Ik weet niet meer wat te doen, kind en hond

Discussie in 'De lounge' gestart door marilouise, 1 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

waarom zeggen er vele gelijk een bench
    wil je de hond straffen ofzo:$

een bench is echt niet de oplossing

wat je kan doen is wat je nu doet blijven herhalen dit niet mag
    leg uit waarom niet
    en zet je zoon steeds weg en zeg nee mag niet is voor de hond
    wat je nu ook doet dat is gewoon super;)
    de hond is bang en jij geeft de reactie erop
    dat het niet mag dat is goed
    weet niet of hij in de keuken ligt met zijn mandje misschien dat je die kan afsluiten zodat ze daar ook der rust krijgt en geborgen voelt in haar veilige haven
    hopelijk ziet je zoon snel in dit niet mag
    succes

2. Sasya

Sasya Fanatiek lid

26 jul 2011
    1.217
    0
    0
    Noord-Holland
    Misschien kan je de mand van de hond in de gang zetten als je daar de ruimte voor hebt?
    Dan kan de hond zelf aangeven als hij wil slapen/rusten?
    Ik bedoel natuurlijk niet dat je hem dan de hele dag in de gang moet stoppen.
    Maar op deze manier kan de kleine man niet bij de hond en heeft de hond ook rust.

Succes hiermee ik snap dat dit je erg nerveus maakt.

3. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.168
    0
    0
    zeeland
    wij hebben de kids geleerd,dat de mand het bedje is van de hond.
    gaat de hond in zijn mand,dan wil hij slapen.netzo als dat hun naar bed gaan,dan laten we ze ook met rust.
    en als de hond eruit,mag je hem aaien en knuffelen.
    het kost wel wat tijd,en veel herhaling hoor.
    maar zodra we zagen dat 1 van onze kids naar de mand wou lopen,meteen zeggen dat ze de hond moesten laten slapen,en niet bij de mand mochten komen.
    je moet dus wel optijd zijn,al voordat je kindje in de mand zit.
    en als ik naar de wc ging,nam ik ze eerst altijd mee naar de wc,of zetten ze in de box.
    later hoefde ik alleen nog maar te zeggen,dat ze niet bij de hond mochten komen,en dat mama ff naar de wc ging.
    en als je dan terug komt je kindje belonen,als hij netjes is blijven zitten.
    het kost wat tijd,maar hier werkt het heel erg goed.

4. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Wij hebben ook een zoon van 22 maanden en 2 honden. Een ervan is een engelse bulldog en daar moeten we ook een beetje mee oppassen. Hij heeft nooit iets gedaan maar kan soms wel genoeg krijgen van onze zoon als hij te druk is en hij laat dat dan middels zijn lichaamstaal wel merken.

Mijn zoon heeft sinds enkele maanden wel door dat de hondenmand een no go is. Heel af en toe probeert hij het, gaat hij erbij staan en zegt hij onderweg erheen al "nee, mag niet" dus hij weet het wel.
    Maar als hij het toch probeert ga ik er meteen naartoe en corrigeer hem. Dat is de enige oplossing. Verder heb ik wel de mogelijkheid de honden af te zonderen maar dat doe ik niet altijd.

Als de hond uit angst handelt is een wat vriendelijker model muilkorf voor binnen denk ik ook geen optie. Ik ben bang dat hij daar alleen banger van wordt omdat hij voor zijn gevoel dan helemaal overgeleverd is aan het toeval.

5. marilouise

marilouise Niet meer actief

wij hebben een open kamer keuken en de hond ligt op de grens wordt heel lastig om dat af te sluiten lees eigenlijk niet mogelijk.

ik ga maar eens proberen van dat de hond slaapt kijken of die dat wil gaan snappen hij is momenteel heel erg aan het kletsen en begint veel dingen te snappen dus zou moeten lukken, en verder kleine in de stoel als ik niet mijn volle 200 % aandacht kan geven.

6. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Maar dan zou je de mand toch ook kunnen verplaatsen. Dat is misschien even wennen voor je hond, maar uiteindelijk heeft iedereen daar baat bij. (en dan een hekje erom.)

Zoiezo moet je je kindje blijven leren dat de mand een plek voor de hond is en hij hier dus echt niet bij mag komen. Maar je kindje heeft nu eenmaal de leeftijd alles te willen ontdekken en dat gaat ook echt nog wel even door. Natuurlijk leren ze het op een gegeven moment wel, maar ik zou er nu alles aan doen om nare situaties te vermijden.

7. marilouise

marilouise Niet meer actief

ik weet niet in wat voor huis jij woont, maar ik zit in een gewone tussenwoning met een woonkamer keuken van net 30 m2 en heb echt geen ruimte om de hele boel om te gooien of ik moet mijn eettafel voor de bank gaan zetten enzo ;)

Maar we zijn vanmorgen gelijk gestart en hij wilde in de mand dus ik gelijk gezegd nee dat mag niet dat is het bedje van de hond en daar mag jij niet in en zowaar ja hoor na 3 keer accepteerde hij het en nu loopt hij langs en zegt oeka (hond heet noeska ) lapen nie inne bed oeka
    oftewel noeska slapen niet in bed van noeska

hopen dat we het volhouden

8. Sensea

Sensea Niet meer actief

op de leeftijd van jou zoon gelden de "regels" alleen nog maar als jij in beeld bent. jij was uit beeld en dan is hij de regels kwijt en gaat naar de mand. het is jout aak om dat te voorkomen. dus als je de kamer uitgaat zal de kleine mee moeten.je hebt dit nu met de mand maar je zoon zal het snel genoeg met andere dingen ook gaan doen. concequent blijven is dus het devies. het heeft helemaal niks met de hond als dusdanig te maken. uiteraard zijdelings wel. maar niet als uitgangspunt. dat is de regel dat hij het niet mag en die jij door blijven te herhalen en herhalen erin zult moeten krijgen. hij zal straks ook 5.000 keer over de bank heen en weer rennen en eroverheen klimmen, op de tafel gaan staan, op de vensterbank klimmen, de vuilnisbak leeggooien en ga zo maar door. je kan slecht alles uit je huis gooien wat je zoon niet mag doen. het is jou taak hem dat te leren en daarvoor heb je een lange adem nodig.

als je toch uit de kamer moet en zijn aanwezigheid daarbij lastig daarvoor hebben ze de box uitgevonden. mensen doen veel te snel de box weg. als hij daaroverheen gaat klimmen heb je ook nog de zogenaamde playpens.daaruit komen ze niet zo snel die zijn hoger omdat er geen bodem inzit en veel groter.

succes!

ps. dat van die bench snap ik ook niet. de hond is hier niet het probleem, die is niet fout. het baasje moet consequenter en allerter worden om het kindje eruit te houden. dat is het probleem.

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Eens met blup. Je moet nu niet denken dat je dreumes van 1,5 jaar jong echt weet dat de hondenmand verboden terrein is.
    Je kan ze nu nog steeds niet samen laten.

Hier ook nog steeds een box. Zoonlief zit er soms nog graag in. Als het hier warm is en alles open staat en de honden in en uit lopen en mijn zoontje naar buiten kan en ik ben aan het koken, is dat gewoon zijn veilige speelplek. Langer dan 10 minuten in de kinderstoel trekt hij niet, dus gaat hij puzzelen in de box.

Box is geen strafplek. Evenmin moet een box voor de hond dat zijn. Al is het wel lastig een volwassen hond een bench aanleren, dat kost even wat meer energie, maar het kan wel. Heb het hier ingezet als training van mijn twee gestressde verwaarloosde herplaatsers die het nodig hadden als rustige en veilige plek.

10. Bri

Bri Niet meer actief

ach, wat lijkt me dat vervelend.

Ik ben het eens met wat blup schrijft. Het is niet makkelijk, maar wel een supermooie regel om je dreumes te leren dat er iets is wat hij niet mag. De mand is niet voor jou, jij mag daar niet in liggen. En daar zul je héél erg consequent in moeten zijn. Het kan even duren, en is niet altijd leuk, maar er komt een moment dat het kwartje gaat vallen. Eerst alleen als jij er bij bent, later zal hij er ook niet meer in gaan als jij uit beeld bent.

Hier oefenen we dat met laadjes opendoen. Dat mag niet, dat is niet voor jou. (met zoon deden we het vooral met planten, maar die hebben we niet meer in de kamer)
    Het is een fase...

Succes!

11. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0

Ik woon nog kleiner dan dat jullie doen namelijk 25 m2 woning en keuken. Het is maar net of je wilt dat het lukt of niet. Het lijkt mij toch belangrijk dat je voorkomt dat het mis gaat. Dus misschien je kamer anders indelen en voor iedereen een eigen veilige plek maken. Met een hekje bedoel ik zoiets: Google Images

12. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    O ja, en je kunt natuurlijk ook een deel van de kamer afzetten met zo'n hekje (de speelplek van je kind, want ik neem aan dat hij toch wel ergens een eigen plekje heeft) zodat je zoontje daar achter kan blijven. Dan hoef je de hondenmand niet eens te verplaatsen.

13. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    heb je ook geen gang of dergelijks dat je daar de hondenmand in plaatst en er dan een traphekje voorzet, als de hond zelf er voor kiest om in de mand te liggen het hekje dicht doet en de hond rust heeft ??

in het algemeen
    dan de bench, een bench hoeft helemaal geen straf te zijn, mits deze goed is aangeleerd, kan een hond net zo dol zijn op de bench als een mand. er hoeft dan niks zieligs aan te zijn.

14. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Hier is het om de zoveel tijd ook het uitproberen met in de mand gaan (en brokjes pakken). Wat ik doe is eerst één keer tegen Quincy zeggen dat de mand van de hond is en niet van haar. De volgende keer haal ik haar er uit de mand en zet haar in de hoek en zeg dat het niet mag omdat het de mand van de hond is. Meestal houd ze het wel een dag vol, maar dan weer een tijdje niet. Laatst is ze uit de mand gevallen en is ze erna niet meer in geweest..
    Tegen de hond zeg ik dan dat hij braaf is en geef ik af en toe een koekje meer. Vaak laat ik Quincy als ze even in de hoek heeft gestaan de hond een koekje brengen en zeg dat dat heel goed is. Zo probeer ik dat ze het alletwee nog wel leuk vinden met elkaar, maar wel met onze regels.
    Onze hond vind het trouwens niet erg als ze mee in de mand komt en brengt ook af en toe brokjes naar haar toe...

Deel Deze Pagina