geslachtsbepaling betrouwbaar

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door nathalie1980, 8 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nathalie1980

    nathalie1980 Actief lid

    8 feb 2006
    107
    0
    0
    callagent
    almere
    hallo ik heb een vraagje en ben hierdoor ook heel zenuwachtig geworden ik zal me eerst even voorstellen mijn naam is Nathalie ben al moeder van 3 meiden en momenteel 26 weken zwanger van de 4e ik heb met 24 weken een 3d echo met geslachtsbepaling gehad en dit bleek moeilijker als verwacht de baby lag helemaal met de voetjes op zijn/haar voorhoofd en lag geen seconde stil na een half uur ging de baby eindelijk anders liggen ditmaal met de benen dicht en voetjes boven de bips toen maakte de echoscopiste een foto van de voetjesvervolgens inzoomen foto omdraaien hier en daar een beetje wegknippen en daar was het bewijs het is weer een meisje vond dit heel vreemd want noch mijn man of ik zagen ook maar iets nu is mijn vraag aan jouw dan ook moet ik dit echt serieus nemen of niet heb op 27 februari weer een nieuwe echo bij een ander echobureau maar wil me ook niet te veel vasthouden dat het niet klopt omdat sorry de teleurstelling gek genoeg groter bleek als dat ik dacht en schok daar erg van hoop dat je me kunt helpen :(
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi Nathalie,

    als je baby heel beweeglijk was is het inderdaad heel lastig om te zien. Volgens mij kun je niet zomaar een uitspraak doen als je het geslacht niet echt goed in beeld hebt. Dus het lijkt me handig dat als je het echt wilt weten, om dan toch nog een echo te laten maken.
    We horen vaker dat mensen toch teleurgesteld zijn als het kindje van een ander geslacht is dan men hoopte. Dit is dus een normale reactie. Praat er veel over en laat nog een echo maken als je het zeker wilt weten. En probeer dan vast aan het idee te wennen. Dit kindje moet zich ook welkom voelen! Je hoeft je zeker niet schuldig te voelen over je teleurstelling, neem de tijd om aan het idee te wennen, maar probeer dan de knop om te zetten. Baby's krijgen in je buik ook al mee hoe jij je voelt en of ze welkom zijn.

    Mirjam
     
  3. nathalie1980

    nathalie1980 Actief lid

    8 feb 2006
    107
    0
    0
    callagent
    almere
    hoi mirjam bedankt voor je snelle reactie je heb gelijk ik zal moeten wennen als blijkt dat dit toch weer een meisje is en dat is ook de reden dat ik een pretecho heb latn doen bij de vorige 3 heb ik dit niet gedaan en wist ik dus ook niet wat ik zou krijgen maar omdat ik nu dus echt een duidelijke voorkeur heb wilde ik het van te vooren weten zodat ik bij de bevalling niet teleurgesteld zou zijn zoals gezegd 27 feb heb ik weer een echo en ik hou je uiteraard op de hoogte bedankt voor je luisterend oor je begrip en je snelle antwoord

    groetjes nathalie
     
  4. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi Nathalie,

    succes de 27e, en ik ben inderdaad benieuwd, laat maar even weten!

    Mirjam
     
  5. nathalie1980

    nathalie1980 Actief lid

    8 feb 2006
    107
    0
    0
    callagent
    almere
    ja natuurlijk ik zal je niet vergeten en je dezelfde dag nog op de hoogte houden van wat het is ben zelf ook wel erg benieuwd heel vreemd gevoel want dat heb ik nooit gehad zoals al eerder gezegd wist ik bij de vorige 3 meiden helemaal niets en nu wil ik weten en mag het niet raar he
     

Deel Deze Pagina