Hoi meiden, Hebben alle ziekenhuizen een kerststop tijdens de feestdagen (fertiliteitsafdeling dan)? Moest voor een samenlevingstest een afspraak maken, december kon al niet ivm kerststop en mijn verwachte eisprong is nu 3 januari, maar dan is er ook nog geen spreekuur, weeeeer een maand wachten! Om dit soort dingen kan ik echt boos worden. Ik weet ook wel dat die mensen hun vakantie/vrije dagen nodig hebben, maar baal er wel enorm van. Vraag me af of meer ziekenhuizen dit beleid hebben. Ga nu mn 4e ronde clomid in en ze waren vergeten eerder een samenlevingstest te doen werd me vorige maand verteld, maarja...als ze zelf geen spreekuur hebben kan die test ook niet afgenomen worden! Groetjes Celia
Zover ik weet is dit in veel ziekenhuizen inderdaad standaard dat ze zijn gesloten tussen kerst en nieuw. Klote idd voor jullie!
Het EMC is normaal gesproken gewoon open. Ik heb jaren geleden een keer een Follikelmeting en punctie gehad tijdens de feestdagen.
Wij zijn onder behandeling in Düsseldorf en de echo's doen we in het Diakonessenhuis in Utrecht. Beide hebben een kerststop. Het kost ons dus ook weer een maand, mijn eisprong valt rond de kerstdagen!
Beter een kerststop en de rest van het jaar op volle sterkte, dan andersom en daardoor wellicht vaker wachtlijsten. In het UMC Utrecht ook een kerststop, maar daar stond tegenover dat er verder amper wachtlijsten waren en er altijd wel een fertiliteitsarts was die je op korte termijn te woord kon staan. Als ik moest kiezen dan toch liever dat. (Maar leuk is het natuurlijk niet)
Bedankt voor jullie reacties. Helaas draait het buiten de feestdagen ook niet optimaal en zijn er vrij lange wachttijden. Wij krijgen ook vaak het idee dat ze maar 'wat doen'. De ene x word je geopereerd ivm endometriose maar naaien ze je weer dicht zonder de cysten te verwijderen (we hadden dit voor de operatie goed besproken dat de cysten weggehaald zouden worden), dan krijg je zomaar Clomid mee zonder enige follikelmeting, het wordt zelfs verhoogd zonder enige echo, dan vergeten ze weer een samenlevingstest te doen, het is gewoon continu wat. Sorry, maar moet het ff van me afschrijven.
Jeetje, Celia2, dat klinkt niet zo lekker! Zoals je het verteld gaat er nog al eens wat fout!! Misschien eens nadenken om over te stappen naar een ander zkh? Hier ook een kerststop bij het lab, waar ze het zaad doen. Dus geen IUI deze maand, want ik verwacht mijn ei rond oudjaarsdag. Wel gewoon echo's, dus ik kan wel gewoon menopur spuiten! Voelt het niet helemaal als een verloren ronde.
Hier ook een stop met kerst en oud en nieuw. Maar (ik begin ergens begin januari met mijn tweede ivf poging) als ik ongesteld zou worden en dan dus voor een echo moet komen, mag ik ze wel gewoon bellen voor een afsrpaak. Het inloopspreekuur is wel dicht. En pas weer open op 7 januari.
In mijn ziekenhuis doen ze geen IUI tussen kerst en oud en nieuw, maar ik met tussen kerst en oud en nieuw weer voor mijn uitgangsecho en dat kan als het goed is wel! (Hoop ik, want ik word anders ook hysterisch haha) Ik snap je helemaal!
Voor mn endometriose loop ik wel bij een ander ziekenhuis, heb daar second opinion laten doen na die operatie waarbij ze vergeten zijn de cysten weg te halen. Maar dat ziekenhuis is bijna 45 min hier vandaan en dit ziekenhuis 5 min. (ook van werk), dus dan valt het niet zo op als ik ff weg moet. Maarja...als het zo doorgaat heb je die langere afstand er wel voor over. We kijken het nog maar even aan. Enig nadeel is dat iedere menstruatie/eisprong en daartussen zoooo pijnlijk is door endo dat het bijna niet te houden is, daarom baalde ik ook zo erg. Maarja, kan wel gewoon Clomid blijven gebruiken dus wie weet gebeurt er nog een wondertje! Veel succes jullie ook allemaal met de behandelingen etc.!
Umcg is ook dicht tussen kerst en oud en nieuw... Ik kon nog net voor de feestdagen'n icsi behandeling, naar mag met de kerst testen en dan kan ik pas na 1 januari bellen om een afspraak te maken voor echo... Dus 1.5 week langer wachten. Het is waardeloos inderdaad als je zoals jij net'n eisprong oid hebt!! Sterkte! En geniet desondanks van de feestdagen..!