Kleine (bijna 4 weken) helemaal overstuur in de avond

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Tonneke, Jul 25, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Onze zoon Thomas is sinds de laatste dagen in de avond helemaal overstuur en niks helpt dan om het stil te krijgen. Ja eten geven dat helpt maar ik kan toch moeilijk hem vol stoppen met voeding :(
    Ik vind het zo zielig en hij kan wel 3 uur achter elkaar huilen zelfs al geef ik wel voeding tussendoor. Herkennen jullie dit?

Ik merk tevens ook dat hij nu overdag meer wakker is en moeilijker ik slaap te krijgen is. Hij kan nu ook overdag als hij moet eten echt krijsen totdat ik met de voeding kom. Is dit normaal allemaal?

2. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ja hoor. is een beetje het bekende huil "uurtje" Ze verwerken zo een beetje de dag.

3. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

Feb 21, 2007
    1,923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    huiluurtje (meestal meerdere uurtjes) in combi met krampjes denk ik...is hier ook altijd zo...met Rubin (en nu ook met Bente) hebben we heel wat gelopen, gehobbeld en geknuffeld in de avonduurtjes...gaat over een paar weekjes wel over (was bij Rubin iig wel zo ;))

4. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

geef je bv of fv?

5. sylvie120

sylvie120 Lid

Jun 27, 2009
    79
    0
    0
    Paardrij intrecreur
    Haarlem
    jAAAA

6. sylvie120

sylvie120 Lid

Jun 27, 2009
    79
    0
    0
    Paardrij intrecreur
    Haarlem
    Jaaa de bekende huil UUR(TJES) Jerro had er ook last van van 6 tot 9 uur mestal .. gaat vanzelf over

7. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

huiluurtjes idd, die werden hier na een week of 11 a 12 minder (langzaam minder), :)

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Klinkt als krampjes. Wat helpt is om tijdens het voeden even te onderbreken een keer om tussendoor te boeren, (ik verschoonde halverwege even: door die bewegingen kwam de lucht lekker los en kon ze het beter uitboeren).
    Verder buikje masseren in de richting van de klok mee, met de muis van je hand. Of met de buik op je arm leggen, koppie bij je elleboog, en zo rondlopen.
    In de draagdoek vinden ze ook fijn dan, (niet de buikdrager, maar echt een draagdoek, waarin ze lekker stevig tegen je aan liggen: kommahouding of buik-tegen-buik.
    Als het boeren niet zo lekker gaat, kan infacol goed helpen.
    Als je de indruk hebt dat het echt meer aan de darmpjes zelf ligt, heeft VSM zo'n middeltje tegen darmpkrampjes.
    Verder een warm badje, wil ook nog wel eens helpen. En op de buik slapen dus ook, (moet je kleintje wel het koppie op kunnen tillen).

En, als je BV geeft: kan ook een clusteruurtje zijn. Vooral lekker aanleggen en laten drinken. Heeft hier een paar weken geduurd en toen ging het beter. Ze slaan even op voor de nacht dan, zodat ze wat langer door kunnen slapen, :)

Succes!

9. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Klinkt als huiluurtje (lees uurtjes). Je kindje lekker bij je houden en troosten, wordt vanzelf minder, zo rond 10 weken. Hij zou ook wat last van krampjes kunnen hebben, hou hem dan ook lekker bij je!
    Vanavond legde ik Thijs in bed en hij heeft NIET gehuild :D (doet hij anders altijd even een paar minuten).

10. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    krampjes denk ik (vooral omdat je zegt dat ie krijst); ik doe dan altijd mijn dochtertje op mijn benen leggen (ze ligt dan wat rechterop) en ga dan fietsen met dr beentjes; dit helpt vaak wel wat...en anders een beetje buikje masseren met de klok mee...
    Geef je borstvoeding? Misschien anders kijken of t helpt om niet pittig/gekruid te eten en dingen zoals ui en kool.

11. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,215
    433
    83
    Female
    home sweet home
    Krampjes of het bekende huiluurtjes inderdaad. Hier was dat ook altijd s'avonds. Vanaf een week of 8 werd het hier veel minder.

12. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

May 13, 2008
    2,035
    0
    0
    CYNABABY! :)

Is van vsm en helpt tegen krampen. Christiaan heeft het ook gehad, huiluurtjes icm krampen. Pluspuntje, voor je het weet houdt het op en slaapt hij weer als normaal.
    Lekker wiegen in je armen, liedjes zingen, fluisterend een verhaaltje vertellen, kortom, lekker keutelen met de kleine.

Sterkte en natuurlijk heel veel plezier met je baby!

13. ynnel1

ynnel1 Actief lid

May 27, 2008
    251
    0
    0
    Kapster
    Krampjes!!!!
    Hebben we hier ook gehad, 4 uur lang alleen maar krijsen door merg en been.... Onze dochter was toen nog geen twee weken en we wisten echt totaal niet wat te doen.... Dus naar huisartenpost gereden in de avond en ja hoor: KRAMPJES!!!!!!
    Dus denk dat dit hier ook het geval is..

Share This Page