn voeding (lees: langer). Hij liet ineens weer 4 uur i.p.v. 3 tussen zijn voedingen. Het ziekenhuis was erop tegen dat we de voeding deden verhogen maar zowel CB als ook de verloskundige stonden achter onze keuze. Achteraf bleek inderdaad dat ons zoontje hier gewoon behoefte aan had want uiteindelijk is hij heel lang op die 180 blijven hangen.

Ik zou je persoonlijk dus wel adviseren de flessen te verhogen. Let wel op i.v.m. verborgen reflux dat je dit niet uit sluit.

2. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Zie mijn vorige reactie. Mijn zoontje had PRECIES dit!

Het niet rustig in de box liggen en onrustig worden als de speen eruit valt kwam bij ons zoontje dan weer door de reflux. Na 3 uur met een huilende baby rond te hobbelen had ik hem eens op zijn buikje gelegd en na 5 minuten sliep hij.... Sindsdien heeft hij altijd op zijn buik geslapen. Waarschijnlijk kwam het zuur steeds omhoog als hij op zijn rugje lag.

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik vraag mij ook af of het ook echt honger is of iets anders, naar aanleiding van je andere topic...
    Er lijkt bij jullie thuis onrust te zijn en daar kan je kindje ook op reageren.

4. luna1978

luna1978 Actief lid

17 dec 2012
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    #24 luna1978, 25 okt 2013
    Laatst bewerkt: 25 okt 2013
    Speklapje, ik lees zojuist een ander topic wat door jou geopend is... "man scheld mij uit bij baby!"

Dit zou nog wel eens een reden kunnen zijn waarom hij zo van slag is. Baby's vangen heel veel op. Voor wat betreft dat topic: kies voor jezelf en je kindje. Je zal zien dat je ukkie daar heel blij van wordt, als er rust is. En niet alleen je baby, maar ook jij zal er heel rustig van worden. Het zal een moeilijke beslissing zijn, maar in dit geval wel de juiste. Je partner behandeld je ronduit respectloos. Zo behoort liefde niet te zijn. Jullie als ouders zijn ook het voorbeeld voor de kleine. Heel eerlijk denk ik dat eerder dit de reden is van het huilen, dan de voeding.

Deel Deze Pagina