Ik weet t niet....

Discussion in 'Ik ben zwanger' started by susy26, Jan 9, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. susy26

susy26 Niet meer actief

Hoi dames,

Jullie hebben vast me topic gezien in zwangerschap testen.
    Ben vorig jaar zomer ongeveer met de pil gestopt omdat ik er last van kreeg.
    Ook tegen me man gezegd wanneer me pil op is dat ik stop. Dus condooms gehaald...

Niet zo vaak gebruikt... En net ook verteld. Hij dacht dat ik daarna de pil als nog ging gebruiken.. Ik zo nee,dat hen ik toen toch gezegd.

Hij ziet t totaal niet zitten, financieel, werken hoe moet dat met oppassen? we hebben mr 3 slaapkamers...
    Ik weet t niet,zat al aan een abortus pil te denken... Pff voel me echt zo raar.. Wie heeft er raad?
    😢

2. manaolana

manaolana Niet meer actief

Begrijp ik je nu goed dat je man dacht dat je aan de pil was? En jullie desondanks af en toe condooms gebruikten? Hij dacht kennelijk dat jullie beschermd waren. Maar hoe zit het met jou dan? Je weet toch dat je kindjes krijgt van onbeschermde seks...? Hebben jullie het ooit gehad over een derde kindje?

Succes.. denk ik..

3. bozoe

bozoe VIP lid

Jul 9, 2014
    5,479
    5,839
    113
    Dat is inderdaad een lastige situatie. Laat het even bezinken bij je partner. Als hij inderdaad dacht dat jullie beschermde seks hadden dan is het nogal een schok dat je ineens zwanger bent. Ik vind zijn reactie niet zo heel gek, het valt hem natuurlijk rauw op zijn dak.

Neem geen overhaaste beslissingen wat betreft de abortuspil. Er is nog genoeg tijd om samen een beslissing te maken.

4. Tadja

Tadja Lid

Jul 5, 2016
    92
    0
    6
    Hoofd financiële administratie
    Ik begrijp het niet helemaal. Je bent gestopt met de pil, maar je partner is er vanuit gegaan dat je die nog wel gebruikte. Terwijl jij ondertussen wel zwanger wilde worden, want anders had je wel condooms gebruikt.

Snap de reactie van je man heel goed. Als hij niet weet dat je bezig bent met zwanger worden is het logisch dat hij daar van geschrokken is.
    Gevalletje slechte communicatie denk ik.

Ik zou er nog maar heel goed met je man over praten voordat je een beslissing neemt.

5. Dharma

Dharma Lid

Nov 20, 2016
    25
    0
    0
    Thuiszorg
    Amsterdam
    Ik snap het niet zo goed, wilde je nou zwanger worden of niet?
    Waarom condooms halen als je zwanger wilt worden?
    En als je dat niet wilde, waarom gebruikte je ze dan niet?

Kan me voorstellen dat er in het heetst van de strijd een keer iets mis kan gaan, maar dan praat je er toch direct over? Dat je dan zegt "Schat, ik ben niet meer aan de pil he? Dus we hebben nu wel risico gelopen", en dat he dan alsnog een morning after haalt als je geen kinderen meer wilt.

En je man snap ik ook niet zo goed. Als je stopt met de pil, dan weet hij dat hij condooms moet gebruiken. En dat wanneer jullie dat niet doen, hij even bij jou checkt of je weer terug aan de pil bent.

Dus denk dat er sowieso iets ernstig mis is in jullie communicatie. Van beide kanten. Laat het eerst even bezinken allemaal, en probeer er dan samen over te praten. Stel je dan ook open, uit alles wat er in je omgaat en geef elkaar de tijd & ruimte om samen te beslissen wat jullie willen. Veel sterkte en succes.

6. susy26

susy26 Niet meer actief

Hoi hoi, heb toen een paar keer gezegd dat ik er mee stop ivb de klachten. En ook een paar keer nog gezegd. En het is gewoon stom dat we niet altijd iets hebben gebruikt! En ging er ook vanuit dat hij dat wist. Heb echt niet expres de pil niet ingenomen. We zijn gezegend met 2 gezonde kinderen... Dankjewel voor jullie reacties.

Share This Page