Kitchenaid Artisan

Discussie in 'De lounge' gestart door momwithcamera, 22 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Omdat ik graag en veel bak wil ik mezelf eindelijk eens een Kitchenaid mixer cadeau geven. Ik heb de matzwarte Kitchenaid Artisan op het oog. Wie heeft ook een Kitchenaid, en hoe bevalt het? Of zijn er alternatieven die ook goed zijn én mooi op je aanrecht staan?

2. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.737
    113
    Ik heb een kenwood cooking chef major. Heeft in de basis dezelfde functies als de kitchen aid.

Verder heb ik nog tal van accessoires erbij: keukenmachine (met hak- en snijfuncties), blender, blokjessnijder, holle en gewone pasta maker, speciale spatel om dingen bv chocolademousse of biscuitbeslag luchtig om te scheppen, en nog een klein hakmolentje voor bv specerijen of pesto oid. En hij heeft een inductiefunctie, dus ik kan de kom verwarmen (temperatuur instelbaar) en er mee koken, of bv als au bain marie functie gebruiken

Dus wat ik zou doen, is kijken wat de mogelijkheden precies zijn van de kitchen aid en kijken of je hem kan uitbreiden met accessoires waar je wat aan hebt. Ik gebruik mijn keukenrobot veel en voor diverse dingen. Mocht je behalve bakken nog meer houden van kokkerellen, zijn evt. extra accessoires wel interessant. Ga je hem alleen gebruiken voor bakken heb je waarschijnlijk genoeg aan de basis, met de bijgeleverde accessoires.
    547A0CA4-8A99-4706-AC28-DB7FFE11A189.jpeg

3. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    De Kitchenaids zijn inderdaad leuk om te zien maar ook ik heb gekozen voor een Kenwood ( chef elite) ipv een Kitchenaid.
    Ik bak voornamelijk brood en was echt op zoek naar een zware machine die goed deeg kon kneden voor minstens 2 broden.

Wat ik heb gehoord is dat het deeg toch niet echt goed gekneed wordt door een Artisan en dat hij grote moeite heeft met deeg voor 2 broden. Voor mij viel hij daarom af.

momwithcamera vindt dit leuk.
  4. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.737
    113
    Ja dat klopt ook voor mij. Mijn kenwood is super sterk. En ik heb een zeer grote kom (6,7 liter). Dat vind ik beiden wel pluspunten.

5. Babyvijf

Babyvijf Fanatiek lid

23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Ik heb m ondertussen al vier jaar. Een knalroze. Ben er nog steeds ontzettend blij mee. Wordt zeker wel 3 keer per week gebruikt. En toen iknog taarten in opdrachten maakte wel 20x per week de eerste twee jaar. Hij doet t nog steeds supergoed. En mn man vind t fijn dat hij niet zo een vreselijke herrie maakt als hij nachtdienst heeft gehad en op bed ligt haha. Dat was dan ook de doorslag dat hij m aan mij cadeau heeft gedaan toen hihi.

6. lavender

lavender Actief lid

30 jan 2015
    179
    151
    43
    Ik heb sinds een paar maanden een kitchenaid. Ik ben er nog steeds elke dag blij mee. Ik maak er voornamelijk dingen mee die ik heb nodig heb voor mijn taart. Botercreme, bavarois, biscuitdeeg. Ik vind het echt een genot om ermee te werken!

7. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik heb hem weer verkocht.
    Bij grotere hoeveelheden doet hij het prima maar beslag voor 1 cake oid krijgt de mixer niet goed rond. Alles blijft onderin zitten en moest ik dan met spatel of lepel los roeren..
    Ik ben geen groot bakker,dus hier beviel hij echt niet..

8. momwithcamera

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Welke versie had je, de artisan of een kleinere?

9. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.625
    113
    Ik vind de Smeg keukenmachine prachtig. Geen idee hoe deze bevalt, misschien even wat reviews bekijken, maar mooi op je aanrecht is ie zeker :)

10. momwithcamera

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Word alles in de kom goed gemengd, of heb je als je beslag klaar is nog alles ongemengde restjes boeter en suiker etc onder in de kom?

11. Babyvijf

Babyvijf Fanatiek lid

23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Gaat helemaal goed bij mij. Ik maak er pannekoekbeslag, biscuit beslag, cakebeslag, oliebollendeeg, botercreme enz in.

12. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    De artisan

Deel Deze Pagina