Mijn meisje is 2 weken oud en heeft nog geen vast schema. Overdag komt ze om de 3 a 4 uur en 's nachts ongeveer om de 4 uur. Nu probeer ik zo veel mogelijk regelmaat en ritme toe te passen, dus wakker worden, verschonen, eten, knuffelen, in de box bij de eerste slaap tekenen naar bed. Heel vaak valt ze bij de fles al in slaap, dus leg ik haar dan meteen weer in bed. Nu heeft ze dus ook af en toe dat ze na een uur/ ander half uur al weer wakker is en begint te huilen, maar het lijkt me raar dat ze dan alweer honger heeft. Als ik haar uit bed haal is die volgorde helemaal verstoord, dus soms geef ik haar toch maar weer eten als ze blijft huilen en ze drinkt het vaak ook wel. Vanmorgen dommelde ze soms weg, maar bleef huilen, dus heb ik haar er maar weer uitgehaald en uiteindelijk een flesje gegeven van 70 cc. Dit was om 10.00 uur Ze had om 8.00 uur 100 cc gedronken. Ze krijgt 100 cc aangeboden en de laatste dagen drinkt ze dit zo goed als leeg, daarvoor dronk ze de flessen nooit leeg, maar ze kwam wel aan, maar als ze dus eerder weer komt geef ik haar een klein flesje. Ze was bij de geboorte 4300 gram. Nu ligt ze weer op bed en is stil. Nu ze grotere flessen krijgt spuugt ze ook meer. Ze krijgt 7 soms 8 voedingen. De flessen groter maken lijkt me geen optie, omdat ze die 100 cc net leeg krijgt dan ligt ze vaak ook weer te slapen. Mijn vraag is dus doe ik het zo goed of heeft iemand tips over hoe ik het anders kan doen?
dat ze huilt hoeft natuurlijk niet van de honger te zijn...zoals je zelf zegt...als ze net heeft gegeten is het ook geen honger natuurlijk.. Baby`s hebben gewoon vrij veel aandacht nodig .. maar probeer idd eens een speen?
Volgens mij doe je het prima hoor, je kunt ook tussendoor kleine flesjes aanbieden. Kleine babys hebben het echt nodig om vaak gevoed te worden (ivm hersenontwikkeling), maar dat hoeven echt geen grote hoeveelheden te zijn. Als ze na een uur weer wakker wordt kun je ook kijken hoe ze reageert als je 30cc aanbiedt. Dat deden wij vaak, en die 30cc bleef dan bij de volgende 'grote' voeding meestal weer over in de fles, zodat we nooit op te veel voeding uitkwamen.
Een speentje geef ik haar ook wel, maar die spuugt ze vaak weer uit, dus heb ook niet echt het gevoel dat het zuigbehoefte is. Ze heeft gisteren voor het eerst het aantal voeding binnen gekregen wat ze minimaal moet hebben, dus teveel voeding krijgt ze niet zo snel eerder te weinig.
hier spuugde ze m ook uit....nu duimen ze...dus was wel degelijk zuigebehoefte Maar je doet het toch hartstikke goed......?!