Elena heeft verborgen reflux. Elena krijgt nu buiten haar zantac en gaviscon ook omeprazol(of zoiets ) Ik gaf die gaviscon altijd met wat water en dat dronk ze goed.Haar zantac geef ik in zo een medicatieflesje met speen.Dat ging er ook altijd in. Maar nu dat ander spul er ook is bijgekomen wilt ze niets meer opdrinken. Ze wilt zelfs de eerste minuten haar fles met melk niet meer De eerste minuten zijn gewoon een drama.Als ze door heeft dat er melk uit komt drinkt ze terug rustig. Als ik met een spuitje het er rustig in haar mondje wil spuiten spuwt ze alles terug uit. Haar reflux is zo erg dat ik zondag met groentepap ga beginnen omdat de kinderarts zei dat het dan zou beteren maar ondertussen moet ze wel haar medicatie krijgen. Iemand tips?
vraagje: los je de omeprazol op in ongeveer 10cc water of ergens anders in.......? welke tijden geef je de gaviscon, zantac en de omeprazol? Geef je ze tegelijk of op verschillende tijden? Kan je hier antwoord op geven dan ga ik morgen ff op mijn werk zoeken voor je (ben apothekersassistent.....) gr. wup
Bedankt wuppie De apotheker heeft de omeprazol helemaal klaargemaakt dus ik moet eerst goed schudden voor gebruik.Ik moet het zo geven dus ik geloof dat het al is opgelost in water. Ze krijgt 2 keer per dag 3 ml. Dan zantac geef ik 's morgens en 's avonds 2 x 1 ml. Rond half zeven 's morgens en rond 19 u 's avonds. Gaviscon krijgt ze ongeveer 3 keer per dag na haar fles opgelost in water.(een paar slokjes) Ik ben sinds gisterenavond begonnen met die omeprazol. Maar tussen de zantac en omeprazol zitten maar een paar minuten.Weet niet hoelang ik er tussen moet laten.