ik weet niet wie mijn vader is

Discussion in 'De lounge' started by Crazycat, Dec 21, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Maev

Maev VIP lid

Dec 4, 2014
    6,071
    5,553
    113
    En waar zeg ik precies dat een kind dat recht niet heeft?
    En die laatste opmerking, serieus? Wel eens bedacht dat net als dat jij een eigenwaarde hebt en je niks te schaften hebt met een eerder huwelijk van je moeder en hoe dat is verlopen als je er inderdaad niet daaruit voorkomt? Zoals je hier in je berichten overkomt zal je zeker niet je excuses maken naar je vader en moeder als ze wel eerlijk blijken te zijn geweest. En ja dat soort dingen worden juist in familieruzies geroepen om bijvoorbeeld de band tussen mensen kapot te maken en deuken te bewerkstelligen en dan is het niet mee willen werken vervolgens een bevestiging van een bewering waar ze niks over kunnen zeggen aangezien ik nog steeds aanneem dat ze niet toe stonden te kijken als aanschouwer bij je verwekking. Dan kan je boos zijn om mijn reactie, moet je helemaal zelf weten, maar bij mij kom je over als iemand met een enorme rancune tegen haar ouders die een enorme bewijsdrang heeft om die rancune goed te praten. En of het voor jezelf is om te bewijzen of naar anderen om het 'recht' te praten is daarin een vraag die je jezelf zou moeten afvragen. Ben je in staat om als er straks jouw, je opa en ooms ongelijk uitkomt ook in staat om het recht te zetten en je excuses te maken?

Want je kunt wel zo reageren op mij, omdat ik er blijkbaar een gevoelige snaar mee raak, en ja zou het rot vinden voor je als het zo is. Neemt niet weg dat je je ook moet beseffen wat je eigen aandeel is geweest als je vermoedens niet blijken te kloppen en wat je daarmee kapot hebt gemaakt.

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik ben het in die zin met Meav eens dat, wanneer je inderdaad niet het kind van je moeders eerste man is, je daar niks mee te schaften hebt... Maar; ik ben ook van mening dat het dan raar is dat moeder dan nooit iets heeft verteld, en doordat zij stijf haar lippen dicht houdt wel het recht heeft om te weten te komen wie haar vader is.

En doordat moeder haar mond houdt vind ik dus dat TS wél het recht krijgt om het verleden van haar moeder te doorspitten.

Had moeder openheid van zaken gegeven was dit allemaal waarschijnlijk niet nodig geweest.

3. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    4,272
    3,239
    113
    Female
    Wauw... wauw. Empathie op je nachtkastje laten liggen vanochtend?

4. meiklokje

meiklokje Actief lid

Sep 19, 2016
    496
    72
    28

Zo zeg, voel jij je wel lekker om zo tegen iemand tekeer te gaan , die gewoon gefrustreerd is omdat ze antwoorden wil??
    Waar ze alle recht op heeft natuurlijk! Vind je reactie echt beneden alle peil, om zo te oordelen en te speculeren over ts, in zo'n gevoelige situatie.

5. void

void Fanatiek lid

May 19, 2012
    2,356
    19
    38
    0161
    Wat heb jij een rare opvoeding gehad zeg.. Als ik in TS haar schoenen had gestaan, had ik dat ook willen weten.. En om nou zo een band te hebben dat je zelfs van je bloed eigen moeder zulke dingen niet mag weten, nou lekker is dat...

Sowieso om TS te vragen wat ze zelf zou doen als een van haar kinderen naar haar toe zou komen met die vraag vind ik al raar om te redeneren.. Die keuze maak je toch als moeder om je kind voor de gek te houden en in het duister te laten.. Ik vind dat echt niet normaal hoor.. Jij kennenlijk wel. Maar een hoop andere mensen gelukkig niet!

Mijn moeder zat vroeger ook altijd tegen haar ouders aan te schoppen om het moeilijk doen, wat ben ik blij dat ze daar mee opgehouden is.. Zou wat zijn als mijn moeder nu als zelf oma zijnde nog steeds liep te bokkepoten.. Want naar aanleiding van TS haar berichten krijg ik wel het idee dat haar moeder dat nu nog steeds doet.. Daar heeft niemand toch iets aan..

6. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Gelukkig heb ik z'n goede band met mijn ouders dat ik alles mag weten over hun vorige relaties. Wat juist goed was, en wat niet. Ze zijn gescheiden en ook daarvan weten wij in grote lijnen wat en waarom.

Mijn ouders zouden ,mocht ik vragen of ik van m'n vader/moeder ben, er ALLES aan doen om mij dat gevoel weg te laten nemen. Zouden met mij een dna test gaan doen om te bewijzen dat ze mijn ouders zijn..
    Het feit dat een kind je niet gelooft moet toch onwijs pijnlijk zijn. Het gaat hier niet om een gestolen snoepje ofzo..

7. zonnestraal21

Overigens vind ik aangezien moeder zwijgt en aangeeft idd eerder getrouwd te zijn. Het een stil toezeggen dat R niet te haar vader is.

Als mijn zoon komt vragen of papa zijn vader wel is zou ik het eerlijk zeggen en bewijzen.. hoe rot moet een kind zich voelen als hij überhaupt denkt/hoort dat z'n ouders zijn ouder niet is. Arm kind

8. Erzi

Erzi Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    1,463
    676
    113
    Female
    Zuid-Holland
    Maev ik vind t een rare opmerking die je maakt..
    ik ken lovepeet al jaren persoonlijk ( ze heeft bij mij in de klas gezeten en we waren goede vrienden ) ik ken haar situatie en ik ken haar moeder. Het grappige is dat de geschiedenis van ons nog veel verder gaat. Mijn vader heeft overigens ooit een relatie gehad met haar moeder ( ze waren een jaar of 13 ofzo, dus nee hij is niet haar vader :p ) haar moeder is een bizar typ. Egoïstisch, scheinheilig en vooral een onaardig persoon. ( ze heeft jaren lang geprobeerd mij uit de klas te werken omdat ik door mijn muziek smaak een slechte invloed had op haar dochter :) plus ze zag mijn achternaam en wilde wraak nemen via mij op mijn vader :) Jup zo'n vrouw is t dus. Iemand die wraak neemt via een puber die geen weet heeft )
    Overigens had lovepeet het toen al tegen mij gezegd dat haar vader R niet haar biologische vader was. Toen ik daar op ging letten viel mij idd ook het een en ander op. Lovepeet lijkt voor geen meter op haar vader en al helemaal niet op haar zusje. Ook heeft ze werkelijk niks weg van haar moeder.

Ik snap lovepeet heel goed, ookal zou R haar bio vader zijn.. die excuses is t niet eens waard om te geven.
    Het zal mevrouw moeder echt niet intresseren.

En ja, op sommige t antwoord. Haar moeder maakt nog ruzie met een baksteen die verkeerd in de straat ligt!

Succes lovepeet!! Kus

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

wat een lieve post! Fijn dat iemand die haar kent het voor haar opneemt :)

10. PenK

PenK VIP lid

Jan 20, 2006
    6,275
    521
    113

Triest eigenlijk dat iemand het voor haar op 'moet' nemen.
    Ik hoop met heel mijn hart dat je gauw antwoorden krijgt op je vragen. Het lijkt me iets dat continue aan je knaagt!
    Sterkte!

11. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Dit is iemand die niet weet wie haar vader is.
    Geen antwoorden krijgt van de mensen die ze eigenlijk zou moeten kunnen vertrouwen. En zou moeten kunnen rekenen op hun toewijding en eerlijkheid.
    ts komt over als een beschadigd kind (dit bedoel ik niet letterlijk ts).
    Die heel graag wil weten wie ze is en waar ze vandaan komt.
    In mijn ogen allemaal volkomen logisch.

En als ze daarbij wat haat en rancune door laat schemeren.
    Laat haar in die emotie. Die heeft ze vast niet voor niks.
    Het is haar gevoel, haar verleden en haar toekomst.
    Daar kan helemaal niemand over oordelen.

Ts. Ik hoop dat je hem vindt en een hoofdstuk kan afsluiten.
    Alle geluk gewenst!

12. zonnestraal21

Eens.

Al zou ze het wel vol haat en rancune doen. Meer dan terecht als ik het zo lees.
    Maar goed ik snap veel ouders in z'n situatie niet. Heb der ook 2 verschillende in den familie walgelijk:(

13. Crazycat

Crazycat VIP lid

Nov 21, 2009
    8,849
    1
    36
    belgie

kan! maar alles is al kapot ik heb niet voor niets ( als je dat heb gelezen ) geen contact met mijn ouders !
    Dat is echt niet allemaal zonder reden .
    En ja! als er uit blijkt dat R mijn vader wel is.. dan ga ik daar oprecht mijn eerlijke excuus voor brengen
    zo ben ik dan ook wel weer

14. Crazycat

Crazycat VIP lid

Nov 21, 2009
    8,849
    1
    36
    belgie
    Dat was indd mijn punt
    als mijn moeder eerlijk was geweest in alles
    dan had ik het niet zo ver laten komen
    dat bedoelde ik met als R mijn vader is
    dan hadden ze toch een dna test kunnen laten doen
    dan hadden we het gelijk geweten

15. Crazycat

Crazycat VIP lid

Nov 21, 2009
    8,849
    1
    36
    belgie

Dank je wel Erzi.
    jij kent mij inderdaad al jaren
    en weet indd wie mijn moeder is
    en hoe ze is en wat ze doet.
    Ik kan moeilijk hier alles neerzetten
    want dan word het verhaal nog ingewikkelder.
    Dank je wel voor je berichtje en voor je steun!!!!

16. Crazycat

Crazycat VIP lid

Nov 21, 2009
    8,849
    1
    36
    belgie
    en je raakt geen gevoelige snaar hoor daar ben ik inmiddels wel een beetje imuum voor.
    Maar jij snapt er niets van
    als blijkt dat haar ex wel degelijk mijn vader is
    heb daar zeker wel recht op
    er word niet voor niets alles verzwegen wel
    Waarom ben ik dan ook pas na een half jaar erkend door R en niet gelijk?
    Er zijn zoveel dingen om aan te nemen dat het verhaal van mijn opa wel degelijk klopt!

Em by the way zoals ik al zei dat ik geen contact meer heb
    met mijn ouders
    en hun niet eens kunnen zien of ruiken dat ik mijn gegevens heb opgevraagd
    want ben boven de 18
    dus kan dat allemaal zonder toestemming doen
    mijn oom en tante hebben ook geen contact met haar
    en mijn opa is overleden

17. pisum

pisum Fanatiek lid

Dec 31, 2007
    4,492
    7
    38
    Groene Hart
    En waarom je het zou willen weten, afgezien van nieuwsgierigheid: het kan ook handig zijn als er ooit erfelijke ziektes naar boven komen.

TS; als jouw moeder idd zo'n nare persoon was, denk je dan dat je biologische vader wel van jou weet? Dat je moeder zwanger was van jou? Misschien heeft ze hem wel niets verteld. Pure speculatie natuurlijk. Maar wellicht iets om rekening mee te houden als je hem gevonden hebt.

18. Crazycat

Crazycat VIP lid

Nov 21, 2009
    8,849
    1
    36
    belgie
    Heb je gelijk in daar heb ik ook al aan gedacht dat hij het inderdaad niet eens weet of altijd verborgen is gehouden.
    en indd ook ivm ziektes oid kan dat zelf betrekking hebben op mijn kinderen
    dus is het wel degelijk belangrijk

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    https://www.digid.nl/over-digid/digid-via-balieuitgifte
    Super! Even geduld nog, dan.
    Dat is wel een goeie!

20. Crazycat