Goedendag, Ik moet echt mijn verhaal kwijt en heb verschillende visies nodig over mijn persoonlijk verhaal. Op 16 februari heb ik een zwangerschapstest gedaan en deze bleek positief. Tranen van vreugde veranderen al snel in tranen van verdriet. 's Avonds vertel ik mijn man dat we in verwachting zijn na vorig jaar een miskraam te hebben gehad. Hij reageerde niet enthousiast en dan komen de woorden van "ik ben al een tijdje niet gelukkig", "ik wil liever niet dat je een kind van mij draagt". Hij vertrekt de volgende dag zonder te zeggen waar hij naartoe gaat, maar hij heeft ruimte en tijd nodig. 's Avonds appt hij dat hij in een hotel slaapt. Een week later besloot hij in een short stay te zitten in Amsterdam om ruimte en tijd te krijgen om na te denken. Na twee weken krijgen ik te horen dat hij verliefd is op een andere vrouw. Een Bulgaarse collega van het werk. Hij blijkt zo verliefd op haar te zijn dat hij heeft besloten om zijn ongeboren kind en vrouw achter te laten. We wonen nu even bij elkaar totdat ik een nieuwe huisje heb. Hij heeft totaal geen spijt ( al zeg hij dat tegen iedereen dat het hem spijt en dat hij eerder zijn ontevredenheid binnen het huwelijk) en toont absoluut geen respect. Moet ik hem betrekken in de verdere verloop van de zwangerschap? Krijgt hij ook spijt wat hij zijn gezinnetje aandoet? Wat mankeert hem?
wat een zak hooi! Aangezien hij ook geen zin had om moeite te doen voor zijn huwelijk, zou ik ook geen moeite doen om hem erbij te betrekken.
Ik zou m ook lekker in z'n sop gaar laten koken. Creëer je eigen plekje voor jou en je kindje en laat hem lekker de PiP krijgen. Hij zoekt t maar uit, wat een L*L!
Wat erg!! Wilde je even sterkte wensen!! Ik hoop dat je familie/vriendinnen hebt waar je mee kan praten en die je kunnen helpen.
Jeetje wat vreselijk! Ik zou eerst voor mijzelf bepalen of ik hem überhaupt nog in mijn leven wil.. Zo ja, dan zou ik hem de keus geven of hij wel of niet op de hoogte gehouden wil worden. Ik zou overigens wel altijd een telefoonnummer van hem bewaren mocht je kindje later wel contact willen met hem
Wel of niet betrekken dat zal afhangen van hoe hij de volgende maanden reageert op jullie / jouw kind. Erkenning zou ik alvast voorlopig maar laten. Maar vooral: Wat een idioot! Hij wist dat jullie voor kinderen gingen en dan toch met een ander beginnen :x? Dat hij dan van in begin eerlijk was geweest. Zelf zou ik het voorlopig zo laten. Hij weet dat je zwanger bent en ongeveer hoe lang, hij kan zelf erachter vragen en moeite doen. Al zou ik hem wel iets laten weten op het moment dat jouw kind geboren is.
Wat een e*kel zeg! Wat wil hij zelf mbt jullie kindje? Laat hem maar betrokkenheid tonen als hij er straks wel voor je kind wil zijn. Heel veel sterkte, wat een rotsituatie zeg!
Wat een rotsituatie en onbegrijpelijk hoe hij met jou en jullie ongeboren kind omgaat. Het is zo jammer dat nu jij ineens zwanger blijkt hij ineens besluit om jullie niet meer te willen. Ik vraag me dan echt af wat er rondspookt in zijn hoofd... Wat betreft betrekken. De vader van mijn kleine wilt er ook niks mee te maken hebben. Hij krijgt van mij niet de optie tot erkenning. Echter tegen zijn wil in krijgt hij toch bericht als met 20 weken alles goed zit en bij de geboorte. Wat hij ermee doet kan mij weinig schelen. Ik weet niet of dit voor jou werkt. Een ding waarvan ik denk dat het niet werkt is als je echt op zijn lip gaat zitten en elke gebeurtenis naar hem toe bericht. Wie weet draait hij nog bij. Jullie zijn niet voor niets ooit samen gaan wonen en ooit begonnen aan een gezinnetje te stichten. In ieder geval heel veel succes!
Pffff walgelijk!! Heel veel sterkte en kies vooral voor jezelf en je kind, hij denkt ook alleen maar aan zichzelf!!
Wat een stelletje malloten lopen er toch rond zeg.. Pfff. Wens jou veel sterkte en geniet van je zwangerschap!!
Aangezien TS het heeft over 'mijn man' ga ik er vanuit dat ze zijn getrouwd... dan heeft erkenning er helemaal niets mee te maken... binnen het huwelijk geboren kinderen zijn automatisch erkend, en is er ook automatisch gezag geregeld.
Normaal ben ik echt voor kind met beide ouders.. Maar in jouw situatie zou ik zeggen let iT go! Als hij zo graag in het leven van jullie wilt zijn zou hij er voor moeten vechten.. Plekje voor jezelf creëren en laat hem maar rennen voor jou. (En odd naam/telefoonnummer bewaren voor je kind later) maar nee ik zou hem helemaal niet meer betrekken erbij daaaag!!!
+1, zo lang ze getrouwd zijn dan wordt het kind automatisch erkend, dus hij zal ook alimentatie en dergelijke moet betalen. Ik zou hem wel laten weten als het kindje geboren is en verder alleen bij dingen betrekken als hij ook zijn betrokkenheid toont. Jammer dat hij zo met jou en jullie ongeboren kindje omgaat, dat is gewoon respectloos! :x
Wat erg .. Een kennis van mij heeft hetzelfde meegemaakt , zij is heel snel gescheiden en zelf een nieuw leven opgebouwd met haar kinderen .. Een half jaar later kwam hij op hangende pootjes terug en bleek z'n Bulgaarse toch niet zo perfect als hij dacht ; had hem Kaalgeplukt M'n kennis heeft hem even laten denken dat het weer goed kon komen.. En een week later gezegd dat ze verliefd was geworden op Een andere man (was niet waar maar wraak was zoet) ze is nu heel gelukkig met haar zoons en zonder man
Erkennen en dergelijke heeft niets met alimentatieplicht te maken. Het zijn vd biologische vader is voldoende. (Ik ben het hier overigens niet mee eens, maar da's een zijsprong)
Kun je proberen om met hem en een 3e partij er bij (een mediator bijv) te praten en afspraken op papier te zetten? Jullie zijn dan niet samen maar hij heeft wel verplichtingen naar zijn kind, en ook rechten. Het is persoonlijk, maar ik zou niet als 'wraak' hem toegang tot zijn kind ontzeggen als hij wel een rol wil spelen. Jullie kind heeft er recht op om iig ook met hem een band op te kunnen bouwen. Maar laat vooral alle afspraken officieel vastleggen, dan heb je duidelijk wat de afspraken zijn, en kun je ergens op teruggrijpen als jullie geen goed contact meer zouden hebben. Sterkte met de hele situatie!
Ah wat triest zeg.. Ik weet dat iedereen het makkelijk kan zeggen van; stik erin.. Maar jij had gevoelens voor hem en gevoelens kunnen rare dingen met je doen. Je bent tenslotte zwanger van zijn kind, en dat lijkt me erg confronterend. Als hij je niet laat weten dat ie het heeft verkloot, dat ie jou nog wil en dat ie voor zijn kind wilt gaan laat alleen maar blijken dat dat precies de man is die jij en je kindniet nodig hebben! Hij kan spijt gaan krijgen en jullie missen, maar onthou goed dat hij precies dezelfde persoon is die zei dat hij geen interesse in jullie had. Alleen een kind opvoeden zal ongelofelijk zwaar zijn, maar je energie in zo'n kwal stoppen en tegelijk je kind opvoeden is nog vele male zwaarder. Een man die 1x kan zeggen dat ie ze gezin verlaat voor een ander, zal niet twijfelen om dat voor de 2e x te doen. a man who wants to make a relationship work will move mountains to keep the woman he loves Sorry voor het lange verhaal, maar mijn bloed begint te koken van zulke mannen.