ik weet niet welke draagzak ik moet nemen!!!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door ano, 14 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Zo zie je maar weer iedereen heeft een eigen mening over die ze horen of meemaken. Ik heb vanaf het begin (vijf weken te vroeg geboren na drie weken thuis) een draagdoek gebruikt en aangezien ukkie met opgetrokken beentjes is geboren waren de doktoren 'bang' dat er misschien een spreidbroekje nodig zou zijn om zijn heupjes na verloop van tijd te corrigeren. Nu zeggen ze dat ik waarschijnlijk door het dragen in een draagdoek dat voorkomen heb. Zeker weten doe je dat niet maar goed dat is mijn kant van het verhaal.

Probeer wat draag varianten uit (het liefst als ukkie geboren is) en dan voel je snel genoeg wat je het fijnste vind.

Successss

2. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Suusjeuh ik doe langere wandelingen liever met de kinderwagen nu. Dat is gewoon omdat ik het fijner vindt.
    Ik vind zo'n draagdoek gewoon niet prettig (ja ook geprobeert) en deze wel.
    Als ik lang ga wandelen dan leg ik haar in de kinderwagen, lijkt me gewoon prettiger, ziet ze wat, heeft meer bewegingsvrijheid etc.
    Ga ik 'even snel' met de hond uit (meestal een half uurtje) dan gaat ze in de baby bjorn.
    En als ze zo ouder is zou ze er naar mijn mening ook best langer in kunnen, maar dagelijks 3 uur erin lijkt me gewoon niet goed, maar ook niet bij een gewone draagdoek zegt mijn gevoel.

3. mieptiep

mieptiep Lid

2 jun 2010
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is onwetendheid van de fysio als je verder kijkt dan je neus lang is dan is het heel duidelijk waarom een babybjorn minder goed is. ook voor moeders lees! maar eens de FAQ op de Doekentheek - FAQ

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ach, logisch dat zo'n doekentheek dat propageert. Ik ga er niet vanuit dat dat per definitie de waarheid is hoor. Ze weten het wel heel leuk te vertellen, maar heb jij ervoor gestudeerd? En kun jij dus eerlijk zeggen dat je in staat bent om dergelijke beweringen met vakkennis te toetsen? Dat heeft niets met de lengte van je neus te maken. En onwetendheid? Mijn moeder is fysiotherapeute en die leren echt wel het 1 en ander over de anatomie van de heupen van baby's ;) Ze zijn er duidelijk gewoon niet erg eensgezind over. Dat kan alleen maar betekenen dat het niet overduidelijk schadelijk is. Overigens sluit ik het niet uit, maar ik ga me niet opwinden over die paar keer dat manlief het ding kort gebruikt.

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.067
    2.203
    113
    Brabant
    wij liepen ook bij de fysio met isabella, en van haar mocht ik de babybjorn gebruiken. NIet te lang en goed naar het hoofdje kijken.
    wij hebben hem ook flink gebruikt, alleen werd het voor mij snel te zwaar. maar als ik nu de foto's bekijk lijkt het me voor haar net zo comfortabel als in een string rondgedragen worden:(
    Met 1 jaar heb ik een draagdoek gekocht, dat zag er zoooooo veel beter uit!

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Het lijkt mij eerder onwetendheid van die website :D. Natuurlijk zul je als je draagdoeken verkoopt vermelden dat een babybjorn niet goed is, dat zou ik ook doen 8). Ik vertrouw liever op het advies van een professional, net zoals Yukl al zegt.

7. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Ik heb sindskort een beco butterfly en die bevalt erg goed. Of de babybjorn nou wel of niet goed is voor de heupjes, ik vind het er niet erg comfortabel uit zien.

8. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Ik heb ook gekozen voor een beco butterfly omdat het een ergonomische draagzak is. In tegenstelling dus tot wat er vaak wordt gezegd over een baby-bjorn.
    Wat nu waar is maakt me eigenlijk weinig uit. Ik voelde me prettiger na het lezen van alle kritieken met de beco.
    Doe dus lekker waar je je zelf goed bij voelt zou ik zeggen. Lees alles en op basis daarvan maak je je eigen beslissing.

Als je de beentjes bekijkt in de baby-bjorn ziet het er niet zo comfortabel uit (baby bjorn wordt onder de kritiekers ook wel baby-bungel genoem ;)).
    Bij de beco zit de baby in een meer natuurlijke kikkerhouding.

Bovendien vind ik de beco's ook heel mooi. Heb er al veel complimenten mee gehad en mensen die vroegen wat voor merk het was.
    Baby-bjorn of chicco zie je vaker omdat die in veel standaard winkels worden verkocht.

Voor baby-2 wil ik misschien een rekbare doek voor begin, ook voor binnen. Of een geweven doek. Maar twijfel er echt aan of ik een knoop-type ben. Vind het er altijd enorm mooi uitzien maar vond zelf de kinderwagen toch fijner; zeker in de zomer. Veels te warm die uk tegen me aan ;)

9. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Ik heb zelf de babybjorn carrier active..

Ideaal, want deze geeft steun aan de gehele rug en schouders.

10. Trees

Trees Niet meer actief

Ik heb ook beco butterfly en ben er verliefd op. Vind het nu wel te warm met deze hitte en heb een zomerdraagdoek in bestelling staan (hoppadiz das leichte).

Ik vind het dragen van een baby in een babybjorn er persoonlijk zeer oncomfortabel uitzien (de beentjes bungelen zo) en heb daarom de beco gekozen. Ook de prints van de beco zijn erg mooi vind ik.

11. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    bedankt voor alle reacties.
    En ik lees veel verschillende reactie maar over de lodger is iedereen t eens.
    dus ben blij dat ik t hier gevraagd heb want ik had er bijna 1 gekocht.

12. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    Nou, sorry, Babybjorn gebruikers, deze fysio heeft er toch een iets andere mening over: het is absoluut géén ergonomische houding voor een kindje; ze hangen teveel op hun kruis, op een smal vlakje (denk eraan hoe het zou voelen als we jou aan je string op zouden tillen) en de rug is in een holle of rechte positie, ipv. bol, zoals hoort bij zo'n ukje. Op die manier komt er teveel verkeerde druk op de heupjes en de wervelkolom.

Tuurlijk zal af en toe er eventjes mee dragen geen directe kwaad kunnen, maar waarom zou je het doen? Er zijn immers prima alternatieven, die wél ergonomische dragen. Bijv. draagdoeken, maar ook draagzakken als de Beco, Manduca, Boba en Mei Tai's.
    In die dragers zitten kindjes met een bol ruggetje, in de kikkerhouding: knietjes hoger dan billetjes, en hele zitvlak van knieplooi tot knieplooi ondersteund.

Je kunt er lang en kort over praten, maar die laatste houding is gewoon veel beter.

Dus als je wilt dragen met een Babybjorn of zoiets, moet je doen als je wilt. Maar besef je dat het beter had gekund.

Ohja, en ik vond het zelf ook heel rot dragen: ik heb zo'n versie gehad met extra rugsteun nota bene, en vond het echt snel zeer doen. Met een doek kan ik uuuuren dragen, geen centje pijn. Met die BB had ik na 10 minuten zere rug en schouders. En ja, ik had m goed ingetseld. ;)

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ik heb ze allebei, Babybjörn en een draagdoek. Ik heb ze wel in de Babybjorn voornamelijk met hun gezichtje naar me toe gedragen. Als het oncomfortabel zou zitten, zouden ze waarschijnlijk zelf wel gaan protesteren.
    Voor even een ommetje met de hond vind ik die Babybjorn echt makkelijker. En anders pak ik gewoon de draagdoek voor een langere wandeling.

14. Inkiewinkie

Inkiewinkie Actief lid

5 feb 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    Ik heb de minimonkey gehad. Dat was geen succes. Mijn zoontje vond het wel ok, maar ik had binnen een paar minuten enorme pijn aan mijn rug. Nu is mijn zoon ook wel een flinke kerel (4kg bij geboorte) en ik maar een klein vrouwtje...
    Daarna hebben we de babybjorn gekocht. Dat ging een stuk beter! We gingen er geen uren mee op stap en gebruikten m soms weken niet, dus dat het slecht is voor het ruggetje.. Ik geloof het best, maar voor die korte stukjes (een rondleiding van 15 min en dat soort dingen) vind ik het prima. Helaas werd hij ook hierin snel te zwaar voor mij.

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

Als een babybjorn niet comfortabel is voor een baby, leg mij dan uit waarom mijn dochter er altijd binnen 5 minuten in slaap in valt en voorlopig niet meer wakker wordt (en zij is absoluut geen makkelijke slaper) :(

16. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    Ze zal het vast heel fijn vinden zo lekker dicht bij haar mama te zijn, en je hartslag te kunnen horen (net als in de buik).

Maar denk eens na dan, wat zou je zelf fijner vinden: iets waarin je hele zitvlak gesteund werd en waarin je ontspannen, gesteund kon
    'zitten', of iets waarin je aan/op je kruis hing? -mag ik raden wat je dan kiest? :D-
    Vergelijk een rit op een lekker breed fietszadel, of op een smal racefietsding. En da's dan alleen het gevoel in de kruis-regio, niet eens de stand van de wervelkolom waar ik het nu over heb.

En niet vervelend bedoeld, maar waarom heb ik het gevoel dat je zo in de verdediging schiet van mijn verhaaltje? Ik val je toch niet aan? Heb je het idee dat je iets moet bewijzen ofzo? Mij overtuig je toch niet, hoor, van zo'n BBdinges; ik heb het geprobeerd en gevoeld dat het 3x niks is, vergeleken met een doek o.i.d. Moet er wel bijzeggen dat ik niet zo'n sterke rug heb, en ik een groot kind heb.

17. Yukl

Yukl Niet meer actief

Misschien heeft het oa met je eerste zin te maken, die een beetje belerend overkomt ;)

18. Eylem

Eylem Niet meer actief

Dat inderdaad, plus dat ik hier soms op ZP een beetje moe wordt van de draagdoekenmaffia als ik het zo mag noemen. Zodra iemand roept dat ie tevreden is over een babybjorn krijg je aan alle kanten om je oren geslagen dat die slecht zijn en stom en lelijk en weet ik veel wat. Terwijl dat nooit echt is aangetoond! Dus prima als iemand blij is met zijn draagdoek, laat mij dan ook blij zijn met mijn babybjorn :)

19. Catje86

Catje86 Bekend lid

1 sep 2008
    602
    0
    0
    Zelfde verhaal als met loopstoeltjes en dat soort bungel dingen....

Ik zou zelf nooit een bb kopen/gebruiken, vind het er zeer ongemakkelijk uitzien, helemaal face forward :(. En kijk, 90% komt bij de grotere baby-ketens en daar hangen bb's dusja dan zou het wel goed zijn. Maar denk dat als mensen zich eerst eens zouden gaan inlezen over de verschillende draagsystemen dat dan misschien maar 10% ofzo voor een bb zou gaan. Zowel voor het gemak van de baby als voor de ouders zelf.

20. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier ook geen voorstander van de BB. Had het geduld niet om t knopen van een draagdoek onder de knie te krijgen. Ik heb de
    Manduca. Daar wil mn man ook wel mee lopen en bevalt ons erg goed. Dochter weegt nu bijn 8 kg maar no problem.

Deel Deze Pagina