o daar hou ik zeker wel rekening mee hoor Het is gewoon dat je niet weet waar je vandaan komt. En dat is erg want hoe dan ook je eigen kinderen hebben daar ook een deel van
Wow wat een heftig verhaal! Logisch dat je dit wil weten, zou een uittreksel brp volgens mij meer informatie kunnen geven.
Kan je er misschien achter komen met wie je moeder toen om ging? Een oude vriendin misschien? Of kan je er achter komen waar ze gewoond heeft en een buurvrouw bellen? Wellicht kennen ze weer iemand die al heel lang in die straat woont, die je zijn naam kan geven. Consultatiebureau bellen in de regio waar je toen woonde is ook nog een optie. Ik heb allemaal boekjes liggen waar dit soort gegevens uitgebreid in staan. Kans van slagen is misschien niet zo groot, ivm privacy wetgeving maar het gaat om je eigen gegevens, dus misschien het proberen waard. Meeste kans heb je denk ik door een nieuw ID en uitreksel geboorteregister, maar misschien dat je met bovenstaande iig meer info kan inwinnen... Succes
humm ik heb mijn eigen cb boekje ingezien maar daar staat helemaal niets in. Wel kan ik mij herinneren dat ik echt geen foto van mijn ouders ken in een tijd dat zij nog geen kind hadden ..
mijn geboorte acte is aangevraagd bij de gemeente maar omdat ik in het buitenland woon kan daar even overheen gaan
dat is dus het punt ik weet helemaal niets van mijn moeder ja waar ze is geboren en waar ze een aantal keer heeft gewoond met ouders of alleen met mijn ''vader'' maar verder helemaal niets. nu heb ik eindelijk mijn geboorte akte kunnen opvragen dus ik ben benieuwd
Dat kan wat opleveren! In mijn geboorteakte staat dat ik aangeven ben door m'n 'vader' en wat zijn beroep was.
Alhoewel... ik twijfe of ze niet gewoon een nieuwe geboorteakte bij jou zullen hebben opgemaakt. Maar als de geboorteakte nergens tot leidt zul je altijd je nog kunnen gaan melden bij het gemeentehuis met de vraag of iemand wat wil onderzoeken voor jou. En is de achternaam van je moeder veel of weinig voorkomend? Er zijn gekkies die alles qua familielijnen uitzoeken. Wie weet staat ergens al op papier bij zo'n fanatiekeling met wie je moeder getrouwd is geweest. Wanneer zijn je ooms en tantes getrouwd? Zou je fotoalbums mogen inkijken en sneaky op zoek kunnen gaan naar een 'stelletje' foto van hun eigen bruiloft waar je moeder eventueel met je bio vader op zal kunnen staan?
Neee! heb ik gevraagd je geboorte akte staat alles op en worden alle wijzigingen die worden gedaan opgezet. Dus ook wie de vader was wat voor achternaam je had en wanneer dat allemaal is gedaan want ze kon mij daardoor al vertellen dat ik pas in januari 1991 ben erkend door mijn ''vader'' En niet in juli 1990 wanneer ik ben geboren . Niemand heeft meer foto's al die foto's zijn weg ik ben maar ooit 1 foto tegengekomen bij mijn overgroot oma van mijn moeder in een trouwjurk die was ook verknipt. De man was eraf mijn moeder is met mijn ''vader'' nooit in een trouwjurk getrouwd dat ik weet dus vroeg ik dat toen kwam eruit ( toen ik een jaar of 14 was ) dat mijn moeder al een keer getrouwd was geweest en dat het niet een heel goed huwelijk was
Ik weet ook nog maar sinds 4 jaar dat mijn vader niet mijn biologische vader is (mijn moeder is vreemdgegaan). Mijn broer weet wie het is en kan me zo zijn naam zeggen. Toch wou ik het niet weten, want mijn "vader" was er voor me op elk moment. Zou mijn biologische vader zich voor me een beetje interesseren, dan had hij wel de moeite gedaan om me te zoeken. Ik heb dit hoofdstuk afgesloten dus...
ja en nee zo werkt het dus voor mij niet. Want ik weet het sinds mijn 14e.. Maar alles werd gelogen en bedrogen kwa verhaal klopte er niets van Ja R zal altijd mijn vader blijven hij heeft mij opgevoed en ervoor gezorgd dat is naar school zou kunnen en gewerkt en mij verzorgd en liefde gegeven maar! ik heb nog altijd recht op de waarheid. ookal was het misschien geen goed huwelijk. Kan je als een kind ernaar vraagt of de tijd rijp is het vertellen Stel ik kom in het ziekenhuis en ik heb iets nodig van mijn ouders dan zou het er ook uitkomen dat hij mijn vader niet is en het staat altijd op je geboorteakte wie de aagifte heeft gedaan dus ik zou er zowiezo achter komen hoe dan ook.. Ieder kind heeft recht op de waarheid. Wie weet weet haar ex helemaal niet dat ik besta en heeft ze dat verborgen gehouden het zal mij niet verbazen met alles wat al gelogen is door mijn moeder
Ja hier was dat geen probleem. Ik had gebeld naar de Nederlandse gemeente, uitgelegd dat ik mijn geboorteakte nodig had, maar niet in de mogelijkheid was om 3 uur te rijden (mijn geboortestad ligt hier ruim 2 uur rijden vandaan zonder file). Toen zeiden ze dat ik een mail moest sturen met een kopie van mijn Belgische id en alle gegevens van mezelf in de mail en in die mail duidelijk mijn vraag tot het verkrijgen van mijn geboorteakte moest vermelden. Ik heb dit gedaan en een goede week later had ik mijn geboorteakte. Veel succes in je zoektocht.
Is het ook niet voor een groot deel door die geheimzinnigheid dat je hem wilt vinden? Ik denk dat het voor jou heel anders zou zijn als je zou weten dat die man op de hoogte is van jouw bestaan en zelf de moeite niet zou nemen om contact met je te hebben. Nu zit je in zo'n onzekerheid. Weet jij dat ik zijn dochter ben? Wie is hij? Wilt hij mij zien? Heeft hij ooit moeite gedaan om mij te kunnen leren kennen en heeft mijn moeder dat tegengehouden? Of interesseert het hem niets dat ik bestaat?
Misschien is het al genoemd, maar kun je niet een dna test doen met je zus of je dezelfde vader hebt?