Mijn zoontje is nu 12 dagen oud en heeft al een aantal dagen kapotte billen. De kraamverzorgster smeerde sudocreme op zijn billen, maar dat hielp niet, en nu smeer ik er Bepanthen op maar ook dat lijkt niet echt te helpen. Heeft er iemand een tip welke creme ik nog kan gebruiken?
Niet smeren, maar gewoon maizena erop strooien. Zorgt ervoor dat het droog wordt en beter kan genezen... Verder ook geen billendoekjes gebruiken maar gewoon een hydrofiel washandje met alleen water. Werkte hier perfect!
bedankt voor de tips! ik zal het inderdaad eens zonder zalf proberen maar met poeder, anders de zinkzalf halen.
+1! Hier ook! Goedkoop, te koop bij iedere supermarkt en je kunt ook nog sausjes binden hiermee maar werkt super tegen kapotte billetjes.
Sudocreme bevat alcohol en is dus toch ook weer belastend voor de billetjes daarmee. Hier altijd billenzalf van kruidvat en dat werkt wel. Bij hele erge open billetjes altijd even zoveel mogelijk bloot en verder olijfolie erop.
Toen dochter ongeveer zo oud was had ze ook kapotte billen. Schoonmaken met hydrofiel washandje en ik deed er dan Weleda billencreme op. Verloskundige zei dat het aan de voeding lag ( gaf fv en ben toen overgestapt)
Ik heb hier een keer gelezen dat zinkOLIE van dr swaab daar heel goed tegen moet werken, verkrijgbaar bij de apotheek. Heb zelf echter geen ervaring.
Misschien ook andere billendoekjes gebruiken! Onze dochters kunnen tot nu toe alleen tegen Zwitsal. Mijn ene dochter had gelijk al luieruitslag van Pamperbillendoekjes net na de geboorte dus toen overgestapt. Nu sinds 2 weken aan de billendoekjes van Jumbo i.v.m. prijs maar beide hebben weer luieruitslag dus we gaan nu maar weer terug naar Zwitsal (daar zit ook zinkzalf in). Succes.
Bij ons werkt bepanthen goed bij luieruitslag. Sudocrem kun je het beste inkloppen in plaats van smeren, dan wordt het beter in de huid. Dit geldt ook voor zinkzalf. Even luchten met alleen blote billen en geen luier is ook goed voor de huid.
Mijn zoontje had ook kapotte billen... Ik heb billenzalf van Weleda én de Pampers Sensitive doekjes gekocht ipv de normale, binnen een past dagen was het over.. En veeeeel verschonen
En als dit allemaal niet helpt, wellicht verder gaan kijken. Mijn oudste leek ook luieruitslag te hebben, maar bleek een schimmelinfectie te zijn icm eczeem.
hoi, misschien een gekke oplossing maar ik denk wel het proberen waard. bij ons werkte aardappelzetmeel goed... gewoon op de billen en in de luier poffen het huidje werd er mooi droog en rustig van. mijn zoontje had kapotte billen door de zalf waarmee we de spruw op zijn billetjes moeste behandelen. Die zalf maakte het huidje zo teer...
In het ziekenhuis gebruiken we nu proshield, wellicht is dat ook bij de apotheek te krijgen. Beschermd en voed de huid, droogt niet uit en laat ademen. Ik heb goede resultaten gezien!
Inmiddels is mijn kleine 1,5 en helaas zal t vaker voorkomen dat ze luieruitslag hebben... Heb veel geprobeerd maar voor mij werkt het volgende: 'S morgens insmeren met alleen miconazol, is tegen schimmeltje, kun je bij apotheek halen zonder recept. 9 van de 10 keer is het nl ook een schimmeltje door de diarree. De volgende luier en de rest van de dag (vaak verschonen!) met maizena poederen, dan blijft t lekker droog. Als hij de nacht in gaat dan eerst een laagje bepanten en daar overheen sudo crème. Bepanten kan dan goed intrerekken en de sudo beschermt als hij 's nachts moet poepen...
Zwitsal onguent zinkzalf is zonder parfum, werkte hier het beste. Andere zoals bepanthen, sudo, etc niet bij mijn dochter