Dag iedereen, Mijn voorgeschiedenis ziet er kort verteld als volgt uit. Ik wordt telkens snel zwanger (2 x 2° maand) maar had in september (10w1d) en januari (8w1d) een miskraam (met curretage) telkens na een kloppend hartje. Mijn gynaecologe wou geen onderzoeken doen alvorens ik drie miskramen had gehad. Ze zei ook dat ik te veel belang hechte aan dergelijk onderzoek omdat daar meestal niet uit blijkt wat het probleem is. Ik ben dan naar een ander ziekenhuis gegaan alwaar men zelf voorstelde de nodige (bloed)onderzoeken te doen. Vorige week vrijdag kreeg ik een telefoontje dat er lupus anticoagulans werd aangetroffen (dit zou met de stolling te maken hebben) . Sedert gisteren weet ik dat ik terug zwanger ben. Sedert vandaag moet ik per dag 1 cardio-asprine (100 mg) nemen en 1 spuit (clexane 40 mg) in de buik laten zetten tot het einde van de zwangerschap. Geen prettig vooruitzicht maar als dit de oplossing mag zijn, doe ik het met alle plezier. Ik ben tegelijktijd hoopvol dat het nu wel goed mag gaan maar ook wel bang. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Heeft dit echt geholpen? Liefs
Ik er zelf geen ervaring mee, maar ga mijn volgende zwangerschap met toestemming van de gynaecoloog ook aspirine slikken. Ik ken wel via via iemand die volgens mij hetzelfde als jou heeft. Na de vijfde miskraam kwamen ze er pas achter. Bij zwangerschap nummer 6 is ze aspirine gaan slikken en inderdaad iets in haar buik spuiten. Momenteel is ze 16 weken zwanger! Ik vind het zelf echt een superverhaal en ik hoop dat je er wat hoop aan kan ontlenen. Succes en ik wens je een prachtige zwangerschap toe. Groetjes trees
Zelf geen ervaring, maar wil je een goede zwangerschap wensen. Nichtje heeft aspirine gebruikt heeft nu dochter( ook een stollingsprobleem, ander type)