Hallo, Ik breek hier even in omdat ik ergens mee zit. Ik woon in friesland en mijn vriend werkt in amsterdam. Nu heeft hij op zijn werk in de periode dat ik waarschijnlijk bevallen ga (als alles goed blijft gaan) jaarafsluiting en kan hij dan niet bij de bevalling aanwezig zijn. Ik heb me hier al goed kwaat om gemaakt, ik ben namelijk als de dood voor de bevalling omdat ik bij de laatste een hel bevalling heb gehad, maar het kan niet anders. Nu vroeg ik me af, wie hebben jullie bij de bevalling? ik zat zelf al aan een vriendin te denken maar ik weet niet zeker of ik wil dat ze me zo ziet. groetjes yda
hey meid, Ik heb geen ervaringen met bevallingen maar ik persoonlijk ga mijn moeder er ook bij vragen!
Nou sorry, dat vind ik weer een "kul-redenatie" van die mannen en/of hun werkgever... is je vriend de enige die de jaarafsluiting kan doen? Ik bedoel als hij ziek is oid, dan moet de afsluiting ook gebeuren. Gelukkig heb ik dit niet bij de hand gehad, mijn vriend was gelukkig gewoon mee naar het ziekenhuis. Maar kan me voorstellen dat je er dan wel tegen opziet, mede door je eerdere ervaring. Ik zou er dan iemand bij willen die ik goed vertrouw, dus een goede vriendin of zus ofzo. Misschien moeder?
ja het is inderdaad ook onzin dat hij niet meekan.. doet hij maar iets meer moeite.. ik begrijp dat hij boekhouder/accountant is? Heeft hij een eigen bedrijf? Werken er meerdere boekhouders/accountants? Vriendin zou ik persoonlijk niet wat vinden...
als jullie geen samenlevingscontact hebben en niet getrouwd zijn wat ik hier uit opmaak is zijn baas niet verplicht hem vrij te geven hiervoor heb het toen zelf ook bij handen gehad wat hij wel kan doen is zich ziekmelden
ik heb mijn moeder erbij en mijn tante. Vorige keer mijn vriend, inmiddels ex en mijn moeder. vind t prettig om mijn mama erbij te hebben, lekker veilig gevoel hihi
Mijn vriend zal niet bij mijn bevalling zijn. Hij blijft met onze 3 kinderen thuis. Dus hier gaat mijn vriendin mee. Bij mijn vorige bevalling waren mijn moeder en zus erbij.
Ik kan me echt niet voorstellen dat hij niet vrij kan krijgen voor de bevalling. Hopelijk beval je gewoon op een andere dag.
Er zal ongetwijfeld een hele goed reden zijn waarom hij niet kan, maar persoonlijk kan ik mij niet voorstellen dat een man zijn werk verkiest boven het moment dat zijn kind geboren wordt.... Natuurlijk zijn er uitzonderingssituaties (bijv. militaire uitzending), maar dan nog zou ik het moeilijk vinden. Om terug te komen op je vraag: mijn moeder denk ik... Geen vriendinnen in ieder geval.
Wat bedoel je met jaarafsluiting? Duurt dat een dag, of ben je daar weken mee bezig? Zijn het gewone werkdagen van 9 tot 5? En als jij belt dat de weeën zijn begonnen kan hij toch wel gewoon in de auto stappen? Zo moeilijk is dat toch niet? Als hij dat niet wil zou ik er maar goed over na gaan denken of je hem wel als vriend wil...
Nou het probleem is dat ik ergsnel beval. Mylan (mijn jongste zoon) was er in anderhalf uur terwijl er vanalles mis ging. In anderhalf uur kan mijn vriend hier nooit zijn vanuit amsterdam. (en waarschijnlijk zal deze bevalling sneller gaan, ik bedoel als er niets mis gaat) Aan de andere kant ben ik elke keer de dag van het bevallen 's ochtends de prop kwijt geraakt. Ik heb dan zoiets van, als ik die kwijt raak komt hij dan toch? Hij ziet het niet zitten... Mijn moeder is een beetje een probleem. Ze wil liever niet weten dat één van haar kinderen aan het bevallen is. Ze gaat dan helemaal paniekerig lopen doen. Als ik haar zou vragen dan zou ze vast wel doen hoor, maar ik denk niet dat het bevordelijk is voor de bevalling als mijn moeder erbij is die telkens dingen zegt als: oohh jij arm kind, dit komt nooit goed of nog erger, zich er helemaal mee gaat bemoeien.
dit begrijp ik ff niet... Ben hier ook snel bevallen, maar beide keren begon het al sóchtends te rommelen... je vriend heeft gewoon recht op calamiteitenverlof als VADER...... Begrijp dat hij geen vrij kan nemen die periode... vind ik ook niet vreemd trouwens, want dan kan hij wellicht 6 weken nemen.... (week 37-42)....
bij twee van de drie had ik al dik een week voorweeën en bij 1 helemaal niet en is spontaan het vruchtwater gebroken. ik had bij sil alleen maar veel harde buiken.
Tsja....dat hij dat niet ziet zitten vind ik een beetje zwak, het is ook geen feestje voor jou om er even een kindje uit te persen zeg. Ik zou dan net zo goed niemand erbij hoeven denk ik, mijn moeder is ook een paniekmensje en vriendinnen tsja...die hoeven mij ook niet zo te zien. Maar als ik er iemand bij zou moeten hebben dan toch mijn moeder, ze heeft mij er ook uit geperst dus tsja misschien zou ze me wel versteld doen staan?
Hallooo!!! ZIJN vrouw, ZIJN kind, ZIJN verantwoordelijkheid! Of denk ik nou zo simpel? Ik zou het absoluut niet accepteren als mijn vriend zijn werk liet voorgaan. Voor een bevalling for crying out loud! Unbelievable. :x
dit was ook mijn eerste reactie en ik ben zo blij dat ik er niet alleen zo over denk. Meneer vindt dat ie altijd gelijk heeft en ik heb zelfs tegen hem gezegd dat als ie er niet is hij ook niet de moeite hoeft te nemen om daarna nog te komen. Dit meen ik natuurlijk niet maar het laat wel zien dat ik er erg kwaat om ben. Zegt ie alleen maar: nou ik hoop dat ie dan maar wat later komt...:x maar goed, als ie er niet is wil ik me toch in gaan dekken. Vooral omdat ik nu al bang ben voor de bevalling.
sorry maar in alle eerlijkheid kan ik me hier ook kwaad om maken. Er zou voor mij geen 1 reden goed genoeg zijn om bewust niet bij de geboorte van je kind te zijn. Hij kiest in dit geval voor zijn werk en niet voor zijn gezin. Ik vind dit in en in triest. Maar om antwoord te geven op je vraag. Ik wil niemand erbij hebben. Alleen mjn man en dat is het. Ik vind het niet zo fijn dat iedereen naar binnen zit te gluren, vind ik zelfs van mijn man verschrikkelijk maar goed. Dus uhh niemand eigenlijk bij mij
Als mijn hubbie werkelijk zo onverschillig zoudoen over de bevalling zou ie kunnen kiezen.. of nu de garantie dat ie DIRECT dze kant op komt wanneer ik m bel dat t is begonnen (of niet meer weggaat als het smorgens begint).. en als ie dat niet wil dan kan ie zijn koffers pakken en vertrekken.. Ik kan hier niet over uit.. vind t echt idioot belachelijk.. een bevalling duurt geen jaren.. 1 dag later kan die jaarafsluiting ook nog wel.. pfff..dat ie dan na de geboorte weer gaat werken is nog tot daar aan toe als het echt niet anders kan, maar tijdens de bevalling???????? NOU HIER ECHT NOT!!!.. als is t zijn eigen bedrijf.. Hij zal er bij zijn.. en anders ook meteen helemaal niet meer.. ik zou er niemand anders bij willen hebben .. maar als t zou moeten zou ik een vriendin vragen.. (moeder is overleden) zussen heb ik niet en tantes wonen te ver weg..
Maar als je een slijmprop verliest dan kan het toch ook nog dagen duren voordat je echt gaat bevallen?? En alle bevallingen zijn toch weer anders? Snap dat hij er gewoon bij hoort te zijn hoor!! Maar snap ook dat hij niet al dagen thuis kan blijven... Moeilijke situatie...
Uhm, jouw vriend heeft helemaal niets te willen . Als JIJ bevalt van JULLIE kind, dan moet hij erbij zijn, PUNT. Is geen disussie over mogelijk. Al moet ie de hele wereld over vliegen, hij doet zijn best maar. Poehpoeh, wat kunnen kerels toch mietjes zijn zeg..