Ik weet t niet meer...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door cerinety, 13 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cerinety

cerinety Niet meer actief

Ik weet sinds kort dat ik zwanger ben.
    Afgelopen week mijn eerste echo gehad, maar er was enkel een vruchtzak op te zien. Volgens mijn laatste ongesteldheid zou ik toen 7 weken moeten zijn. Maar helemaal niets te zien.
    De vk hield het op een 50/50 kans dat het goed loopt of fout gaat... Maar erg veel info gaf ze niet. Ze heeft niet eens de vruchtzak opgemeten of wat dan ook gedaan.. Ik kreeg ook geen bloedtest, terwijl mijn nicht zei dat de meeste vk dat doen om de onzekerheid weg te nemen...
    Nu mag ik pas over twee weken weer terug komen.

In de dagen volgend op de eerst echo beginnen de hormonen van de zwangerschap wel duidelijk hun werk te doen. Ik moet nu ineens wel vaker plassen, veel eten vind ik ineens niet meer lekker (of stinken) en mijn borsten worden met de dag gevoeliger.. Deze symptomen had ik hiervoor niet, wat ik toen wel had was: bandenpijn (heel lichtjes), last van mn darmen, heel vaak behoorlijke trek, [ik wou nog iets opschrijven maar halverwege het typen was ik het kwijt....]. Hoe normaal is dit als het een lege vruchtzak zou blijven? Of kan ik het als een positief iets noteren (dit gunt mij wat rust).

2. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    Hoi!

Ik weet niet of je een onregelmatige cyclus hebt? Ik heb wel een onregelmatige cyclus en dan kunnen ze dus niet uitgaan van je laatste menstruatiedatum. Ik dacht dus bij de eerste echo ook dat ik al 7 weken zou zijn en ook bij mij was er alleen maar een vruchtzakje te zien. Ik bleek achteraf gewoon twee weken later zwanger geworden te zijn.

Ik moest toen ook twee weken wachten voordat we weer een echo kregen. Inmiddels ben ik 16,5 week zwanger! Dus het zegt niks. Ik weet het, die twee weken zijn killing, maar je lijf moet de kans krijgen om het kindje groter te laten worden, eerder kunnen ze er niks over zeggen!

Ik hoop voor je dat het goed zit!

3. cerinety

thanks voor de reactie! Ja vroeger was ik vaak onregelmatig (voordat ik aan de pil begon). Maar nu ben ik door de pil heen zwanger geraakt.. Ik hoop dat mijn onregelmatigheid nu ook opgaat..

4. Maia

Maia Niet meer actief

tja, het is sowieso afwachten. Ik zou een maand geleden ook 7 weken zwanger zijn, maar bij mij was ook alleen een vruchtzak te zien.

Inmiddels zijn we bijna 4 weken verder en heb ik afgelopen donderdag een echo gehad. Nog steeds alleen de vruchtzak. Dus een ma in mijn geval.

Maar zwangerschapskwaaltjes zeggen daardoor dus helemaal niets. Ik ben nog elke ochtend en avond kotsmisselijk, moe enzovoorts, heb genoeg zwangerschapskwaaltjes terwijl het niet goed zit. Want er zit nog wat in m'n baarmoeder dus m'n lichaam denkt dat ik zwanger ben. Met alle symptomen van dien. En bij mij is het dus helaas niet goed. En aangezien ik inmiddels al een aantal weken heb afgewacht en het niet op gang is gekomen word ik woensdag gecurreteerd.

Het kan goed gaan maar het kan ook fout gaan er is gewoon niet zoveel op te zeggen. het is een spannende tijd voor je.

5. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    ik heb vorig jaar een miskraam gehad. Ik kreeg een heel klein beetje bloedverlies en ik mocht meteen voor een echo komen. Een lege vruchtzak, dat kwam niet meer goed zeiden ze meteen. Meteen 5 dagen erna gecuretteerd...
    Ik had wel volop symptomen, maar merk nu dat het toch anders is. Toen had ik wel allerlei kwaaltjes, maar vergeleken met nu was het toen veel minder heftig.
    Tsja, als de gyn zegt dat je 2 weken moet afwachten, is er dus een kans dat het goed komt, dat was in mijn geval niet aan de orde.

6. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

ja ze kunnen je echt niet geruststellen nu.
    ik dacht bij mijn eerste zwangerschap ook al wat verder te zijn, was ook alleen maar ee nvruchtzakje te zien. 2 weken later een mooi kloppend hartje erbij:)

afgelopen november had ik bij de eerste echo ook enkel een vruchtzakje in beeld. twee weken later nog steeds. dus ook een ma! het is gewoon niet te zeggen of het goed of fout gaat!

maar als je echt in angst zit, kun je best al een weekje na de echo een tweede echo aanvragen hoor. zeggen dat je erg gespannend bent erom. op de echo moet minstens groei te zien zijn. waarschijnlijk alleen geen hartje. dat is waarom je twee weken moet wachten, want dan is er wel hartactie te zien~

heel veel succes!

7. cerinety

Ja dat begreep ik al eerder dat zwangerschapssymptomen niet veel zeggen.. Helaas.

Wat rot voor je dat het zo is gelopen
    Veel succes en beterschap woensdag..

8. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ik dacht in het begin ook 7 weken te zijn en werd ook naar huis gestuurd met het zelfde bericht. Vreselijk.
    Maar ik was gewoon minder ver als dat ik dacht...
    Dat wachten is het ergste, succes!!

9. cerinety

wie hier heeft er ook in het eerste trimester last gehad van steken en trekken in de onderbuik (ik neem aan dat dit bandenpijn is)?
    Hier heb ik best veel last van als ik zwaar til (mijn schooltas) of als ik saxofoon speel. Iemand hiermee bekend?

Deel Deze Pagina