onverklaarbare buikpijn

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door happyglow, 27 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Ik heb even jullie hulp nodig en ik probeer dan ook een compleet plaatje te schetsen van de situatie.

Op dit moment ben ik bijna 24 weken zwanger van onze 3e. We zijn dan ook vollop bezig met het vrijmaken van een 3e slaapkamer. Wij gaan naar zolder toe en onze slaapkamer word voor de kids. Die schuiven ook weer (de oudste mag op de onze want die is het grootst en dan gaat de jongste op die van haar en komt de baby in het kleine babykamertje. Zo kunnen we ook de meubels van de jongste lekker laten staan en krijgt hij een nieuwe peuterkamer). Verder ligt er tapijt in de slaapkamers wat vinyl moet worden en op de zolder ligt nog helemaal geen vloer waar dus ook vinyl moet komen.

Het vinyl leggen op zolder en het verven ervan heb ik in alle rust gedaan. lekker als de kids op bed lagen of als mijn man vrij was. Ik ben een echte klusser en vind het heerlijk om op laag tempo mn ding te doen en het mooi te maken. Mijn man wilt me dan ook wel helpen al niet zelfs overnemen maar ik doe het zo graag zelf dat hij dat toe laat zolang hij het zware werk mag doen (ivm mijn zwangerschap nu). Het is gewoon een hobby van me.

vorige week zondag, maandag (pinksteren) en dinsdag was mijn man vrij en zijn we begonnen met wat meubels te kopen voor op zolder en voor de nieuwe peuterkamer van de jongste. Ook de oudste kreeg wat nieuwe meubels omdat ze een hoogslaper had waar ze niet in wilde slapen. Die hadden we verkocht via marktplaats en van dat geld mocht ze nieuwe meubels uitzoeken die in elkaar gezet moesten worden. Aangezien de kamer dan leeg was wilde ik eerst vinyl leggen voor ik de nieuwe meubels erin zette. dit bij beide kamers dus mijn man heeft het tapijt eruit getrokken en het zware werk gedaan ( tapijt, meubels en vinyl tillen e.d.) zodat ik op mn gemak het vinyl erin kon leggen. daarna ben ik dus 2 bedden, een kledingkast, een speelgoedkast en 2 ladekasten in elkaar gaan leggen (verspreid over die 3 dagen) Gewoon chill over de vloer rollen, schoefjes zoeken, schroeven en hier en daar een spijkertje timmeren, verder niets intensiefs maar gewoon lekker druk bezig geweest.

Sinds woensdag heb ik ineens hele erge buikpijn. Het voelt alsof ik ENORM ongesteld moet worden, precies die buikpijn onder in mijn buik. Dit gaat gepaard met gespannen buiken maar geen echt harde buiken zoals met weeen. Meer gespannen als een stevige ballon die net te hard is opgeblazen. Ook doet het pijn als je in mn buik drukt.

De baby voel ik wel nog vrij regelmatig bewegen maar omdat ik toch de buikpijn niet vertrouw heb ik contact gezocht met de verloskundige, die heeft het hartje geluisterd en mijn verhaal gehoord en gaf aan dat het door de drukte kan komen maar ik voor de zekerheid nog even mijn urine moest laten testen. Dit heb ik donderdagochtend dan ook direct gedaan. donderdag middag kreeg ik de uitslag en die was negatief, er was niets te zien in mijn urine maar de huisarts raadde me aan wel weer even terug te gaan naar de verloskundige.

Nu moet ik even vertellen dat onze verloskundige alleen telefonisch spreekuur heeft van 10 tot 11 in de ochtend. Verder zijn ze te bereiken via het spoedtelefoonnummer en daar doen ze echt niet moeilijk over hoor als je daarop belt maar ik heb dan het gevoel alsof ik de lijn bezet hou voor iemand die op het punt staat te bevallen ofzo dus het voelt gewoon absoluut niet fijn om daarop te bellen. Ik heb dan ook gewacht met bellen en besloten aan te kijken of mijn buikpijn misschien minder werd als ik wat meer rust nam en niet meer zo druk bezig was.

Vrijdag om 10:00 had ik met onze dochter een belangrijke afspraak waardoor ik het telefonische spreekuur miste en mijn buikpijn die bleef hetzelfde, nam niet toe maar nam ook niet af. Besloten om het weekend aan te kijken.

Nu heb ik vannacht niet kunnen slapen van de pijn en toen ik vanmorgen de strijk wilde doen heb ik behalve het klaarzetten van de strijkspullen helemaal niets kunnen doen omdat ik gewoon kapot ging van de pijn. Het is echt ontzettende ongesteldheidspijn die ik vroeger had voor ik aan de pil ging. Die hele heftige pijn waar je krom van kan liggen. Mijn buik blijft gespannen maar niet hard zoals in de weeen en ik heb dus om 10:00 de VK gebeld met dit verhaal.

Ze vroeg hoe mijn ontlasting was en ik gaf aan dat ik sinds de zwangerschap diaree heb, standaard. Dit heb ik ook eerder al aangegeven en ik kreeg toen te horen dat dit normaal is en dat de een last heeft van obstipatie en de ander diaree heeft. Verder niet erg zolang ik maar goed blijf drinken. Dit keer zei ze dat ik daarmee toch even naar de huisarts toe moest omdat het kan zijn dat de blijvende diaree mijn baarmoeder prikkelt. verder moet ik 3x per dag 2 paracetamol nemen tegen de pijn. Ze wilde me ook wel even zien maar omdat ik morgen middag de controle had hebben we die gewoon laten staan. Ik zag het eerlijk gezegd ook niet zitten om met deze buikpijn naar de VK toe te lopen.

Ik heb geen afspraak gemaakt met de huisarts, misschien heel stom maar ik heb het gevoel alsof ze me van het kastje naar de muur sturen. De vk stuurt me naar de ha en die stuurt me weer terug naar de vk en zo gaat dat heen en weer. Ik weet het gewoon niet meer nu. Ik heb een kleine rondlopen van 1,5 een oudste die ik zo moet ophalen van school (lopend of met de fiets, het is vlakbij) en ik weet niet eens of ik dat redt aangezien ik blijkbaar niet eens kan strijken...

Ik ben niet mieterig ingesteld en kan best wel wat pijn hebben maar deze is gewoon zo naar dat ik soms de pijn aan het wegpuffen ben alsof het een wee is...

Ik verlies verder geen vocht of bloed, heb geen harde buik maar de pijn neemt alleen maar toe. Heeft iemand dit ook gehad of weet iemand wat dit is? Op internet zie ik alleen staan dat het te maken kan hebben met het oprekken van de baarmoeder maar doet dat dan echt zo'n pijn of is het toch wat anders..?

sorry voor het lange verhaal en alvast bedankt voor het meedenken.

2. MusPoes

MusPoes Actief lid

17 feb 2013
    381
    0
    0
    Zuid-Holland
    Poe wat vervelend! Helaas heb ik geen idee wat het kan zijn. Zelf heb ik ook wel eens erge pijn in mijn onderbuik zoals jij omschrijft maar dat duurt meestal maar 5 minuten en dan is het weer weg. Ik dacht idd dat het bandenpijn was. Maar dat is dus wel heel anders als wat jij hebt.
    Ik hoop dat je er snel vanaf komt!
    Veel sterkte!

3. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Hoi Muspoes bedankt voor je antwoord, die bandenpijn heb ik ook regelmatig, het komt en gaat maar die herken ik na 2 voldragen zwangerschappen inmiddels wel (helaas) Deze pijn herken ik alleen van vroegere ongesteldheid. Ik ben er echt van overtuigd dat het geen pijn van mijn banden of darmen is maar het echt met mijn baarmoeder te maken heeft. Ik heb alleen geen idee of het nu iets is om me zorgen om te maken of dat het komt omdat ik zo druk ben geweest. Dat mn baarmoeder nu op deze manier zegt "zo en nu afgelopen met het stressen en klussen!" haha

4. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Ik zou toch langs huisarts gaan. Ik weet het beetje heen en weer maar mss beter een keertje teveel dan te weinig.....en anders langs spoed mocht het niet overgaan. Wij doen trouwens dezelfde verhuis met kamers! Veel beterschap meisje!

5. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Ja ik zit nog heel erg te twijfelen.. Ik denk namelijk niet dat het komt door de diaree. Ik ben natuurlijk geen arts en ben er niet voor opgeleid maar gezien het feit dat ik al 23 weken probleemloos zwanger ben geweest met diaree en nu word de buikpijn zo makkelijk afgescheept hierop. Het komt op mij over van "ik weet het niet dus het is wel makkelijk dat je diaree hebt dan geef ik dat als reden". ;)

Ik zal miss toch eens bellen zo, dan heb ik in ieder geval alles geprobeerd...

En dat met die kamers, tsja haha bijna elk doorsnee huis heeft 3 slaapkamers op de 1e verdieping dus dan is het altijd even schuiven he met een 3e op komst haha :p

dank je wel!

6. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Ik heb ook heel veel geklust tijdens deze zwangerschap en behalve wat bandenpijn en heel soms wat harde buiken geen problemen gehad, en na een dagje rust waren alle klachten altijd weer verdwenen.
    Ik zou toch maar naar de huisarts gaan maar wel meteen aangeven dat je je niet zomaar terug laat sturen naar de vk want dat lost niks op. En als ze het niet weten, extra onderzoeken vragen. Bloedprikken en een echo is zo geregeld lijkt me.
    Succes en hopelijk kan je nog even lekker doorklussen!

7. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Hoi Ankem,

Net dan toch maar gebeld voor een afspraak en kan morgen ochtend meteen terrecht. Ik hoop dat er wat uitkomt...

Leek me idd wel logisch dat iedereen een beetje klust voor dat de baby komt. Ik doe het juist zo vroeg zodat ik mn "vollere" dagen achteruit kan ploffen en kan genieten van het feit dat er niets meer hoeft te doen.

Mijn huisarts is gelukkig een vriendelijke man, ik ben er wel eens met ons zoontje geweest en hij neemt me heel serieus dus dat zal hij met dit ook wel doen hoop ik.

8. martientje2905

5 sep 2011
    43
    0
    0
    Sorry maar ik vind dit een rare gang van zaken! toen ik zo een buikpijn had dat ik krom lag op de bank hebben ze me gelijk doorgestuurd naar het ziekenhuis.

Dit hoort niet hoor, bel je vk en zeg dat je voor onderzoek naar het ziekenhuis wil, deze kunnen kijken of je baarmoedermond niet aan t verweken is, of dat het weeën zijn. ik wil je niet bang maken maar vind wel dat ze je laten lopen met klachten dit serieus genomen moeten worden.

k heb 2 dagen in t ziekenhuis gelegen en daarna complete bedrust gekregen, was toen 29 weken zwanger. Nu 39 en gaat harstikke goed! Was erg spannend, maar kan dus ook goed gaan:)

SucceS!!!!

9. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    België Arendonk
    Ik vind ook dat er toch wel een grondige controle moet komen en dat je best langs het ziekenhuis gaat hoor. Je kan nu niet voorzichtig genoeg zijn. Hoop dat je ha jouw morgen goed verder helpt. Veel succes!

10. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Tsja ik heb er gewoon echt geen verstand van (ookal heb ik er al 2) maar kan me best indenken dat als ik geen echt harde buiken heb het wel mee valt... De bevallingen van beide kids begon met buiken zo hard als steen bij de pijn. Dit zijn meer te hard opgeblazen balonnen... De pijn is natuurlijk erg naar maar niet echt een indicatie voor of het mis is of niet... Ik zal het verhaal morgen aan de ha vertellen en ik hoor vanzelf wat zijn mening is. Ik heb in de ochtend een afspraak met hem en laat in de middag een afspraak bij de VK dus dan kunnen ze beide speculeren over wat nu verder.

11. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ha herkenning!

Ik ben ook zwanger van de derde, nu 26 weken zwanger en sinds vrijdagavond onwijs last van mijn buik. Ik weet zeker dat het niet mijn baarmoeder is, ik denk zelf mijn darmen in combi met banden.
    Vooral 's nachts lig ik veel wakker. Hier juist volle darmen, veel lucht en zojuist zelfs alles eruit gespuugd.

Bij inspanning heb ik opeens heel veel last. Buik zit in de weg of doet pijn, terwijl ik tot nu toe nergens last van had. Echt super balen.
    En ik zit ook maar te gissen wat het kan zijn. Ik heb zelf het idee dat mijn buik een groeispurt heeft gehad, waardoor alles weer moet settelen.

12. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Succes morgen!

13. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ik vind het ook vreemd dat ze je niet meteen door naar het zkh heeft gestuurd voor een echo. Maar lees wel vaker dat vk's dit niet zo snel doen, dit was bij mijn eerste zwangerschap ook zo..

Sterkte en succes, hopelijk heb je morgen meer duidelijkheid!

14. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    misschien moet je tempo even terug nemen
    heb je teveel gedaan kwa klussen.
    ik heb dat zelf ook gehad daarna ging
    het weer goed.

15. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Je voelt zelf wel aan hoe acuut die buikpijn is lijkt me. Heb ook wel eens een naar gevoel gekregen van volle darmen of een volle blaas, maar dan weet je snel genoeg waar het aan ligt.
    Ben benieuwd wat je huisarts en vk ervan zeggen, en anders kan je altijd nog een extra echo oid laten doen.

16. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Nou vanmorgen bij de HA geweest, hij nam me inderdaad erg serieus maar zei ook dat hij medisch gezien geen verband ziet tussen diaree en de baarmoeder. Enige wat zou kunnen is dat er een bepaalde bacterie in mijn darmen zit die deze diaree zou veroorzaken en dat diezelfde bacterie bij mijn baarmoeder prikkelingen veroorzaakt. Hij zei daarbij dat hem dit onwaarschijnlijk leek aangezien ik 23 weken lang zonder andere klachten behalve diaree rond kan lopen. Wel is hij bereid om een onderzoek daarnaar te doen. Dit gaat op dezelfde manier als een blaasontsteking alleen duurt iets langer geloof ik. Hij wilde ook even weten wat de verloskundige nu eigenlijk denkt en ipv mij naar de vk te sturen vroeg hij het telefoonnummer en belde hij zelf terwijl ik ernaast zat dus dat was erg fijn dan zat ik er niet meer zo tussenin. Deze verloskundige gaf aan dat ze niet achter de pc zat op dit moment en ze kwamen er samen dan ook niet echt uit. Hij vroeg mij om tijdens mijn afspraak van die middag te vragen of ze hem even wilde bellen. Hij was die middag gewoon telefonisch bereikbaar voor ze. Dan zouden ze samen overleggen wat ze hiermee zouden doen.

Die middag bij de VK kreeg ik te horen dat hij perse met 1 iemand wilde spreken en niet met degene die hij aan de telefoon had en dat ze daarom er niet uit kwamen... Ik zei dat ik ernaast zat en dat er doorgegeven werd dat de VK niet achter de pc zat op dat moment en dat hij daarom gevraagd had of ze even wilde bellen tijdens mijn afspraak voor overleg. Dit verzoek negeerde ze en ik heb het zeker 3x aangegeven dat hij dit vroeg. Ze vertelde me dat ze graag wil dat ik toch mijn ontlasting laat checken en tevens ook mijn urine vrijdag nogmaals als de klachten aanhouden. omdat bij een zwangerschap de ene keer de bacterie wel zichtbaar is en de andere x weer niet. Ik vond dit een heel vaag verhaal (mij lijkt het dat de bacterie er OF wel OF niet is...) maargoed ik heb geen medische achtergrond of opleiding of iets in die vorm dus vond dat ik daar geen recht van spreken had op dat moment. Wel gaf ze aan dat mijn pijn niet normaal was en dat als nergens wat uitkomt terwijl deze toch aanhoud ik toch naar het ZH moet voor onderzoek naar deze pijn.

Ik ben heel erg blij dat de pijn grotendeels weg is want ik wist eerlijk gezegd niet meer wat ik moet doen. Dezelfde pijn komt zo af en toe nog heel vaagjes om de hoek kijken (toevallig vandaag tijdens het eten) Maar nu als ik me concentreer op de pijn en rustig dooradem gaat hij vanzelf weer weg plus dat het meer lastig is dan echt pijnlijk. Dit was het voorheen wel (pijnlijk). Ik kan er prima mee leven en ben dit heen en weer gehannes een beetje zat. Ik vind het vreselijk om zometeen in een pot te gaan poepen om het in te leveren bij de balie van de huisartsenpraktijk waar iedereen ziet en ruikt wat ik kom brengen, ik schaam me dood en voel me er enorm ongemakkelijk bij. Daar komt bij dat de pijn vrijwel over is. Maar aan de andere kant moet ik wel want ik wil wel laten zien dat ik er alles aan gedaan heb...

Dus we hebben de HA gehad, de VK en nu mag ik weer terug naar de HA...

:(

17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Nee joh:) je krijgt een buisje mee naar huis en daar moet je wat ontlasting en proppen met een soort koffieroerstokje. Gewoon uit je wc pot plukken. Dekseltje erop en potje terug in het doosje en inleveren. Niemand die dat ziet en ruikt. En de assistentes zijn wel wat gewend;)

18. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Maar ik vind het een rare gang van zaken hoor. Met vorige zwangerschap kreeg ik bij buikpijn test voor blaasontsteking en voor eiwitten en moest me een uur later in het ZH melden. CTG om te kijken of er weeen waren en bewegingen goed waren en een echo.

Bij deze zwangerschap hetzlefde. Uur aan ctg gelegen.

19. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    België Arendonk
    Ja, ik vind jouw vk ook maar raar en vind ook dat ze jou moet doorsturen voor een echo en een CTG. Wanneer heb je een volgende echo? Dit is toch belangrijk, het is toch niet de bedoeling dat je de pijn gaat onder controle houden door een gecontroleerde ademhaling. Ik zou het toch goed in het oog houden.

20. Pelikaantje

Pelikaantje Bekend lid

22 okt 2008
    917
    2
    18
    Utrecht
    Ik vind het ook maar vreemd... Ik werd meteen doorgestuurd naar ziekenhuis door verloskundige voor ctg. 4 dagen in zhs gelegen en moet nu heel rustig aan doen.

Hoe gaat het nu? Als je het niet vertrouwd gewoon weer bellen!!!!

Deel Deze Pagina