Nu weet ik het toch niet meer hoor. Weet dat eisprong altijd op helft van cyclus valt. Volgens mij is het altijd 14 dagen VOOR je volgende menstruatie. Dacht toch dat je altijd moest terugtellen. Maar volgens mijn vriend is het ALTIJD 14 dagen na de 1e dag van je cyclus. Wat is het nu? Sorry voor deze domme vraag Groetjes Eva
het hoeft niet na 14 dagen na de eerste dag van je cyclus hoor dat je je ei krijgt. je word meestal wel ongi rond de 14 dagen na je eisprong. ik had zelf doordat ik met persona nu bezig ben op dag 12 mijn ei (dus een vroege eisprong. waarschijnlijk heb jij een kortere cyclus gekregen. anders moeten jullie gewoon optijd in je cyclus beginnen met klussen en anders met ovulatietesten beginnen of temperaturen, maar ik ben erg blij met persona, want kan dan echt zien op het aparaatje waneer mijn ei komt. het is eigenlijk bedoelt voor anticonceptie, maar ik gebruik hem andersom. liefs san.
het is eerder 14 dagen voor je nieuwe menstruatie niet 14 dagen na de 1e dag snap je het nog haha Ik zelf heb mijn ei altijd op dag 11 of 12 met een gemiddelde cyclus van 26 dagen dus 14/15 dagen na mijn ei krijg ik mijn menstruatie
haha dat had ik er ook neergezet dat het niet altijd 14 dagen na je eerste cyclusdag hoeft te zijn. ik heb ook op dag 11 of 12 mijn ei. grappig ja. liefs san.
Je vriend heeft het fout. Niet elke cyclus is 28 dagen waar precies op de helft de eisprong is. Vaak zit er tussen je eisprong en NOD datum 14 dagen. (luteale fase) Maar bij mij bijv standaard 13 dagen. Dus de eerste fase tot de eisprong is vaak wisselend en de 2e fase na de eisprong is vaak 14 dagen. Gr, paula
Bij mij zijn allebei de periodes juist iets langer, op (ongeveer) dag 16 mn ei en dag 32 of 33 mn ongi. Per ongeluk zit mn ei dan ongeveer toch op de helft vd cyclus maar er schrijven ook plenty meiden die pas op dag 20t/m... (lang) pas hun ei krijgen! Die 14 dagen na je ei is een gemiddelde, iets erboven of onder dus geen probleem, alhoewel ik liever 9 maanden erboven heb
je eisprong is gemiddeld 11 tot 16 dgn voor je nieuwe cyclus, heb je een regelmatige cyclus kun je dmv te temperaturen of ovu testen nagaan wanneer jouw eisprong is... de 1e helft van je cyclus kan nog wel eens wisselen, maar de 2e helft van je cyclus is eigenlijk wel bij iedereen vast.....als er schommelingen in de cyclusduur zijn komt dat meestal door de 1e helft van je cyclus... veel mensen houden te veel vast aan het standaar 14dgn voor maar feiten geven al vaker anders uitslag van wanneer de eisprong is... houd niet teveel aan die 14 dgn voor of na vast want dat is bij iedereen verschillend meid.... succes
Bedankt meiden... voor de reacties Goh...nu weet ik het helemaal niet meer zeg. Hoe kan ik nu het beste moment uitkiezen? Kan misschien best heel de volgende cyclus om de 2 dagen klussen ... ma of we dat gaan volhouden?
Ik sluit me helemaal bij Smoekie aan. Ik ben er door ovulatietesten achtergekomen dat er ongeveer 10 a 11 dagen tussen mijn eisprong en NOD zitten. Je zou ovutesten kunnen gebruiken, maar ik kan me goed voorstellen dat je dat juist niet wil omdat dat de spontaniteit van zwanger worden afhaalt. Ik vind het trouwens wel errug leuk om een smiley te zien op mijn positieve ovutest. Wordt er helemaal vrolijk (en hitsig ) van, omdat je weet dat je ei er binnen 48 uur aankomt. Verder zou ik checken of je vruchtbare afscheiding hebt als ik jou was. (draderige, doorzichtige afscheiding). Je slijmpiekdag is je meest vruchtbare dag. Op de dag van de eisprong zelf heb ik nauwelijks slijmverlies. Ook heb ik altijd een wat rommelig gevoel in mijn buik. Maar als ik jou was, dan zou ik vanaf dag 10 ofzo om de dag klussen totdat je zeker weet dat je eisprong geweest is. Nu maar hopen dat je helemaal niet meer op je afscheiding hoeft te letten, en dat je ongi de komende tijd gewoon wegblijft. Veel succes! Marla