borstvoedingskussen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door miean, 28 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miean

miean Lid

14 mrt 2008
    15
    0
    0
    Hallo, ik ben op zoek naar een goed borstvoedingskussen.Je vind er in alle soorten en prijzen en ik heb er geen idee van welke goed zijn en welke minder.
    Graag had ik jullie opmerkingen hierrond?Welke raden jullie mij aan (welke 'merken' of winkels) en welke zeker niet?

Alvast bedankt!

2. miean

miean Lid

14 mrt 2008
    15
    0
    0
    ik ben nog vergeten te schrijven dat ik zwanger ben van een tweeling en dat ik dat kussen ook binnen een paar maandjes ga nodig hebben om wat degelijk te kunnen slapen ;)

3. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik heb het kussen zelf gemaakt. Is ook heel makkelijk. Had van iemand het kussen geleend. Even overgetrokken op een stuk papier en dat weer op de stof gelegd. Ik heb er 2 buitenhoezen om gemaakt. Kan je afwisselen als er eentje in de was is.
    De piepschuimbolletjes haal je bij een dierenspeciaalzaak.
    er staat een foto van het kussen in mijn album.

4. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ze verkopen ze bij de HEMA met de hoezen en dat kwam op totaal 40 euro.
    Ik vindt het echt super veel geld maar ja ze zijn wel comfortabel ;D

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik heb hem via iemand hier op het forum besteld, in precies de stof zoals ik hem wilde... Hij is echt superfijn... zal even nakijken wie dat ook alweer was.

6. Ik heb hem toen ook bij de HEMA gekocht. Na een maand lang met kussentjes gestoeid te hebben. Helemaal geweldig.

Groetjes,

Ellis

7. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Die van de Hema is heerlijk. Makkelijk te wassen en blijft gewoon goed gevuld. Ik heb m ook gekocht toen ik zwanger was en kon er toen heerlijk tegenaan liggen op bed en later om Jesper te voeden gebruikt. Nu lig ik nog af en toe lekker ertegenaan op bed...mmmm blijft lekker!

8. illuminate

illuminate Actief lid

20 apr 2007
    416
    0
    0
    Ik heb ook die van de HEMA. Idd, je kan de hoes er vanaf halen en wassen. Ik weet dat Prenatal ze ook verkoopt, maar duurder.
    Misschien moet je de hoes er apart bij kopen. Ik ben het eigenlijk vergeten.

9. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ik heb m van de thuiszorgwinkel. kreeg m nog vergoed ook haha. gewoon opgegeven bij de belasting, samen met de kolf.

10. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Hier ook HEMA. Prima..

11. Ik heb er 1 van jollein die is erg goed bevallen. Ook zeker in de zwangerschap heb ik lekker geslapen.

12. Madeliefst

4 nov 2006
    39
    0
    0
    Je kunt ook 2 hoezen kopen en eentje vullen met van die bolletjes, en dan goed dichtmaken. Dan de andere hoes eroverheen... Succes!

13. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    het heet overigens een "voedingskussen" HEt is niet alleen handig als je borstvoeding geeft. Ook bij het geven van een flesje is het weleens prettig het kussen te gebruiken. Ik gebruik em ook nog steeds en geef al 8wk geen bv meer

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Om lekker te slapen aan het einde van je zwangerschap is een voedings- of banaankussen wel prettig, zeker als het dan nogal warm is.

Voor borstvoeding is het geen noodzaak. Veel aanlegproblemen (en bijbehorende kloven) worden veroorzaakt of verergerd door die kussens. Vraag 1 die veel lactatiekundigen tegenwoordig stellen aan moeders met problemen is of ze zo'n kussen hebben.

Goed gebruikt, kan zo'n kussen soms handig zijn, maar dan heb je echt een goede instructie van iemand die er ervaren mee is nodig.

15. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Hier ook zo'n heerlijk ding van de hema! ;)

16. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    hmmm daar heb je toch kraamzorg voor, mijn kv heeft me laten zien hoe ik met dat kussen lars kon steunen zodat ik mijn handen vrij had en lekker ontspannen zat. heb het daarna ook nog heeel vaak gebruikt met flesje geven en in de box als zitsteuntje

17. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Ben het met je eens.
    Toen ik zwanger was vond ik het heerlijk slapen met het kussen.
    Tussen mijn benen en onder mijn buik,heerlijk!
    Maar ik vond het kussen niet fijn om te voeden,het lag heel onnatuurlijk waardoor het voeden pijn ging doen.

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Volgens de lactatiekundige die het mij vertelde zit daar nou juist het probleem: veel zijn niet goed op de hoogte hoe je het goed uitlegt.
    Het is ook erg onhandig als je alleen maar met kussen kunt voeden: moet je dat ding altijd meenemen als je op pad gaat.

Als zitsteuntje als ze wat groter zijn, zijn ze inderdaad weer heel handig!

19. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    hmm hier vertelde ze bij de intake juist dat er regelmatig bijgeschoold word over bv, met name het hoe en wat als het niet lukt. voor mij een belangrijke reden juist deze organisatie te kiezen....

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Maar bij veel scholingen zal zo'n kussen niet of nauwelijks aan de orde komen. Het zal dan toch vooral gaan om de echt technische dingen. En hoe dan ook, zonder kussen is altijd beter. Het is een leuk hebbedingetje, meer niet.

Deel Deze Pagina