Onzekerheid; zwanger of niet?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Aniet, Jan 9, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aniet

Aniet Lid

Jan 9, 2012
    8
    0
    0
    Hallo dames,

Ik ben nieuw op dit forum. Na aanleiding van mijn situatie heb ik toch maar een account aangemaakt.
    Ik probeer zwanger te raken en ben inmiddels 4 maanden bezig.
    Mijn cyclus is erg onregelmatig dus ik weet niet wanneer mijn NOD is. De cyclus varieert tussen de 25 en nu 35 dagen. Het kan zijn dat ik misschien toch zwanger ben, maar omdat ik het de vorige keer ook dacht op cyclusdag 30, trek ik dat in twijfel. Mijn cyclus ging van 26 dagen naar 31 dagen en ik was toch niet zwanger. Vandaag dus al dag 35 en ik snap niet waarom mijn ongesteldheid zo lang uitblijft. Dit is wel extreem lang. Gisteren hebben we een kv test gedaan en ik kreeg wel een licht positieve streep te zien, maar dat zegt me nog niet zoveel. Ik heb het eerder mee gemaakt. Zijn er dames die advies hebben? Ik wil niet weer een teleurstelling meemaken.

2. Aniet

Aniet Lid

Jan 9, 2012
    8
    0
    0
    Oja, eer ik het vergeet; ik had altijd een cyclus van 28.

3. NinaD

NinaD Niet meer actief

Hoi Aniet,

Sinds wanneer is jouw cyclus onregelmatig geworden?
    Ben je gestopt met de pil? zo ja, wanneer?

4. Aniet

Aniet Lid

Jan 9, 2012
    8
    0
    0
    Hallo NinaD,

Na mijn eerste zwangerschap heb ik een hele onregelmatige cyclus. Daarna geen pil meer gebruikt. Ook erg hevig wanneer ik mijn maandstonden heb. Ik kan er geen touw aan vast knopen wanneer mijn NOD is dus ik doe telkens onnodig een test. Ik vind het nu wel extreem lang duren.. Bah, die onzekerheid vind ik maar niks. Of ik ben zwanger of ik heb mss niet altijd een eisprong (zei de gynaecoloog)
    Heb je er ervaring mee? Ook onregelmatige cyclus?

5. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

Aug 14, 2006
    4,408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Balen die onzekerheid zeg.

Kan je niet een zwangerschapstest halen van cb? Waarop staat zwanger of niet zwanger en hoeveel weken? Die is meen ik ook best gevoelig.

6. Aniet

Aniet Lid

Jan 9, 2012
    8
    0
    0
    Daar zat ik ook al aan te denken. Om vanavond of morgenochtend een nieuwe test te doen, aangezien het hcg hormoon dan wel in waarde toegenomen zou moeten zijn bij evt zwangerschap. Dan zou de test ook positiever uit moeten pakken. Het spijt me zeer, maar zo'n licht roze streepje op een kv test interpreteer ik alsnog als niet zwanger. Ik hoop dat ik vandaag wel meer te weten kom, want dit is ook slopend. Dan kan ik me iig voorbereiden op een evt menstruatie. Ooit.. :(

7. Alita

Alita Niet meer actief

Maar als jij een lichte test hebt ben je misschien zwanger!
    Welke test was het...

Moeilijk zo he want misschien is je cyclus weer langer of je bent zwanger...

8. NinaD

NinaD Niet meer actief

@Aniet,
    Ik heb aantal vriendinnen die onregelmatige cyclussen hadden nadat zij gestopt waren met de pil. Jouw situatie is heel anders en ook gunstiger!
    Onzekerheid is frust....:(

Wanneer de lichte streep op KV test licht roze is, dan is het gewoon positief en dan kun je het beste elke 2-3 dagen opnieuw testen om te kijken of die streep donkerder wordt. De CB die "zwanger of niet zwanger" is juist niet zo gevoelig. Die heeft veel meer HCG nodig dan de andere testen.
    Mochten jouw volgende testen toch negatief uitvallen en jouw ongi 2 weken na jouw langste cyslus nog steeds niet begonnen dan kun je het beste naar de huisarts. Bloedtest is gevoeliger voor HCG en het kan ook dat jouw cyclus even de weg kwijt is.

Ik ben benieuwd voor je!:)

9. Aniet

Aniet Lid

Jan 9, 2012
    8
    0
    0
    Dank jullie dames,

@ Cindy; ik weet het, maar als ik zo ga denken nu is de teleurstelling alleen maar groter. Omdat ik m'n NOD niet weet dacht ik dat ik gister wel een keer kon testen.. Ik zie wel weer hoe het uitpakt.

@ NinaD; hoezo is het gunstiger als ik niet aan de pil ben geweest eigenlijk? Die is nieuw haha. Ik had idd ook gelezen dat de kv testen zeer gevoelig zijn voor hcg. Ik hoop van harte dat de volgende streep op de test donkerder kleurt anders denk ik dat het toch negatief is.
    Bij mijn vorige zwangerschap was het overduidelijk, de streep was erg donker.

10. Alita

Alita Niet meer actief

ja ik snap je....

in principe moet je altijd van je langste cyclus uitgaan...

11. Aniet

Aniet Lid

Jan 9, 2012
    8
    0
    0
    Ja klopt. En mijn langste cyclus was 31... Nu zit ik op 35. Ik zit nu enorm te twijfelen haha

12. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

Aug 14, 2006
    4,408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Ik meende dat de cb waar ook de weken bij komt te staan hoe lang je dan zwanger bent juist wel gevoeliger was en de andere van alleen zwanger of niet zwanger niet.

Ik duim voor je dat je snel zekerheid hebt want dit is zo frusti.

13. NinaD

NinaD Niet meer actief

@Aniet
    Gunster omdat je in ieder geval weet dat jouw klachten niet door ontpillen komen en dat je tot nu toe echte cyclussen gehad hebt, wel onregelmatig, maar in ieder geval niet beinvloed door externe hormonen zoals net na stoppen van de pil mogelijk is. Verder is het zwanger worden met een onregelmatige cyclus prima te doen, terwijl na pil gebruik niet altijd even duidelijk is wanneer je lichaam weer eigen cyclus heeft opgepakt.

Als ik jou was, zou ik morgen met ochtendurine weer een Kv test doen, aangezien je nu 4 dgn na jouw langste cyclus bent.

Ik duim voor je :)

14. Alita

Alita Niet meer actief

idd testen meid....het kan nu ....

15. Sweetheart86

Sweetheart86 Fanatiek lid

Nov 1, 2011
    1,139
    0
    0
    Asisstent hypotheekadviseur
    Test anders met die van zwanger en kind, heb gelezen dat die ook wel gevoig is? Volgens de vk is een licht streepje ook zwanger... Good lu k!

16. Aniet

Aniet Lid

Jan 9, 2012
    8
    0
    0
    Ik heb alweer een test gedaan, zelfde resultaat. Morgenochtend zou ik er nog een kunnen doen. De cb test heb ik nog geen ervaring mee maar wellicht dat ik die een volgende keer zou kunnen gebruiken. Tot dusver ben ik vertrouwd met de kv testen.
    Ik vind het niet meevallen om met een onregelmatige cyclus zwanger te raken. Wanneer de ovulatie namelijk plaats vindt, is niet echt duidelijk.
    Toen ik trouwens in een potje had geplast zag ik allemaal witte vlokjes in m'n urine.. Ik heb geen symptomen van een blaasontsteking. Daar ben ik overigens ook wel bekend mee.

Ik houd jullie wel op de hoogte. Thanks

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Een streep is een streep en dus zwanger.
    Ik heb nog nooit valse kruidvat-testen gehad: zelfs een indroogstreep betekende altijd dat ik een paar dagen later dan alsnog positief testte.
    Maar goed, als je de streep te licht vind, zit er weinig anders op dan een dag of 2-3 later nog eens te testen :)

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

O, en als je het zo lastig vindt om te bepalen wanneer je NOD is, zou je kunnen gaan tempen. Dan weet je iig na een ronde of 2 ongeveer hoe lang je LF is (de fase tussen ei en menstruatie) en wanneer je dus je menstruatie dan zou kunnen verwachten, (doorgaans is je LF wel redelijk vast, maar wisselt je eisprong, waardoor je dus ook wisselende lengtes van cyclus krijgt).

19. Dorientje101

Dorientje101 Actief lid

Dec 29, 2011
    470
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn verloskundige zijn van de week ook een streepje is een streepje

20. Alita

Alita Niet meer actief

nou het ligter maar net aan hoe jij een streep ziet....er zijn dames die een test hebben waarvan het duidelijk een indroger is of een niet juist opgedroogde test en toch ervan overtuigd zijn dat het een posi test is...

Er komt ook een stukje realiteit bij..

Maar ts een licht roze streepje begon ik ook altijd mee!!

Share This Page