hoi ik heb een vraagje ik heb vandaag net moeten horen dat het hartje niet meer klopt nu is mijn vraag hoe kan ik dat uitleggen aan onze zoontje van bijna 5 jaar dat de baby is overleden? wie weet een goede tip voor ons gr fred en sandra en jimmy
Ik kan jullie helaas geen antwoord geven op de vraag, maar ik wil jullie wel even heel veel sterkte wensen met dit verlies *Knuffel*
Ik vind het ook erg moeilijk om hier antwoord op te geven, maar wil jullie ook veel sterkte wensen met dit verlies. Liefs
pfewww dat is moeilijk zeg,...! Ik zou denk iets zeggen van dat het kindje niet goed was, om tot een volmaakt kindje te groeien precies zo mooi en goed als hijzelf is,....Het kindje was niet sterk genoeg en daarom is het er niet meer,...zoiets??? Heel veel sterkte, met het verlies en het vertellen aan je zoontje!
He ik heb een stiefzoontje van de drie en de vorige keer ging het verkeerd met 8 weken. Hij wist het al wel maar merkte ook dat er iets anders was. Hij noemde het babytje toen vlindertje en zei dat ie was weggevlogen dus eigenlijk uit zichzelf. Misschien kun je daar wat mee. Met het vlindertje dat weggevlogen is omdat het nog even ergens anders wil zijn? Ik weet niet wat je hebt verteld maar wij zeiden dat het kindje in de winter zou komen en ik ben nu weer zwanger dus als het goed gaat komt er nog steeds een kindje in de winter dus voor hem is het nu net dat het hetzelfde kindje is.
Ooh, wat naar...! Ik denk dat je het beste kort in kindertaal eerlijk kunt uitleggen wat er aan de hand is. Heel veel sterkte!
Allereerst voor jullie veel sterkte met het verlies... Kinderen hoe jong ook begrijpen vaak meer dan wij voor mogelijk houden. Inderdaad eerlijk in de meest eenvoudige woorden en zinnen is het meest effectief...dan is het ook niet bedreigend als jullie zoontje jullie bedroefd ziet. Dood en leven zijn heel moeilijke onderwerpen waar kleine kinderen vaak heel mooi mee omgaan. misschien kan hij er een tekening van maken om er op die manier mee bezig te zijn, hij vindt vast een mooie manier om het te begrijpen op zijn manier en dat kan jullie ook nog eens helpen...! Heel veel sterkte met het vertellen en met het verlies nogmaals...
Heel veel sterkte met jullie verlies. Ik weet hier helaas geen tip voor maar ik vond de tip over het vlindertje erg mooi beschreven. Verloren kindjes noemen we ook vlinders.
Sterkte meid. Het vlindertje is inderdaad een mooi verhaal. Ik weet verder niet zo goed wat er aan toe te voegen, maar wilde je gewoon even een hart onder de riem steken.