slapen, zucht....

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door ellenvz1984, 28 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ellenvz1984

ellenvz1984 Actief lid

3 mrt 2012
    196
    54
    28
    mijn gezin :-)
    veluwe
    Sinds een half jaar slaapt onze oudste dochter slecht.
    Eerder sliep ze zeker tot 7 uur, soms half acht, maar nu....
    Ze kan niet meer alleen in slaap vallen, wordt vaak 1 keer per nacht wakker, soms twee keer, en is 's ochtends tussen 5 en 6 wakker.
    We geven haar nu kindival tabletjes, maar dat lijkt ook niet te helpen.
    Vroeg of laat naar bed maakt ook niks uit.
    Wie heeft er nog tips voor ons?

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Misschien helpt zo'n kinderwekker? Waarbij je dan de tijd langzaam oprekt van 6 uur tot 6.30 tot 7 uur? Ik heb er geen ervaring mee maar lijkt me de moeite van het proberen waard.

3. ellenvz1984

ellenvz1984 Actief lid

3 mrt 2012
    196
    54
    28
    veluwe
    Dank je wel voor de tip, ga ik zeker even naar kijken.
    Het is zo frustrerend, want ik weet dat ze wel langer kan slapen.
    Verder nog iemand een tip?

4. ellenvz1984

ellenvz1984 Actief lid

3 mrt 2012
    196
    54
    28
    veluwe
    Verder nog iemand tips?
    Het was vanmorgen weer half zes....

5. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Sleepzz slaapsiroop heeft een tijdje goed geholpen bij mijn oudste

6. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Heeft ze het niet koud?
    Dat was hier het probleem..

7. ellenvz1984

ellenvz1984 Actief lid

3 mrt 2012
    196
    54
    28
    veluwe
    Die slaapsiroop heb ik nog niet geprobeerd, zal morgen eens opzoek gaan :).
    Koud heeft ze het niet, ze heeft een dikke pyjama aan en ligt onder een deken en een fleece deken :)

8. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Ik zie dat je dochtertje begin van de maand 2 is geworden. Wij hebben ook een periode gehad toen ons zoontje net 2 was. Waren al bang dat het middagslaapje eraf moest. Maar langzaamaan is het weer beter geworden. Inmiddels is het weer half 9.
    Het inslapen is bij ons opgelost door het licht in de slaapkamer aan te houden en af en toe de deur op een kier.

9. ellenvz1984

ellenvz1984 Actief lid

3 mrt 2012
    196
    54
    28
    veluwe
    Nee, het gaat over onze oudste van 4. Met de jongste hebben we vaak korte periodes van niet slapen, gelukkig:)

10. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    Ik denk dat het met school te maken heeft. Onze zoon heeft dit ook. Vaak zijn er op school zoveel indrukken dat ze dat op deze manier verwerken. Hier is het ook standaard tussen 5 en 6. Later naar bed resulteert vaak in nog vroeger wakker. Je hebt nou eenmaal ochtend en avond mensen. Als ze er zelf niet al te veel last van heeft overdag zou ik er niet teveel aandacht aan schenken.

Jij bepaalt wanneer ze bij jullie mag komen(bij ons als er een 7 op de wekker staat) en zij bepaalt wat ze tot die tijd gaat doen (stil spelen, boekje lezen e.d.)

Mijn ervaring is : wakker is wakker en slapen lukt dan echt niet meer.

En tot slot. Ik weet dat het erg vermoeiend is maar als je het loslaat wordt het toch makkelijker :)

11. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Hier ook 2x zo'n fase gehad. Wat uiteindelijk hielp was de dr. Estevill methode. Duurt de 1e X wel ff maar hielp wel. Zoonlief slaapt weer lekker de nacht door en slaapt binnen no time. Tijdens deze fase sliep hij slecht in (moest echt 6x naar boven) werd hij in de nacht wakker en was hij ook ineens vroeg wakker. En oververmoeid ook....

12. ellenvz1984

ellenvz1984 Actief lid

3 mrt 2012
    196
    54
    28
    veluwe
    Ik merk aan haar dat ze de slaap eigenlijk wel nodig heeft, tegen een uur of drie wordt ze moe en vervelend.
    Gisteravond is ze binnen tien minuten gaan slapen, ik zat wel bij haar, want door het vuurwerk wil ze niet alleen slapen (ben zo blij als het januari is :)).
    En ze heeft tot 6 uur in haar eigen bed geslapen en nog een uur bij ons in bed gelegen,had de afspraak met haar dat we om zeven uur naar beneden zouden gaan.
    Ik ga proberen het los te laten en hoop dat het snel wat beter gaat :)

13. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    Ik zou haar echt een wekker geven.en uitleggen hoe laat ze bij jullie mag komen. Op die manier kom je zelf in ieder geval wel aan je rust.

Ik heb een stickervel gemaakt en iedere keer als het gelukt was om niet voor 7 uur bij ons te komen mocht hij een sticker plakken. Werkte als een trein.

14. ellenvz1984

ellenvz1984 Actief lid

3 mrt 2012
    196
    54
    28
    veluwe
    Ze heeft zowaar tot zeven uur geslapen vanmorgen! wel bij ons in bed door al het vuurwerk hier in de buurt, maar er is weer een beetje vooruitgang :).
    Met stickers belonen hebben we ook al geprobeerd, werkt niet :(.
    Ze weet nu wel dat ze pas vanaf zeven uur naar beneden mag.

15. SLT

SLT Lid

12 apr 2013
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een timer op een lampje gezet (waar zl niet bij kan, op een kast). Deze lamp gaat om 7 uur aan dan mag hij naar ons toe komen. Hij is vaak rond 6-6.30 u wakker maar wacht keurig op het lampje. Soms gaat hij er wel eerder uit om te plassen maar gaat dan ook weer in zn bed. Hij is net 4.

16. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Als mijn dochter voor 7 u wakker is mag ze wel op haar bedje spelen met haar knuffels, maar het licht gaat niet aan (kan ze zelf nog niet bij) en ze mag haar kamer niet uit. Hierdoor kiest ze vaak eieren voor haar geld en gaat maar weer slapen, want in het donker op je bed spelen verveelt ook zo gauw ;).
    Als je je kindje "beloont" wanneer het om 5 a 6 uur wakker is door het bij jou te laten blijven of ermee te kletsen dan leer je je kind dat het zinvol is om uit bed te willen rond die tijd. Ik zou gewoon even een week m'n poot stijf houden en ze haar kamer niet uit laten voor 7 uur. Als ze echt heftig huilt kun je even kijken en dan snel weer weggaan, maar vooral niet toegeven! Op deze manier leert ze snel genoeg dat het niet loont om uit bed te willen en leert ze hopelijk ook weer om opnieuw in te slapen als ze zo vroeg wakker wordt.

17. ellenvz1984

ellenvz1984 Actief lid

3 mrt 2012
    196
    54
    28
    veluwe
    Ze heeft tot zeven uur geslapen vanmorgen!
    Zul je zien, maandag weer naar school en dan moet ik haar wakker maken ;)
    Iedereen bedankt voor de tips :)

Deel Deze Pagina