Hart van Nederland - Teleurstelling om lage straf voor doodrijden Maarten Ik zag gister deze uitzending en vraag me echt af waar de volgende zin op slaat: Er word letterlijk gezegt: "Doordat de dader in het ziekenhuis word opgenomen kan er pas uren later bloed worden afgenomen".......... En wat doen ze dan in het ziekenhuis????????? Zeker geen bloed afnemen ofzo. En wat ik me ook afvraag: is die vrouw of miss niet die vrouw maar de wetgeving niet belachelijk bezig als ze dit niet roekeloos rijgedrag vinden?? Ik bedoel met drank op en een geblowt ook nog en dat zal zeer onvoorzichtig en zeer onoplettend zijn?? Kom op nou zeg, dat is toch zeker wel roekeloos.... Of ben ik nou gek.... Ben zeer benieuwd wat jullie vinden....
Ja ik vind het vreselijk, dat ten eerste. Maar roekeloos rijgedrag vind ik moeilijk, want als dit dan roekeloos is wat is dan bv. een spookrijder (om even wat te noemen want er zijn nog ergere dingen natuurlijk). Ik weet zeker dat er een heleboel mensen met drank en/of drugs, en vast ook met medicijnen die niet in combinatie met rijden, achter het stuur gaan en ja dat is vanzelfsprekend uit den boze natuurlijk, maar dat levert niet direct roekeloos rijgedrag op denk ik, want er zullen een hoop zonder ongelukken thuis komen. Het is wel zo dat die mensen wat mij betreft (voorlopig) rijontzegging moeten krijgen, want als je in zo'n toestand achter het stuur gaat ben je in mijn ogen niet helemaal wijs. Ik vind de straf overigens wel belachelijk laag, zeker om het feit dat hij met drank en drugs achter het stuur zat!
Ik vind de straf ook te laag. Het is nu al zo lang bekend dat alcohol en deelnemen aan het verkeer niet samengaan. En dan ook nog eens blowen? Mijns inziens neem je dan willens en wetens het risico dat je een ongeluk veroorzaakt en is dat roekeloos te noemen. Mijn man en ik drinken beiden gewoon niet als we moeten rijden.
Helemaal mee eens die straf is écht te laag. Belachelijk. Wat ik hoop dat ze met zulke mensen doen is gewoon hun rijbewijs affnemen en ze opnieuw te laten lessen en afrijden voor ze uberhaupt weer de weg op mogen, maar dan wel een speciale soort rijles ofzo.... Dit is echt absurt laag. @troeltje: ik weet het, daarom noemen ze het ook zo alleen wat ik me afvraag, als je het zó noemt dan klinkt het minder erg en "past" een hogere straf daar ook niet bij. Begrijp je wat ik bedoel? Als ze dit roekeloos rijgedrag gaan noemen kun je het miss ook zwaarder straffen ofzo.... miss vreemde kronkel in mijn hoofd dat ik dit alleen kan bedebken maar hoop dat je snapt wat ik bedoel....
Misschien kunnen ze het beter onacceptabele deelneming in het verkeer noemen. Klinkt een stuk heftiger dan de uitspraak die ze nu deed erover, klinkt inderdaad mild dat ben ik zeker met je eens nettie!
Belachelijk. Snap inderdaad ook niet dat er niet direct bloed is afgenomen, want hij mankeerde amper wat. Blowen en met drank op in de auto stappen en iemand doodrijden en dan met zo'n strafje wegkomen? Die jongen is niet ouder geworden dan 21, verhoudingen zijn een beetje kwijt in dit verhaal. Maar goed, ik vind over het algemeen de straffen in Nederland vaak een lachertje (nou ja, eerder om te janken).
Ik bedoel juist dat ze in het ziekenhuis sowieso bloed afnemen dacht ik.... helemaal in zo'n geval lijtk me dat ze dat dán kunnen doen zodat ze dan direct eenbeeld hebben hoe het in elkaar stak, dan had hij miss meer straf gehad.... triest zeg ik...triest...