Misschien zeg ik nu iets heel doms hoor, maar waar ik aan dacht is; ben je misschien in het ziekenhuis geboren? Staat daar niet nog iets op papier wie er op die datum bevallen is? Dan heb je misschien een achternaam of misschien staat je vader erbij.
ja ben ik geweest. Maar toen is R opgegeven als vader want iedereen kan zich opgeven als vader in het ziekenhuis en die papieren hebben ze niet meer heb ervoor gebeld
Dus als ik het goed begrijp, ben je naar aanleiding van een opmerking van je opa en oom overtuigd dat je vader niet je vader is. Tegen jou verteld toen ze overhoop lagen met je moeder, waar je nu zelf ook mee overhoop ligt. Buiten dat je vast genoeg redenen hebt om geen contact met je moeder te hebben, hoe zou jij het vinden als 1 van je kinderen later naar je toekomt dat die wil weten wie de echte papa is? Jou opa en je oom zijn beide niet bij de verwekking geweest neem ik aan, dus ja hoe betrouwbaar zijn ze dan daarin... En als er meerdere mensen al aangeven dat het geen goed huwelijk was van je moeder voordat ze met je vader was, is er ook nog een mogelijkheid dat je achteraf misschien liever niet had willen weten of willen afvragen of de vorige man van je moeder je vader is. Ik snap je wel dat je het recht hebt om je afkomst te weten maar vraag me af of het daadwerkelijk is voor jezelf of uit boosheid naar je moeder om (weer) een leugen aan te tonen. Indertijd gingen mensen niet zo makkelijk scheiden als nu vaak lijkt.
Het doet er toch helemaal niet toe wat de reden van TS is? Zij wil gewoon weten wie haar vader is, klaar. @ts: ik vrees dat je voor nu geduld moet hebben totdat je je nieuwe identiteitsbewijs binnen hebt. Dan kun je je geboorteakte opvragen en heb je een achternaam.
dan nog heeft een kind altijd het recht om te weten waar hij of zei vandaan komt. Mijn opa en mijn oom zeggen dit niet zonder reden Ik heb ook een aantal dingen waarvan ik zeg ja het verhaal kan nog kloppen ook Ik lijkt helemaal niets op R in geen enkele zin. Nee hoor het is geen boosheid naar mijn moeder alles kan gebeuren maar dan heeft een kind nog altijd recht om te weten waar hij of zei vandaan komt vroeg of laat kom je het te weten ( lees dus via aktes ) Ik heb recht op de waarheid ik zit al minimaal 12 jaar met de vraag waar ik geen antwoord op krijg. als zei er zo van overtuigd is dat ( zoals ze beweerd ) R mijn vader wel is dan hadden moeten aangeven om mee te gaan naar de dokter en een dna test te doen dan was toch alles gelijk uit de wereld geholpen maar daar willen ze absoluut niet aan mee werken waarom niet? Als R mijn vader is hebben ze toch niets te vrezen?
Vertel ik ze de waarheid wanneer de tijd rijp is ! een kind mag je nooit geen waarheden achterhouden ook al heeft het een andere vader ookal was het huwelijk niet goed. vroeg of laat komen ze erachter. en dan? Dan zijn ze boos dat je het niet verteld had. als mijn dochter niet van mijn man zou zijn. zou ik het vertellen wanneer ze een jaar of 14 a 15 is
Maar wat de reden ook is dat TS wil weten wie haar vader is is toch niet belangrijk? Zij heeft recht om dat te weten, zo simpel is het. Ik geloof ook niet zo dat oom en opa dit zomaar verzinnen om moeder een hak te zetten. Een normaal mens komt niet zomaar met zoiets op de proppen wanneer het niet waar is. En je opmerking wb scheiden in die tijd raakt echt kant noch wal. Je praat over 1990/1991, toen gingen mensen gewoon scheiden wanneer een huwelijk slecht was, echt wel redelijk vergelijkbaar met nu. Ik ken genoeg mensen die toen al gescheiden waren, daar was echt geen taboe op of zo hoor
inderdaad.. ik geloof ook echt niet dat mijn opa daar om zou liegen het zou namelijk wel verklaren waarom mijn opa niet naar mijn geboorte wilde komen en waarom mijn tante en mijn moeder toen der tijd ruzie hadden en elkaar niet hebben gesproken en passen wel een hoop puzzelstukken namelijk dan
Ik weet niet hoe ik het zou doen omdat ik niet in die situatie zit en dan vind ik het altijd lastig praten. Maar eigenlijk is dat ook niet zo belangrijk, want het gaat om hoe jij het ervaart. Als je moeder niks wil zeggen en je vader ook niet wordt het lastig denk ik. Het enige wat je dan kunt doen is met familie en vrienden van je moeder praten en hopen dat ze loyaler zijn tov jou dan je moeder. Of een programma als dna onbekend inschakelen (Ik heb niet alle reacties gelezen, dus ik hoop dat mijn post niet kant nog wal raakt)