Hallo Ik heb even een vraag Ik moest vanmorgen naar de wc en toen zat er op mijn wc papiertje wittig slijm met bloed op Ik weet niet wat het is ja ik heb sinds een paar dagen een beetje ja last van menstuatie pijn in mijn onderbuik ik weet niet wat ik hier mee aan moet Groetjes roelien
Hoi Roelien, Wittig slijm en een klein beetje bloed (paar druppeltjes) kan heel goed de slijmprop zijn of wat meer afscheiding (zeker als je lange tijd gelegen hebt en opstaat kan je wat meer hiervan last hebben) zijn. Het zegt niet zoveel over het moment van bevallen, een slijmprop wordt opnieuw gemaakt en afscheiding is normaal. Is het slijm echt waterig en het blijft lopen of er komt continue wat vocht uit je vagina dan zou ik overleggen met je eigen verloskundige. Dan zou het mogelijk kunnen zijn dat je vliezen gebroken zijn. Soms als je last hebt van menstruatiekrampen, kan je ook last hebben van een blaasontsteking. Die tekenen zoals pijn bij het plassen, vaker naar het toilet gaan in een zwangerschap vaak onopgemerkt. Bij twijfel kan je dus urine bij de huisarts laten nakijken. Succes, groetjes, Japke
nou ik heb de verloskundige gebeld en die ook geweest Ik heb 2 cm ontsluiting en ze zei ook van je lichaam maakt zich er langzaam klaar voor ik heb nu wel meer last van harde buiken en de weeén die ik heb zijn pijnlijker Ik hoop dat het snel op schiet Maar nu een vraag kan het misschien zijn dat ik bij deze bevalling er sneller af ben da ik misschien eerder kan bevallen hoe maakt dat niet veel uit Liefs roelien
Hoi Roelien, het verliezen van de slijmprop zegt niets over wanneer je bevalling begint. Pas als je weeën krijgt die regelmatig komen(elke 5 minuten) en die toenemen in kracht en duur (een minuut lang per wee), dan gaat het doorzetten. Een hele mooie bevaling gewenst! Mirjam