Ik slik nu al een tijdje foliumzuur, i.v.m. een kinderwens. Wat voor extra's worden nog meer aanbevolen?
Ik gebruik prenatal nutrients van solgar, foliumzuur van solgar, calcium magnesium zink van solgar en vitamine c1000 en vitamine d3 Het hangt ook een beetje af van je voeding denk ik. Ik weet dat ik in het algemeen wat tekort kom, vandaar dat ik zo veel slik
Ik heb sowieso vitamine D tekort, chronisch. Calcium zit denk ik bij mij wel goed (eet/drink regelmatig zuivel) en de rest weet ik eigenlijk niet? Hoe kan ik daar achter komen? Bloedprikken bij de HA?
Je kunt ook een multi vitamine voor zwangeren slikken. Dacht dat de HA alleen op b12 prikt, maar dat weet ik niet zeker.
Aanbevolen wordt minstens 1000 calcium per dag. Dus daar neem ik een losse pil van. Daarnaast slik ik ook multivitamine.
Ik heb gehoord dat visolie en jodium (kelp) ook erg goed is. Ik slik dit. Maar dat is ook vooral voor tijdens de zwangerschap!
Gewoon een multi voor zwangeren pakken Ik heb die van davitamon, daar zit van bijna alles de aanbevolen hoeveelheid in, ook de juiste dosis foliumzuur, alleen 15 procent calcium van de ADH. Maar ik eet/drink vrij veel zuivel dus voor mij persoonlijk is dit genoeg.
Ik nam de multi zwanger van t kruidvat, daar zat alles in voor je kinderwens en zwangerschap ik begon daar al mee ruim voor ik zwanger raakte.
In principe heb je alleen extra foliumzuur en vitamine d nodig bij kinderwens en zwangerschap maar zou ook gewoon een multi voor kinderwens/zwangerschap nemen. Ik gebruikte de prenatal nutrients van Solgar. De Vitals elke dag mama is ook een goede multi.
Zoals al gezegd idd alleen foliumzuur en vitamine D. Zie de site van het Voedingscentrum https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/service/vraag-en-antwoord/zwanger-en-baby/heb-ik-extra-vitamines-nodig-tijdens-mijn-zwangerschap-.aspx
Ik nam eerst foliumzuur en vitamine d, maar sinds de miskraam neem ik de multi zwanger van Kruidvat. Eerste zwangerschap enkel foliumzuur genomen tot 12 weken, daarna niets meer.
Ik nam teunisbloemolie, vanaf je menstruatie tot aan de eisprong zwangerschapsmulti totaal en nog extra b complex en eventueel ijzer of magnesium. Ook thee van gember en citroensap voor een betere doorbloeding en weerstand. Heb op deze manier nu al 4 kindjes en ben zwanger van de 5de in 5 jaar en daarvóór 1 *. Dus het werkt. En vrijwel geen alcohol gebruik of rood of rauw vlees/vis gegeten omdat ik dat toevallig niet lekker vind. Ook geen kruidenthee die tijdens zwangerschap niet mag. En mijn cyclus in de gaten gehouden en 1 dag ervoor en 1 dag erna ongeveer het te doen als de cyclus niet te onvoorspelbaar is. (En zelf dan kun je gewoon zwanger worden.) Bij mij duurde het tussen de 6 en de 10 maanden dat ik weer zwanger was.succes