Ik weet sinds kort dat ik zwanger ben. dit is geheel onverwachts en ik ben er nogal van geschrokken. Momenteel weet ik niet zo goed wat ik moet doen. Naar de verloskundige? of de doktor? Kan ik een afspraak maken bij een verloskundige om te kijken hoe ver ik ben en dan wellicht een afspraak maken bij een abortuskliniek? Hoe werkt dit allemaal? hoop snel antwoord te krijgen.
Dat weet ik juist nog niet. Maar je kan dus niet bij de verloskundige terecht om een echo te laten maken om te kijken hoe ver je al bent?
Jawel hoor , zou gewoon contact opnemen met een huisarts en die verwijst je denk ik weer door met een verloskundige ..
Hoi Megan, Vervelend, dat je (nog) geen keuze hebt kunnen maken. Je kunt altijd bij een verloskundige terrecht om een termijnbepaling te laten doen, d.m.v. een echo. Bel een verloskundige op en vertel er duidelijk bij dat je misschien zal overwegen het kindje weg te laten halen. Dan zal zij je sneller inplannen voor een echo. Misschien zal je hiervoor naar het ziekenhuis moeten, als de verloskundige geen echo apparatuur heeft. Vraag dit even na aan haar. Ik begrijp heel goed dat je het termijn wilt weten, maar bedenk goed dat het zien van een vruchtje/embryo op de echo veel met je doet... ook als je besluit het weg te laten halen. Probeer goed na te denken over je keuze, is niet meer terug te draaien. Ik ga je heel veel sterkte wensen in je keuze en neem even contact op met een verloskundige. Heb je nog vragen, mag je zeker een PB sturen! Succes meid!!! Dikke knuf, Claire
Ik denk dat je het beste contact op kunt nemen met het FIOM want soms hoeft abortus niet de enige mogelijkheid te zijn om het kindje niet te behouden. Maar daar kom je dan achter in een gesprek. FIOM l onbedoelde zwangerschap abortus
hoi, normaal ga je naar de dokter, die kijkt mee hoever je bent en rond de 12 weken naar de verloskundigen. soms kan de doker je door verwijzen naar ziekehuis om te kijken hoever je bent. als je een afspraak wilt maken bij een kliniek gaat dat meestal met door verwijzing van huisarts. ik hoop dat je voor je zelf de goede keuzen maakt, en denk er heel goed overna, het is niet zomaar iest ik heb er na ruim 10 jaar nog altijd last van. dit zeg niet je bang te maken. ik hoop dat je wat aan heb en dat je de juiste beslising voor je zelf neemt. sterkte XX Taz
Hoi megan Als eerste moet je naar de dokter gaan om je door te laten verwijzen naar de abortus kliniek. Dit om termijn bepaling te doen en een gesprek met je aan te gaan. Ik snap dat je in de war bent je krijg als je een afspraak heb gemaaktmet nog zoveel dagen bedenk tijd. Ik zeg niet dat je het wel of niet moet doen... Maar eerst naar de dokter..die kan je sneller helpen.
Via de huisarts naar de abortuskliniek, hun doen een echo en je krijgt daar nog een gesprek en bedenktijd. De verloskundige is niet de plek voor jou.. Bij de abortuskliniek mag je je nog tot het laatste moment bedenken en de mensen daar hebben veel ervaring, sterkte ermee!