ik weet niet wat ik moet doen

Discussie in 'De lounge' gestart door vanessa1987, 12 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vanessa1987

10 dec 2009
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb een vriendin die ik al bijna me hele leven ken maar heb der ook een hele poos niet meer gezien en sinds een jaar heb ik weer contackt met haar en is ze op mijn zoontje zijn verjaardag geweest en ze heeft een dochtertje van 8maanden en is zwanger van de tweede maar nou vertelde ze mij dat haar vriend verslaafd is aan coke en haar vriend heeft haar ook geslagen nou heb ik haar moeder een mailtje gestuurt over dat haar vriend haar slaat omdat ik me zorgen maak over haar en der dochter en baby maar ze zegt steeds dat ze bij hem weg gaat en dan neemt ze hem steeds weer in huis en haar moeder zegt dat ze der zelf achter moet komen dat ze haar al vaak genoeg hebben gewaarschreut en hebben geholpen maar ik heb soms het gevoel dat er iets aan moet gebeuren omdat ik me zorgen maak ook om haar dochtertje van 8 maanden :( wat zouden jullie doen in zoon situatie graag tips

2. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Lastige situatie, vooral nu je net weer contact hebt.

Allereerst: het belangrijkste is dat jij er bent voor je vriendin. Zij zal zelf de keuze moeten maken om bij haar vriend weg te gaan, en voor zichzelf en haar kinderen te kiezen. Er zijn genoeg instanties waar ze terecht kan, maar met een bekende praten kan net dat ene zetje zijn...

Als het echt de spuigaten uitloopt kan je de kinderbescherming inschakelen, maar dat alleen als de kinderen ook mishandeld worden. Houd er wel rekening mee dat de situatie hierdoor ook kan verergeren.

3. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Ohjee,wat een moeilijke situatie:( als je merkt dat het kindje geslagen wordt gelijk contact opnemen met de kinderbescherming!!maar haar moeder mag ook wat meer in de bres springen!

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Heel erg natuurlijk, maar heb je achter haar rug een mailtje naar haar moeder gestuurd? Vind dat eigenlijk niet zo netjes.

5. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

lastige situatie
    maar ik denk dat ik haar zou helpen waar ik helpen kon
    des noods in huis nemen niet dat het de fijnste situatie is en ook niet echt leuk is..
    maar bied haar dingen aan praat er met haar over
    zeg dat je er voor haar wilt zijn dat je ze wilt hebben
    geef een steuntje in de rug
    ik denk dat je dan al genoeg doet
    en zeg haar gewoon eerlijk dat dit niet de best situatie is voor haar kinderen dat er echt een dingen gaan gebeuren die zij niet voor ogen wil zien
    ik ben jaren lang mishandelt en ben ook een kindje verloren maar toen was ik 18/19 jaar ik zal het nooit vergeten
    succes en sterkte

6. vanessa1987

10 dec 2009
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja ik wil haar overal wel bij helpen maar als zei steeds niks van een ander aan neemt ik heb zelf ook nog een man en een zoon van 2jaar moet ik ook aan denken natuurlijk haar moeder zegt ook al ze moet er echt zelf achter komen en meschien is dat ook wel zo maar voor de kinderen vind ik het zo erg ook voor haar hoor natuurlijk maar ze gaat naar de kerk zegt ze en haar vriend ook en die is aan het afkicken zegt ze nou hoop dat het goed met der komt en wat erg voor je dat je een kindje bent veloren en bedankt voor het advies xxxvanessa ps tuurlijk steun ik der waar ik kan en heb der al vertelt dat ik vind dat ze bij die jongen weg moet gaan

7. vanessa1987

10 dec 2009
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja ik moest wel achter de rug om een mailtje naar de moeder sturen want woon niet bij haar in de buurt en op het moment dat zei klappen kreeg van haar vriend heb ik haar moeder een mailtje gestuurt omdat ik me zorgen maakte want ze was later op msn en toen heeft ze me dat vertelt en die vent stond later weer aan de deur ze heeft ook nog een meisie van 8maanden en ze is zwanger en ik weet niet wat mensen doen als ze onder invloed van drugs zitten voor het zelfde geld vergrijpt die zich aan haar dochter van 8maanden :( xx vanessa

8. vanessa1987

10 dec 2009
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja als ik merk dat die zich aan het kind vergrijpt dan zorg ik echt dat ze daar weg gaat dan neem ik weer contackt op met haar moeder die zorgt daar dan wel voor is zoon lief mens haar moeder en heeft ook alleen het beste met haar dochter voor xxx bedankt voor je reactie;)

9. vanessa1987

10 dec 2009
    16
    0
    0
    NULL
    NULL

ja ik laat haar zelf de keuze maken dat kan zij ook alleen zelf doen zegt haar moeder ook al ze moet er echt zelf achter komen maar de kinder berscherming wil ik niet bellen want ik weet dat zei van haar dochter houdt en als het echt te ver gaat denk ik dat ze echt wel bij hem weg gaat maar ik praat en steun er wel altijd praten kan ook helpen ja bedankt voor je reactie :) xxx vanessa

10. vanessa1987

10 dec 2009
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
  11. Rosado

Rosado Niet meer actief

12. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Wat je ook zou kunnen proberen, al blijft t heeeel moeilijk, is de vader te helpen!!

Wanneer een verslaafde een direct gevaar voor de omgeving is kan je ervoor zorgen dat ze verplicht opgenomen worden en dus verplicht moeten afkicken..

Hij zal er niet blij mee zijn, en zij daardoor misschien ook niet..

Maar achteraf weet ik zeker dat dat het beste is.. want wat ik begrijp komt het mishandelen door t drugsmisbruik, wanneer hij daarvanaf is zou hij misschien wel een goede partner en vader kunnen zijn..

It's a long shot.. maar ook t proberen waard misschien?

Deel Deze Pagina