kraamzorg

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tiktaktoetje, 1 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tiktaktoetje

tiktaktoetje Actief lid

24 mrt 2009
    170
    0
    0
    Hallo

Ik ben net 5 weken zwanger. En ik maak me nu al zorg over de kraamzorg.
    Hoe kiezen jullie de juiste kramzorg.
    Dit word ons 2de wonder. Bij mijn dochter geen goede kraamtijd gehad.
    Ben niet echt in de watten gelegd.
    Nu ben ik benieuwd hoe jullie de kraamzorg uitkiezen.

2. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Wat vervelend dat je geen leuke kraamzorg hebt gehad, Ben wel benieuwd welk bureau je zat en waar je woont.
    Ik zat bij Yunio, wel 3 verschillende kraamhulpen gehad (ik heb 10 dagen hulp gehad en 1 hulp die kwam helpen opstarten na de bevalling toen ik thuis kwam s avonds) Maar ik was meer dan tevreden. Ze toonden allemaal initiatief, gingen niet hangen of te veel praten enzo. Deden gewoon hun ding. Ik vond dat erg prettig. Eigenlijk hoefde ik ze niets te vragen of ze wat wilde doen, ging allemaal vanzelf. Ook aan mijn vriend werd gedacht.
    Ik heb aan mijn vk toen gevraagd welke zij aanraadde, heb de sites bekeken en daar mijn keus op gebaseerd.

3. tiktaktoetje

tiktaktoetje Actief lid

24 mrt 2009
    170
    0
    0
    Kraamvogel. Woon ik drenthe.

Mijn kraamhulp was wel vriendelijk daar was niks mis mee. Maar ik ben iemand die niet vraagt. Want zo lang ik kan lopen doe ik het zelf dus als ik boven was en ik wilde eten ging ik naar beneden om het zelf te halen want zei was beneden.
    Ik hoor en zie van vrienden om me heen dat ze niet eens wat hoeven te vragen. De kraamhulp die bracht vaak eten en drinken. Bij mij kan ik me dat niet herinneren.
    Ik hoefde ook niet perse te rusten dus was gelijk na de bevalling beneden.
    En iedereen om me heen werd door de kraamhulp naar boven gestuurd nu moet je rusten.
    Weet ik veel dat je rustig aan moet doen. Ik ben er niet goed ik begeleid.

Mijn dochter heeft 8 maanden gehuild dag en nacht. Ik heb een moment gehad dat ik niet van haar hield.
    Al met al heb ik nergens van genoten van me dochter niet omdat ik het gevoel had dat ik geen tijd voor rust had omdat ik bezoek kreeg en me verplicht voel om hun dan aandacht te geven. Dus ook al ben ik moe ik zal nooit iemand weg sturen (zit niet in mijn aard)
    Wil iedereen het gevoel geven dat ik het fijn vind dat ze er zijn. Dus ik schuif mezelf opzij. Zodoende ook niet van mijn kraam periode kunnen genieteb.

Nu zeggen vrienden nou mijn kraamhulp stuurde iedereen weg en die zei dat ik moest rusten. Heb ik niet gehad. Werd nergens ik gestuurd.

Ligt niet alleen aan kraamhilp hoor ook wel aan mij. Maar heb het gevoel dat ik toen die tijd niet echt lekker in de watten gelegd ben.

4. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Vervelend van de nare ervaring met je kraamhulp, ik denk dt je voorwl dit moet aangeven met je intake voor de nieuwe kraamtijd, als je dit aangeeft van tvoren, zullen ze hier beter op in kunnen spelen, en tuurlijk magnje dit aangeven want in principe jij betwwld voor een dienst, dus mag je verwachten dat deze zo is als jij wilt...

5. Noom

Noom Lid

1 sep 2013
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje wat vervelend voor je!
    Ik heb nog geen ervaring(en). Maar wel intake gehad. Mss goed om meer voor jezelf op te komen want als je dat niet doet, doet n ander het blijkbaar ook niet. Herken het gastvrij willen zijn, het pleasen enz. Trek er een leer uit.
    Mss goed om aan te geven bij je volgende kraambureau wat voor type jij bent en wat je zoekt als kraamhulp qua type? N als de match er niet is wat je dan moet doen (mss geeft dat wat rust in je hoofd).

Sterkte en succes!

Deel Deze Pagina