Lichaam reageert anders dan normaal test negatief

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Orrenzo, 19 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orrenzo

Orrenzo Lid

2 jul 2012
    77
    0
    0
    Hallo dames,

Misschien een rare vraag maar ik ben eind mei gestopt met de pil. begin juni ongesteldheid gehad, 3 weken later 3 dagen licht bloedverlies bij het afvegen en daarna gestopt. Vorige week maandag 9 juli een test gedaan en de uitslag was negatief.

Nu hoor ik wel van ontpillen ed. Maar het rare is ik ben een half jaar geleden ook wel eens gestopt met de pil omdat ik destijds geen relatie had.. Maar toen had ik niet van die vage klachten. Alleen wel erge buikpijn op de 1e dag van de menstruatie en meer bloedverlies dan wanneer je aan de pil was.. maar that's it.

De test was dus negatief.. Gisteren (18 juli) werd ik koud en rillerig licht rommelend gevoel in de onderbuik (had ik daarvoor soms ook sinds ik gestopt ben met de pil), mijn ontlasting wil niet goed. Dus ik denk dan breekt het nu door.. maar vanacht niks en we zijn nu de volgende dag en nog steeds niks.

Omdat de test negatief was denk ik niet (helaas) dat ik zwanger ben.. maar in het verleden (half jaar geleden) ook geen problemen gehad met ontpillen.. van de dokter hoor ik afwachten..

maar is er iemand die zich in mijn verhaal herkent?? of gedeeltelijk??

Ik hoop op een paar reacties;)

2. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    geduld hebben

ik ben inmiddels 7 dgn overtijd afgelopen wek 2 x negatief getest en toch voel ik me anders als anders ook rillerig en soms heel warm vaak naar toilet te plassen en moeite met ontlasten en erge hoofdpijn
    ha gebeld ivm hoofdpijn ik mag paracetamol kan zijn zwanger en nog niet genoeg HCG dus komende week weer testen en anders langskomen
    dus ja t kan alle kanten op helaas
    succes ermee

3. Orrenzo

Orrenzo Lid

2 jul 2012
    77
    0
    0
    Hallo Sem Frummel, :)

Dus ik begrijp dat jij ook nog in de zenuwslopende fase zit?

Heb jij al kinderen? Het zou voor mij de eerste kunnen zijn.

Het frustrerende vind ik zelf dat je je eigen lichaam even niet herkent.. en het idd anders aanvoelt als toen ik een jaar eerder stopte met de pil..Kan misscien komen doordat je weer een jaar ouder bent.. :(

Mijn dokter geeft aan dat ik idd moet afwachten.. zeer matig met alcohol gebruik en geen rauw vlees eten en al beginnen met foliumzuur.. En dan om de 2 weken testen zolang ik nog niet ongesteld ben geworden..

Aan de ene kant heb ik zoiets van laat me maar ongesteld worden en dat ik weet wat mijn cyclus wordt ipv die onzekerheid.. grr:x

4. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    nee dit word onze eerste dus idd erg spannend en vooral omdat mijn cyclus heel erg stabiel was/is
    ik slik al foliumzuur vanaf vorig aug.alcohol gebruik ik niet en rauw vlees at ik ook al nooit
    ik was er juist helemaal klaar mee afgelopen maand had t zo gehad dat t niet lukte en was er ook helemaal klaar voor om ongi te worden vrijdag en dag gebeurde niet dus gelijk getest ik dacht dan word ik ongi net als die andere 2 x dat me cyclus 30 was toen werd ik uur na testen ongi maar nu gebeurt er niks dus idd wachten wachten en wachten

5. Orrenzo

Orrenzo Lid

2 jul 2012
    77
    0
    0
    Pff ik voel met je mee.

Hoe lang zijn jullie al bezig dan?

Ik eigenlijk nog maar net dus ja ik mag absoluut niet klagen maar die onzekerheid.. soms denk ik van toe dan kom dan maar en op naar de volgende ronde.. :p

En stiekem hoop ik dan dat er iemand is die hetzelfde als ons heeft ervaren waarbij het positief bleek te zijn..

Maar goed dan nog is ieder lichaam anders en reageert anders.. dus helaas voor ons is het idd wachten wachten wachten..

Ik zou het wel leuk vinden om te horen of het nu bij jou wel/of niet iets is geworden.. en ik duim voor je dat het nu raak is:)

groetjes

6. Chaii

Chaii Niet meer actief

Elke ontpil fase kan anders zijn. Dus als je eerst helemaal niet reageerde op het stoppen met de pil kan dat een jaar later wel zo zijn. Daarnaast was ik verder niet aan het ontpillen maar ik teste deze zwangerschap ook negatief met 5 weken zwangerschap, waardoor ik er pas de 8de week achter kwam dat ik toch zwanger was. Dus het kan wel, maar komt niet veel voor.. ;)
    Maargoed, ik zeg dus blijven testen als je denkt toch zwanger te zijn!

7. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    wij zijn bezig sinds vorig jaar sept.
    dus bijna een jaar
    nou ja ik hoop dat ik mss op me moeder lijkt haha die bleef gewoon ongi worden en opeens niet meer en toen bleek ze 14 weken te zijn maar dat zijn natuurlijk ook uitzonderingen,maar ik hou je op de hoogte komende week.;)eerst ff een lang weekendje weg;)

8. BellaNoa

BellaNoa Niet meer actief

Bij mij was de eerste x na de pil (de echte ongi dus) ook maar 2 dgn licht bloedverlies. Dan denk ik dat de pil er toch nog een beetje in zit, althans dat was mijn eigen verklaring ervoor. Hoe langer ik gestopt ben met de pil, wordt mijn ongi ook steeds ietsjes meer.. En dat je lichaam de vorige keer amper reageerde op het ontpillen kan het best zijn dat ie dat nu wel doet.

9. Orrenzo

Orrenzo Lid

2 jul 2012
    77
    0
    0
    Sen Frummel, ik zou zeggen geniet van je weekendje weg.. Even afleiding :)

Hallo Bella Noa en Chaii,

Waarschijnlijk hebben jullie wel gelijk wat betreft het ontpillen..
    Ik heb de laatste strip niet afgemaakt en tijdens mijn vakantie weggegooid. Toen werd ik twee weken later dat is dus ongveer begin juni normaal ongesteld. Twee weken later had ik drie dagen licht bloedverlies, streepje in je onderbroek zeg maar, en voor de rest alleen een beetje bij het afvegen.. Dat was alles..

Eergisteravond kreeg ik last van rillerigheid, buikpijn, winderigheid last van ontlasting (ontlasting en winderigheid heb ik al een week last van) en dat zette door tot gisterenavond. Nu voel ik me weer oké maar vooralsnog geen ongesteldheid..

Nu kan het idd zijn dat mijn eiersprong nog op gang moet komen zoals mijn dokter zei.. maar goed.. ik ben dat idd niet gewend van mijzelf dat het zo lang duurt.. :( Waarschijnlijk is het nog niet op gang komen van mijn eiersprong ook de reden is waarom ik niet ongesteld wordt.. maar ja.. stiekum hoop je wat anders hahaha :)

Nog maar even afwachten en volgend weekend maar weer een test doen :p

10. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Spannend nog steeds bij jou lees ik meid! Heel fijn weekend geniet ervan!!

Deel Deze Pagina