Ik weet niet wat ik wil

Discussie in 'De bevalling' gestart door Cobon, 18 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Ik heb bij beide kinderen geen bevalplan gehad omdat ik het niet nodig vond, het over me heen wilde laten komen en op het moment zelf wilde beslissen wat goed voelde. Ik wilde ook de frustratie of teleurstelling niet als dingen anders zouden lopen.

    Het enige wat ik wel graag wilde bij de bevalling van mijn dochter was met een van mijn eigen vk's bevallen omdat ik een bekend gezicht gemist heb bij de bevalling van mij zoon. Dit is gelukkig gelukt :thumup:

    Hier komen geen kindjes meer maar anders zou ik absoluut weer blanco en zonder plan een volgende bevalling in gaan!
     
    Cobon vindt dit leuk.
  2. Dale Cooper

    Dale Cooper Fanatiek lid

    19 jan 2015
    1.368
    876
    113
    NULL
    NULL
    Hier ook geen planner! Twee weken geleden voor de tweede keer zonder plan bevallen. Vonden sommige mensen heeeeeeeel raar, maar zoals ts al zegt, hoe valt zoiets als een bevalling in vredes naam te plannen? Ik vind dat persoonlijk jezelf opzetten voor dikke teleurstellingen:p maar ik ben dan ook iemand die sowieso niks volgens een plan kan doen:rolleyes:

    Van mij mochten ze zéker wel weten dat ik absoluut niet vies ben van een ruggenprik, maar daar heb ik gewoon mijn mondje voor gebruikt, had ik geen plan voor nodig. Dit is ernstig serieus genomen, die zat er al in voor ik ook maar een centje pijn kon voelen:D

    Succes met lekker niks plannen en alles heerlijk over je heen laten komen! Ik vind het een gezonde instelling:):thumup:
     
    Neuzeke en Cobon vinden dit leuk.
  3. Dale Cooper

    Dale Cooper Fanatiek lid

    19 jan 2015
    1.368
    876
    113
    NULL
    NULL
    O en hoe het uitpakte, de eerste bevalling zou het plan echt onzin zijn geweest. Er ging zoveel mis! Maar omdat ik mij helemaal overgaf aan de situatie en erop vertrouwde dat de zorgverleners de boel in de hand hadden, heb ik toch een fijne ervaring gehad.

    Twee weken geleden werd ik verrast met een droombevalling. Had ik die van tevoren ‘gepland’, was de verrassing er mooi af geweest:p Dan is de glans er ook weer wat af, of niet?
     
    Cobon vindt dit leuk.
  4. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    De eerste heb ik alles over me heen laten komen.

    Tweede had ik echt in mn hoofd hoe het moest gebeuren, haha. Natuurlijk dreigde het compleet anders te gaan verlopen. Uiteindelijk is t toch nog voor een groot deel goed gekomen, maar omdat het zo in mn hoofd zat viel t wel even tegen.
     
    Cobon vindt dit leuk.
  5. rossi1

    rossi1 Actief lid

    9 okt 2012
    246
    154
    43
    Ik heb het ook op me af laten komen bij de eerste. Had wel een voorkeur voor thuis bevallen, maar dat was alleen als het zou kunnen.
    Verloskundige vroeg mij wel hoe ik om ga met pijn normaal gesproken, dan proberen ze daar rekening mee te houden. Vond het eerst een vreemde vraag, bevallingspijn en gewoon pijn, is dat te vergelijken? Achteraf kan ik zeggen dat ik het zelfde reageer, zoveel mogelijk in mijn eigen bubbel, zo weinig mogelijk tegen me praten. Dat hebben ze ook gedaan en dat vond ik erg fijn.

    Nu bij de 2e ga ik weer geen plan schrijven, ik laat het weer op me af komen en zie wel hoe het gaat.

    Man heeft wel de instructies gekregen om kritisch te zijn op wat er gebeurt en eventueel vragen te stellen. Hij is nog wel aanspreekbaar en ik niet meer...
     
    Cobon vindt dit leuk.
  6. Roodborstj

    Roodborstj Actief lid

    17 mei 2020
    271
    262
    63
    Vrouw
    3x geen bevalplan gemaakt...Ik riep heel hard een bevalling kun je niet plannen. En zo denk ik nog steeds maar toch bij de 4e wel een plan gemaakt. Maar vooral voor praktische dingen. Niet omdat ik wilde plannen hoe de hele bevalling moest gaan. Zo had ik erin staan dat ik een cordring wilde gebruiken ipv een klem, dat ik wilde dat de baby huid op huid zou gaan met man wanneer ik naar de OK zou moeten etc.
     
    Cobon vindt dit leuk.
  7. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.012
    7.333
    113
    Vrouw
    Dit heb ik ook aangegeven :) cord ring, gedempt licht, rust, tot het uiterste gaan om keizersnede te voorkomen en idd baby buidelen bij papa als ik naar OK zou moeten.

    Het is bijna zo ver! Ik ga het zien ;)
     
  8. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Ik ben iemand mét bevalplan. Daarin staat heus niet hoe laat de baby er moet zijn. Maar ik vind het fijn dat hulpverleners bij voorbaat weten wat mijn wensen zijn en wat niet.

    Ik wil niet midden in de weeën iemand moeten vertellen dat ik dus écht niet op mijn rug wil liggen. En ook niet dat in de hectiek na de geboorte de navelstreng geknipt wordt terwijl ik hem wil laten uitkloppen. Ik wil ook vooral rust en het op míjn manier en mijn eigen kracht doen. Maar dat moeten mensen wel weten..... Dus krijgt mijn verloskundige van mij een bevalwensenplan. Eerste keer supergoed bevallen, zowel de geboorte als dat wensenplan ;)
     
    Emma86 vindt dit leuk.
  9. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.881
    4.154
    113
    Helemaal goed toch! Kan het in ieder geval niet tegenvallen als je voornemens niet uitgevoerd kunnen worden.
     
  10. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    Ik heb echt blanco alles ingezet. Een bevalling is wat mij betreft een medische ingreep. Dus alles wat nodig leek moesten ze doen. Wanneer je een plan schrijft gaat het altijd anders. Het enige wat ik niet wou is een preek over wel of geen borstvoeding.
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  11. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.012
    7.333
    113
    Vrouw
    Ze is geboren! Het was een hele fijne bevalling, het was perfect zoals het was :) en het resultaat ook! Ik ben blij dat ik me niet blind heb gestaard op een bad bevalling.
     
    mamavantwee37, Isabella2020, S2909 en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.450
    2.261
    113
    Gefeliciteerd!!! nog zin om details te delen?
     
    Cobon vindt dit leuk.
  13. flothe

    flothe Bekend lid

    27 dec 2017
    540
    334
    63
    Gefeliciteerd!

    Wil net gaan typen dat ik er ook insta zoals jullie beschrijven! Dus geen echt beval "plan" maar gewoon wat randvoorwaarden beschreven; wie moet en mag er bij zijn, gebruik van cord ring etc. De rest vertrouw ik blind toe aan mijn lichaam/de natuur, de VK en mijn partner. Die kennen me en kunnen prima acteren op het moment dat het nodig is en ik evt. zelf geen beslissing meer kan of wil maken. Was een prima eerste bevalling!
     
    Cobon vindt dit leuk.
  14. Roodborstj

    Roodborstj Actief lid

    17 mei 2020
    271
    262
    63
    Vrouw
    Van harte gefeliciteerd! Geniet ervan.
     
    Cobon vindt dit leuk.
  15. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Ja, geen plan bij alle 3. Het loopt zoals het loopt.
    1e poliklinisch in het ziekenhuis.
    2e en 3e beide hele snelle bevallingen 1.5u en 45 min.
     
  16. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.584
    10.773
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Bij beide bevallingen was mijn bevalplan ik zie wel waar het schip strand en liever geen ruggenprik. Ik was wel op de hoogte van de soorten pijnstilling die het ziekenhuis had voor het geval dat ik wel wat wilde.

    Ik heb 2 'heerlijke' vlotte bevallingen gehad.
     
    Cobon vindt dit leuk.
  17. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ja hoor, hier ook. Vind het maar niks zo'n heel bevalplan. Het gaat zoals het gaat, lijkt mij.

    Alleen aangegeven dat mijn man de navelstreng door knipt.

    Of ik het hoofdje nog wil voelen, in bad ga zitten of what ever, bepaal ik dan op dat moment wel.

    Ga echt geen audio play list klaar zetten, kaarsen en oliën en weet ik het wat.
    Van de vorige keren wou ik alleen maar dat de baby er z.s.m. uit kwam :roflmao:.

    Nee hoor, gewoon doen waar jij je fijn bij voelt.
     
    Sado, Cobon en Neuzeke vinden dit leuk.
  18. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.425
    934
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Ik had ook niet een echt beval plan. Gewoon de standaard dingen vermeld en voor de rest liet ik het allemaal op me af komen.
    Ondanks dat de bevalling lang was en met complicaties ben ik zeer tevreden over de deskundigheid van het ziekenhuispersoneel.
    Door de complicaties ben ik nu wel anders gaan nadenken over bepaalde dingen en zijn er ook zaken die beslist anders zullen moeten gaan.
     
  19. mamavantwee37

    mamavantwee37 Fanatiek lid

    10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    @Cobon, van harte gefeliciteerd met je meisje! Fijn dat alles goed gegaan is en dat je een fijne bevalling had!

    Ik had bij de eerste een bevalplan, omdat ik een specifieke wens had, namelijk de navelstreng zien na de geboorte, omdat er niet 3 maar 2 vaten in zaten en daar was ik heel benieuwd naar. Een plan is nooit leidend en een bevalling nooit geheel planbaar, maar als je bepaalde wensen hebt, is het gewoon wel goed om die kenbaar te maken. Of je dat nou doet in een gesprek of in een word document met bullets etc.

    Wat ik heel waardevol vond was dat de verpleegkundige bij de eerste aangaf dat ze mijn plan gelezen had en ook aan de medisch verloskundige had aangegeven dat ik de navelstreng wilde zien. Vond ik echt heel waardevol en voelde me serieus genomen. Oh en ik wilde geen spiegels... Hebben ze gelukkig ook serieus genomen :roflmao:

    Bij de tweede was het een geplande ks. omdat natuurlijk bevallen geen optie was. Ik vond dat heel heftig en was vooral bang dat ik lang gescheiden zou zijn van onze kleine. Heb er toen in een gesprek met de gyn over gehad en afgesproken dat - indien de medische situatie het toe zou laten- de kleine bij mij zou blijven. Dat was/is ook standaard beleid (zij hebben alleen nog niet de volledige gentle sectio met gedempt licht, minder personeel etc.) maar ik vond het heel fijn dat af te kunnen spreken.

    Bij de derde moet ik bevallen in het ziekenhuis en ook dan schrijf ik weer het e.e.a. op. Ik hoop in ieder geval op een natuurlijke bevalling, maar dat is dus nog even afwachten.
     
    Cobon vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina