Onze man krijgt over een paar maandjes een broertje of zusje. Even vooruitlopend op de maaltijden die we met z'n viertjes aan tafel zullen zitten (duurt nog ff, ik weet het!), vroeg ik me af tot wanneer een dreumes in een kinderstoel zit! Heeft het nut om een extra kinderstoel aan te schaffen? We hebben nu geen meegroeistoel, maar de Koelstra Dino. Of is het zinniger om, als de jongste in de kinderstoel kan, Lucas op een stoelverhoger te zetten? Hoe werkte dat bij jullie? En zijn er bepaalde merken stoelverhogers ofzo te koop? Bleef je kindje ook een beetje fatsoenlijk zitten? Ik snap dat je er regels bij moet maken , zeker met een peuter, maar was het te doen? Alvast bedankt!
onze oudste is toen ze net 2 was op een stoelverhoger gegaan (Prenatal - 25 euro) . Wij hadden een ikea kinderstoel en met de 2e in aantocht was ik de stoel eigenlijk wel zat. De kamer werd al weer voller door de box etc. + het in de stoel tillen vond ik vrij zwaar worden zo tegen het einde van m'n zwangerschap. Ze heeft een maandje of 3 op die verhoger gezeten -daarmee kan je je kindje ook nog vast zetten + hij is heel gemakkelijk mee te nemen- en nu wordt de verhoger eigenlijk al niet meer gebruikt. Ze is net wat groter geworden en op haar knietjes of zelfs op haar billen kan ze er prima bij. Blijft ook -vrij- goed zitten. En de verhoger -ach.. die komt ooit weer wel van pas --> je kleintje wordt natuurlijk pas over (ruim) 3 maanden geboren en daarna heb je de kinderstoel pas over 6 maanden nodig.. dus ik denk dat het niet nodig om er één bij te halen.
@ athina: thanx voor je reactie! als ik het zo lees, denk ik ook niet dat het nodig is... nog meer mama's met ervaring op dit gebied?