Tja.... er blijft echt maar 1 oplossing over. Dag vrij nemen, in de auto springen en 180 km rijden naar het gemeentehuis voor je geboorte akte. Als je het echt heel graag wil weten is dat de enige optie en zou je dat er graag voor over hebben. Tis op zich maar een uurtje of 2-3 rijden Succes!
2-3 ? Nou doe maar 1,5 uur haha Maar mijn id kaart is niet meer geldig dus moet ik die eerst opnieuw aanvragen. Het word er niet makkelijker op zo haha
Nou dan zou ik daar beginnen he Daarna je geboorteakte aanvragen. En daarna zou je evt. naar je zus of grootouders kunnen gaan.
Ik woon ook in België en moest gewoon een scan maken van mijn paspoort of Belgische ID en toen stuurden ze mijn geboorteakte op.
Onder het oude recht was het 300 dagen, tegenwoordig geldt deze regel (met een termijn van 306 dagen) alleen nog voor een kind dat binnen die termijn is geboren na het overlijden van de man, niet meer na een echtscheiding.
Eerst zorgen voor een geldig ID en dan de kopie sturen naar de gemeente waar je geboren bemt. Je krijgt de akte dan gewoon thuis gestuurd
Morgen direct een nieuwe is kaart aan vragen (al kost dat tijd en geld). Daarna kun je je documenten gaan opvragen.
Als je bij je opa en oma van "vaders" kant nog thuis kom zou ik stiekem een berg haren uit een borstel oid pikken.... Heel fout maar wel de makkelijkste manier. Ben je een goede google gebruiker? Anders kan ik je samen met wat andere hier misschien helpen als je via pb wat gegevens kan geven.
Maar je opa zei dus dat R. je biologische vader is. Dan weet je toch wel wie je vader is? Of geloof je je opa niet? En hoezo bestaan je ouders uit twee volwassenen en twee kinderen? Heb je twee halfbroers/zussen? Je zou naar de rechter kunnen stappen om een dna test af te dwingen omdat je wilt weten wie je ouders zijn. Kinderen hebben recht om te weten wie hun ouders zijn.
ooit kom je wel te weten met wie ze eerder getrouwd is geweest, wanneer ze komt te overlijden, via de verklaring van erfrecht. Maar ja, of je daarop wilt wachten natuurlijk..... ik zou eerst je geboorteakte opvragen, die wordt gewoon naar je toegestuurd.
Als ik je zo hoor is je moeder wel iemand die veel ruzie maakt. Is er geen oude vriendin die nog wel een appeltje te schillen heeft met haar die het wel kan weten?
Wat ik mij afvraag is waarom je het zo graag wilt weten? Ik ben bijna 30, erkend door de man die op papier mijn vader is, mijn moeder en haar kant van de familie weten wie mijn biologische vader is, maar ik heb geen behoefte om het te weten. Ik weet nu bijna 10 jaar hoe de situatie is, maar als iemand schijnbaar weet dat ik leef en er verder niks mee doet, waarom zou ik die moeite dan wel nemen? Mijn niet biologische vader weet ook niet dat ik het weet, net als de opa en oma van zijn kant (inmiddels overleden). Ik hoop dat je er achter komt, wat met een nieuwe ID-kaart volgens mij zo te regelen is. Succes! Persoonlijk zou ik er de moeite niet eens voor nemen al zou het op een papier voor m'n neus liggen.
Heb niet alles gelezen maar mss denk ik te simpel je kan de man waarvan je denkt dat t niet je vader is toch vragen om mee te werken aan dna test weet je t gelijk zeker
Omdat het wel al jaren aan mij knaagt. en mijn moeder over heel veel dingen liegt. En mijn familie beetje raar in elkaar zit ik weet dat er een groot geheim schuild. Want mijn oom zegt precies het zelfde R is mijn vader niet Dus er ligt een groot geheim en mijn moeder houd stijf der mond over die tijd Ik heb recht om te weten wie ik ben waar mijn bloed vandaan komt. Waar mijn kinderen een deel bloed van hebben stel dat mijn vader R dus niet mijn vader is en ik wel op zoek ga naar mijn echte vader is dat mijn keus
Mijn moeder maakt altijd ruzie met iedereen er is niet voor niets al 2 jaar geen contact tussen ons :0
lijkt me heel heftig om niet te weten wie je echte vader is! ik hoop dat je er snel achterkomt wie het wel is.. succes met je zoektocht!
dank je wel meid ik weet het het is heftig vooral sinds ik zelf kinderen kreeg sinds toen is het pas gaan knagen
Ik snap heel goed dat je wilt weten wie je biologische vader is. Maar hou er ook rekening mee dat, als je hem uiteindelijk vindt, dat het ook wel eens flink tegen kan vallen.. Je moet het echt voor jezelf doen en niks verwachten, dan kan het nooit tegenvallen. Heel veel succes in ieder geval!!