ik weet niet of ik nog wel wil

Discussie in 'De lounge' gestart door gezinnetje, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Huh? Welk jaar ben jij geboren?

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

logisch dat je er geen woorden over hebt als je zelf alles doet, als jij dat best vindt en je man (uiteraard!) ook dan heb je geen woorden erover, logisch lijkt me.

3. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Mwahahaha :evil:

4. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai

Ik herken het wel,maar het gaat hier toch meer om andere dingen die eigenlijk niet worden uitgsproken en dan ga je je irriteren over deze dingen,ik zeg niet dat het bij jou zo is hoor....Wij hebben het hier laatst gehad over de nachtfles,kijk hij werkt 5 dagen in de week dus van zaterdag tot donderdag nacht doe ik het,en ik heb hem gevraagd het op vrijdag te doen,ik ben gebroken als ik 3 keer in de nacht er uit moet en de volgend edag om 7.00 heb ik hier een bengeltje van 3 rond lopen dus ik kan ook niet overdag bij tanken,maar goed hij zou dat dan doen en ik was zo moe een vrijdag en meneer deed het dus niet,we hebben dit ook vaker gehad in de babytijd van Noël ik werkte toen zelf ook 3 dagen en hij deed wel iets maar om daar nou over te roepen,dus ik heb hem van de week ook gezegd dat we samen dit huis doen en ik niet alleen en als ik het alleen moet blijven doen dan kan ik ook net zo goed alleen zijn toch.
    Hij hoeft in het huishouden niet veel te doen,ik doe dat het liefste zelf,maar als ik wat vraag wil ik ook geen commentaar ofzuchten en kreunen..........

Heel vele sterkte

5. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    Ik ben het er wel mee eens dat ALS de man werkt (en de vrouw lichamelijk in staat is om het huishuiden te doen) de vrouw het huishouden hoort te doen. (omdat hij werkt)
    Maar ik vind dus echt totaal niet het een soort geboorterecht is dat vrouwen achter het aanrecht HOREN te staan !

Ik weet eigelijk niet zo goed hoe ik verder moet reageren omdat ik niet weet hoe je dit allemaal bedoelt.....
    Ik bedoel loop je als een soort huis-slaafje achter hem aan en vind je dat het terecht is omdat jij het huishouden hoort te doen offf wil jij het huishouden doen omdat je gewoon van het huishouden houdt?
    Kan je vriend dat niet hetzelfde schoonmaken als jou ? of is hij gewoon minder grondig?

6. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.669
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    als je er allebei vrede mee hebt...jij huishouden/je mannetje werken.
    Gelukkig is de mijne heel fanatiek met schoonmaken,wil altijd helpen met was ophangen enzo.Afwas doet hij altijd,ik droog af,hebben altijd goede gesprekken samen.
    Hoef ook nooit het toilet schoon te maken,of vuilnis wegbrengen,doet hij allemaal.
    Ik doe vnl de administratie en alles regelen voor de emigratie,dat vindt hij weer niks.Voor ons werkt het prima.

7. arielle

arielle Actief lid

27 jun 2006
    355
    0
    0
    het gaat er toch niet om wie er wat doet?
    Als je er maar allebei tevreden mee bent, dan heb je het goed voor elkaar denk ik.
    Is dat niet zo, ga dan met elkaar in gesprek en doe er iets aan om je leven samen fijn te maken.
    Neem de ander/je huwelijk(relatie) nooit voor lief maar werk er altijd aan.
    Naar mijn idee ben je samen altijd "under construction"!

8. gezinnetje

gezinnetje Actief lid

11 dec 2008
    164
    0
    0
    gelderland
    hoi

best wel veel erkenning, lees ik zo...
    een punt erachter zetten is een groot woord,
    wij hebben tenslotten wel 3 kinderen... ik heb hem dit gezegt dat hij ook wat mag doen als ik aan het werk ben!
    en dat het eten klaar mag staan, want hij kan koken
    niet als ik van 7 uur tot 5 uur gewerkt heb..... nog maar even moet kijken wat we eten, want dit doe ik ook niet bij hem, dan verwacht hij ook gewoon lekker te kunnen eten waar of niet
    en de kids die ook groenten moeten hebben.
    hij is vandaag aan een nieuwe baan begonnen
    ik ben nu gewoon weer thuis dat is beter zo!
    bij de kids het huishouden en het eten weer mijn eigen ritme
    HEERLIJK!

9. arielle

arielle Actief lid

27 jun 2006
    355
    0
    0
    als je tegen een man zegt.....van mij mag het eten wel op tafel staan, of van mij mag je stofzuigen.....dan is het meer een vraag als iets wat je per sé wil.
    Ben je duidelijk in wat je zegt dat je graag wilt dat hij doet?
    (remember, men from mars......

10. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Zo gaat het hier ook. Mijn vriend heeft 3 "taken". Hij doet de afwas, vuilnisbakken legen en de bedden verschonen, oh en het konijnenhok. Verder zorgen we er allebei voor dat we onze troep gelijk opruimen, dat scheelt een hoop tijd voor als ik eens wil stofzuigen. Dat opruimen doet hij nu wel zelf, hij weet nu ook dat als hij zijn troep laat slingeren, dat ik het gewoon weggooi :oops: . Anders ligt het er over 5 maanden nog.
    De rest van het huishouden doe ik, maar als ik hem vraag om iets te doen is het ook geen probleem. Soms doet hij uit zichzelf een wasje of pakt hij de stofzuiger.

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hmmmm, ik begrijp wat je bedoelt... Kijk, als het nu alleen jij en hij waren, dan zou ik zeggen: Gewoon stoppen met dingen voor hem te doen. Misschien dat hij het vanzelf oppakt. Maar als je kinderen hebt vind ik niet dat je je huishouden kunt laten verslonzen. Ik vraag me af... Was hij altijd al zo?

En als praten niet helpt, sorry hoor, maar wat voor relatie heb je dan? Ik kan me niet voorstellen dat als ik ergens mee zou zitten, dat mijn man dan niets zou willen doen om me te helpen. Om in ieder geval een compromis te vinden. In een relatie wil je er toch voor zorgen dat de ander zich happy voelt?

Maar weet je misschien waarom hij niets wil doen? Wat zijn zijn argumenten?

Het lijkt me een hele moeilijke situatie. Het is in ieder geval al fijn dat hij nu werkt en jij thuis zit. Maar zoals iemand al eerder zei: Volgens mij zit het dieper en gaat het verder dan alleen het huishouden. Ik wens je in ieder geval heel veel succes!

12. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Ben blij dit allemaal te lezen. Weet ik tenminste zeker dat die kerel van mij normaal is :)

(Ze zijn dus echt allemaal hetzelfde he?!)

13. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Mijn man had ook een periode waarin hij geen donder deed. Dat is wel eens hoog opgelopen tussen ons. Uiteindelijk kwam dat omdat hij totaal niet lekker in zijn vel zat, en toen hij van baan wisselde veranderde hij heel erg. Hij ziet zelf ook lang niet alles, maar we hebben nu een beetje een taakverdeling gemaakt, zo doet hij bijvoorbeeld de vaatwasser uitpakken, op zaterdag stofzuigen en na het eten afruimen. De rest doe ik, omdat hij natuurlijk ook veel meer werkt dan ik.

Misschien toch eens proberen hem wat taken toe te schuiven?

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik kan me goed voorstellen dat iemand niet lekker in zijn vel zit als ie werkeloos is. Of ziek thuis moet blijven. En ik heb het zelf ook dat als ik niet lekker in mijn vel heb, dat ik dan juist tegen al die klusjes op zie en het liefst gewoon de hele dag lam op de bank wil hangen, tv kijken of computeren.

Bedankt voor de eye-opener, penelopea, het kan namelijk best zijn dat de man in kwestie hier zich gewoon heel erg rot voelt, i.p.v. dat het gewoon een luie, egocentrische *** is ;)

15. yara06

yara06 Actief lid

10 mrt 2007
    119
    0
    0
    Pff wat een lief mannetje heb ik dan. Hij maakt alles netjes (zelfs nog beter) schoon, stofzuigt etc. Alleen strijken wassen doet ie niet, maar ja dat blift dan een kleinigheidje

16. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    hihi, graag gedaan ;)

17. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Schijnt dat je tegen een man moet zeggen; zou je dat en dat voor mij willen doen? ipv doe dat even voor me. Mannen hebben het gevoel nodig dat ze een keuze hebben, dat ze nee kunnen zeggen, maar door die keuze vrijheid zeggen ze vaak ja.

Lastige situatie hoor. Idd bij neer leggen of schema maken of handoek in de ring gooien.. Ik heb een ex wel laten gaan toen bleek dat hij nooit wat deed en alleen maar mekkerde.. omdat mammie altijd alles voor hem deed. Getsie ben geen 2e moeder.. Grrr hihi, nu alles goed voor mekaar hoor! ;)

18. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Mijn ervaring is dat mannen (de mijne in elk geval) het gewoon niet ziet, tot het hem opeens irriteert en dan is het mijn schuld. Ik kan me daar vreselijk druk om maken, maar als ik hem gewoon vraag wat te doen doet hij het (meestal) zonder mopperen.

Misschien moe tje gewoon proberen te accepeteren dat je het hem moet vragen voor hij wat doet.

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Oh en trouwens: Dit is niet 'normaal' voor mannen. Er zijn genoeg mannen die wél wat in huis doen. Mijn man doet meestal meer dan ik, maar dat komt ook omdat ik veel later thuis ben van mijn werk. Er is geen enkele taak die één van ons altijd doet en de ander nooit.
    Zaterdag weer samen poetsen. Komt meestal neer op de één beneden en de ander boven. Dan is het snel klaar en hebben we tijd voor leuke dingen.

20. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Nou ja het verschilt natuurlijk wel per persoon he. Sommige mensen zijn nou eenmaal niet van die schoonmakers. :D
    Mijn man werkt soms 60 - 70 uur per week, waar ik 20 werk. Ik vind het dan wel vrij normaal dat hij dan niet de hele zaterdag hoeft te poetsen, en daarom doe ik ook veel meer dan hij.
    Hij doet ook regelmatig wel wat uit zichzelf, als ik op zaterdag werk dan kom ik vaak best terug in een schoon huis.
    Wij hebben wel een aantal vaste dingetjes, maar vooral zijn dat de dingen waar ik een hekel aan heb die hij dan doet hahaha.

Deel Deze Pagina